tisdag 18 augusti 2009

Måndag

Vi vaknar ca 11 och spenderar de första timmarna på rummet där både jag och Jörgen skriver lite blogg och glor på TV. Pekka och Anders kommer över och vi beslutar oss för att dra till hyrbilsfirman och kolla upp ett strul vi haft med bilen. Av någon anleding har det inte funkat att låsa bilen med fjärrkontrollen. Att låsa upp har dock gått bra.
Vi går därför ner till bilen och bara för skojs skull testar jag att först låsa upp och sedan låsa igen med fjärrisen och nu funkar det helt plötsligt. Testar igen med samma resultat. Mysko, varför funkade det inte under hela Söndagen? Då det funkar lägger vi ner planerna och tänker om. Vi tar ett snabbt beslut att dra till Primm istället. Primm är ett ställe ungefär 30 min från Vegas som har ett outlet mall med mycket billiga priser. Resan dit går smidigt och vi är åter i shoppartagen. Denna gång handlar jag ett par golfskor, 1 piké och ett par byxor. Hade förmodligen blivit mer om vi inte helt plötsligt märkt att det började bli bråttom då vi ville hinna till 7 turren på Hard Rock.
Vi drar därför tillbaka till Vegas och lyckas leta oss fram till Hard Rock hotell som ligger off strip. Väl inne vid pokerrummet märker vi att den 135 dollars turre som vi trodde skulle vara inte fanns längre. Istället har de en 30 dollars turre med fria rebuys ($20). Man får 4000 marker från början och 3000 för varje rebuy. Då vi redan är på plats väljer vi att stanna och prova denna turre.
Jag och Jörgen hamnar på samma bord på plats 1 och 2. Anders och Pekka hamnar som tur är på andra bord. Både jag och Jörgen väljer att direkt göra en rebuy då detta är enda gången man får göra en rebuy när man har över 3000 marker så vi börjar turren med 7000.
Är med och slaskar i en del potter ibörjan men träffar ingenting. Jörgen däremot har bättre tur och vinner bl a en fin pott med A2 när floppen kommer A23 och en annan börjar betta. Första bra handen jag får är AK på cut off och jag höjer upp till 150. SB och BB synar. Floppen kommer J 4 2 och de checkar fram till mig och jag bettar ut 300. SB smäller nu upp det till 1500 och jag blir tvungen att lägga. Nästa hand att minnas är när jag sitter på SB och 3 pers har limpat och jag kikar ner på AA. Blindsen är på 100/200 och jag höjer upp till 1000 och får 1 syn. Floppen kommer QJ3. Jag kikar bort mot synaren och ser att han har 2100 kvar och jag väljer att betta ut detta belopp. Tyvärr väljer han att lägga sig. Lite senare plockar jag upp KK och höjer 3 BB. Alla fold. När blindsen är på 150/300 och efter att 2 pers har limpat höjer jag från knappen upp det till 1200 med AKss. BB synar. Floppen kommer K Q 4. BB checkar och jag bettar ut 2000. BB börjar nu steka och frågar hur mycket jag har bakom(6675). Efter en bra stund väljer hon tillslut att vika. Trodde dock länge att hon skulle gå all-in men den kom tyvärr aldrig.

När blindsen har gått upp till 300/600 splittas vårt bord och jag hamnar bredvid turrens överlägsna chipleader. Jag får en del hyfsade händer men spelet är grymt aggro så jag får oftast folda. En hand som jag nu i efterhand ångrar är när UTG limpar och en i mitten höjer till 4000 så väljer jag att lägga 10 10. Tyckte att hans raise var mysko och fick för mig att han satt på ett högt pocket. Fick dock se samma snubbe göra samma move lite senare då han fick syn och det visade sig att han då hade K 9cc.
Blindsen är nu uppe på 400/800 ante 100 och jag har ca 8500. En shortis ställer från UTG och jag kikar ner på AQ på UTG+1. Jag ställer också och överiga lägger sig. UTG har J 8 off. Flop blank, turn blank, river A. och jag ökar min stack med ca 4000. Blir sedan lite kall och när blindsen är uppe på 600/1200 har jag ca 10000 och kikar ner på 55. Alla har lagt sig fram till mig på cut off och jag ställer. Knappen och SB lägger sig och BB svär lite och säger att han inte orkar och ställer för 6200 totalt och slänger upp Q 7. Flop J 3 4. Turn A. River 7. Är nu nere på 3600. Nästa hand så ställer UTG och jag kikar ner på 5 2 off. Muck. Handen efter detta så lägger man sig fram till mig och jag kikar på första kortet som är en 10 och ställer in. SB och BB synar och floppen kommer 9 7 3. SB checkar och BB bettar ut halvpott. SB lägger och BB visar 7 2. Jag som inte har sett mitt andra kort slänger upp och det visar sig vara A 10. Turn 4. River 9 och jag är ute på 17:e plats av 47.
De övriga tre var dock fortfarnde kvar och de lyckas alla ta sig till finalbordet. Anders åker ut som 8:a när han som short ställer från UTG med J 5 och får syn av 77 och JJ. Jörgen åker som 6:a (ballongen) efter att han floppat par i ess och fått syn av KJ som får färg på turn (eller rivern inte helt säker). Pekka blir dagens stjärna med en 4:e plats. Han ställer med A 8 och får syn av AQ. I alla fall 225 friska till Pekka.

Hard Rocks pokerrum tycker jag var en riktig höjdare. Grymt snyggt, sköna stolar och bra service. Vi kommer definivt gå dit igen.

Nu ligger vi på hotellrummet igen och har precis intagit en Angus burgare från Donken. Jörgen snarkar bredvid mig då han totalt gick in i väggen när han skulle skriva sin blogg. Hör också att min kudde ropar så jag ska nu gå samma väg. Återkommer imorgon med mera äventyr.

2 kommentarer:

Musse sa...

Vad 17, äter ni bara på MacDonalds? Borde vara spöstraff att äta där när man är i Vegas!

Synd att ni alla kom så nära utan att klonka riktigt, hade väl varit ganska häftigt med två av er HU. Jaja, bara ett dygn kvar nu, sedan kommer ni att få ett uppsving, om ni vill ha procent i mig alltså ;)

Anonym sa...

Sur River!
Fredrik