måndag 17 augusti 2009

Söndag

knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack. VAFAN! Vi sover, lägg ner. Anders vill verkligen att vi ska vakna och tillslut släpar jag mig bort till dörren och öppnar. En dusch senare är vi påväg med bilen igen och denna gång måste vi tillbaka till Fry´s för att byta Jörgens kamera. Detta visar sig gå riktigt smidigt och vi är snart på väg igen med en fungerande kamera. Vi åker ca 1000 meter till Las Vegas Outlet center för lite shopping. ca 3 timmar senare är vi tillbaka i bilen igen med lite nya saker. Ett par converse skor, 1 pike, 2 par shorts och lite kläder till min systerson Valter lyckades jag hitta.

En snabb trip förbi Walmart för mer drickinköp och sedan tillbaka till hotellet. Vi beslutar oss snabbt för att skippa TI och istället köra $125 på Binions som ligger downtown.

Binions turren visar sig ha riktigt bra struktur med 10 000 i marker och 30 min perioder efter första pausen. Tyvärr var det bara 18 pers anmälda så det var en 2 bords sit n go. Jag och Pekka hamnar på samma bord och Jörgen och Anders på det andra. Pekka får dock snabbt byta bord så jag blir ensam kvar. Tyvärr är jag totalt kortkall. Får en 44 och en AK första perioden och sen är det slut på bra kort fram till finalbordet. Försöker mig på en del move med bl a 94hh men blir nersynad hela vägen. När vi är 11 pers kvar är jag riktigt short och måste hitta på något. Tittar ner på 10 9 och trycker in. Får 2 syn. Floppen kommer 9 10 K och de andra checkar. Turn 8. Check, check. River 7 Check, check och mina 2 par får stå. Några händer senare har jag J 9 på BB och UTG går all-in med 2200 (400/800). UTG+1 lägger sig och knappen ställer också med ca 8000. Jag har ca 5000 kvar och steker men väljer tillslut att lägga mig. Flop J 9 K, Turn K river 9. Jag hade fått kåk. Läggningen var nog dock korrekt då de andra hade A8 och QQ. QQ vinner i alla fall och det blir finalbord. Jag är ju riktigt short och första chansen jag får så ställer jag med 4 6 off. Ingen syn. En stund senare sitter jag på SB och kikar ner på A 8 off. En i mellan position limpar och så även knappen. In med degen. BB lägger och den första limparen börjar räkna marker och ställer sedan in han också. Knappen lägger. Får möta 99 och floppen kommer 8 5 J. Turn A!!!!. River blank och jag dubblar. Några åker ut och vi är nu 5 pers kvar. Jag ställer med A 9 utan syn. Plockar sedan upp AK på UTG+1 och pushar med ca 10500 (blinds 600/1200). Alla lägger sig till BB där Jörgen sitter och jag får höra syn.. Hmm, han måste ha riktigt bra. Han viker upp 99 och vi har en coinflip. Flop kommer 8 hög och turn och river är också blanka så jag åker ut.
Efter detta rullar det på för Jörgen och han plockar upp en hel del fina händer och är snart stor chipleader. Det blir heads-up och efter ca en halvtimme avgörs det när Jörgen träffar toppar och hans motståndare mellanpar. Jörgens hand får hålla och han står som vinnare.

Förhoppningsvis är det dags för någon av oss andra att klonka ikväll. Vi funderar på Hard rock men är lite osäkra på deras turre. Vi ska i alla fall dra förbi där och kika om det är något bra.

To be continued.

Inga kommentarer: