måndag 31 augusti 2009

Söndag - Wynn bjuder på godis

Klockan ringer 10:30 och vi segar oss upp för att bege oss mot Wynn och deras 225 dollars turnering som börjar kl 12. Har ingen lust alls då det inte blivit så mycket sömn. Först hade jag svårt att sova. Sista gången jag kikade på klockan var den 04:30. Sen var det någon som bankade på vår dörr någon gång under tidig morgontimme. Bara att bita i det sura äpplet och masa sig upp.

Väl på Wynn köper vi in oss trots att det bara är 14 spelare inklusive oss. Innan det hinner köra igång är det dock uppe på 17. Innan late reggen är slut har vi hunnit bli 23 pers och en prispott på ca 4200 dollar.
Vi startar med 20 000 i marker som verkar jättemycket men efter att ha kollat på blindstrukturen så är det inte så imponerande i alla fall. Redan period 10 så är det 5000/10000 blinds och 1000 ante.

Spelet kör igång och ganska snabbt börjar jag plocka upp lite hyffsade starthänder. Dock har jag ingen lycka med dem. A 10ss, 44 och 22 missar flopparna totalt och då mina bet blir synade eller omslagna är det bara att ge upp. Efter ca 10 min är jag därför nere på ca 17 500. Nu kommer istället skitkorten. Många fold blir det men jag lyckas plocka upp lite marker här och där när jag höjer med halvhänder. Dessutom fick jag bra betalt när jag limpar med A 5cc och jag ser floppen 5d5s2d med SB och BB. SB bettar ut 800. BB synar. Jag höjer till 2100. SB lägger sig och BB synar. Turn Kd. BB checkar och jag bettar 3500. Hon synar. River J. Hon blixtcheckar och jag börjar ana ugglor i mossen. Kändes verkligen som att hon satte kåken med knekten så jag ger upp och checkar. Hon visar Q 5 glatt tills jag viker upp min hand och leendet försvinner kvickt. Känns som att jag egentligen läste henne rätt om ni förstår vad jag menar. Hon trodde nog att hon ledde med sin triss och därför agerade som om hon försökte trappa mig. Tyvärr för henne var ju min hand bättre. Lite synd att jag inte vågade värdebetta rivern för jag tror nog att hon hade betalat av.

Strax efter denna hand får jag byta bord och hamnar precis till höger om bordets monsterstack. Detta får mig att bromsa lite och det är egentligen ganska enkelt då jag bara fick skitkort. Bordet splittas dock ganska snart och jag hamnar på mitt för dagen 3:e bord. Första handen plockar jag upp 10 10 och höjer upp. Alla foldar. Ett par händer senare ställer Pekka från UTG och jag kikar ner på AA. Vafan! Igen mot Pekka. Självklart synar jag och min hand får stå mot hans K J. Tråkigt dock att Pekka är ute. Några händer senare ställer en short med 2850 (blinds 500/1000). SB synar och jag på BB synar också med 66. Floppen kommer Qd 6d 2d. SB checkar. Jag bettar ut 5000 för att jag känner att jag måste skydda min hand mot ruterna. SB lägger sig efter lite kvidande och min hand står mot han som ställt. Exakt 1 varv senare ställer Jörgen. SB blixtställer också och jag kikar åter ner på 66. Väljer denna gång att vika och det visar sig vara rätt då Jörgen har A 10 och SB 10 10. En 10:a kommer på rivern och Jörgen är ute.
Nu är det slut på de bra korten ett tag men jag lyckas ta mig till finalbordet med ca 25500 i stacken. Redan första varvet plockar jag upp en bra hand, AQhh. En slaskig typ med storstack höjer i tidig position och jag tar beslutet att pusha. Blindsen är uppe på 1200/2400 Ante 200 så det börjar bli riktigt dyrt. Orginalraisaren synar och visar 88. Flop Q 9 4. Turn 10. River A och jag har dubblat upp. Några händer senare sitter jag i BB och får se en flop gratis med J 10. Den visar Q 9 4 med 2 hjärter. Jag checkar och UTG som limpat bettar 4200. Syn. Turn 7h. Jag checkar och han checkar. River 7d. För att vinna potten måste jag förmodligen göra någonting här och han visade ju svaghet när han checkade turn. Jag bettar därför ut 12000 och han viker.
Anders åker på 7:e plats när hans A 5 kliver in i AK. Ett par varv senare ställer bordets minsta stack (5300) och jag kikar ner på AA på SB. Väljer att bara syna för att försöka locka in BB i potten. Mycket riktigt synar han också då det bara kostar 1300 till att syna. Flop J 8 2. Check, Check. Turn 2. Jag bettar 8000 och han lägger sig tyvärr. Ville dock inte ge honom något mer gratiskort och kolla om han hade en 2:a. Damen har Qx någonting och vi är nu 5 pers kvar. Nu börjar det snackas om deal. En rak split ger ca 850 dollar kvar men storstacken på bordet vill ha lite mer. Vi gör en chipcount och jag och en till har mellan 65 och 70 tusen. 2 andra har ca 90 000 och chippon har ca 140 000. En gubbe gör en uträkning och kommer fram till följande deal. Jag och den andra shortisen får 792 dollar, Mellanstackarna får 892 dollar och chippon strax över 1000 dollar. Alla godkänner dealen och vi skakar hand. Kände att jag hade ganska bra koll på de andra vid borden och anser nog att jag är en bättre spelare men det är trots allt lotto. Blindsen skulle snart gå upp till 3000/6000 ante 500 och det var bara 3 prisplatser. Hellre vara garanterad 800 dollar än bli helt utan om man har otur.

Får mina 792 och ger 27 till dealerna vilket lämnar 765 kvar. Räknar man då bort inköpet så blir det 540 dollar kvar och sedan blir det ju lite sug till kumpanerna. Måste säga att jag känner mig nöjd med tanke på hur illa det gått de senaste dagarna. Hade jag missat pris idag så hade jag varit nere på back totalt. Nu är jag istället 660 dollar plus.

Idag fyller Anders 50 år så vi har planerat lite party till kvällen. Först ska vi käka på en Italiensk restaurant här på hotellet och sedan gå och kika på Bite. Hoppas vi får en rolig kväll.

Inga kommentarer: