fredag 21 augusti 2009

Kramp, Karneval, Köporgie och Kapten Krok

Dagen börjar med att jag vaknar tvärt med en grym kramp i vaden. Måste resa mig upp och ställa mig på foten för att få det att släppa. Slänger ett öga på klockan och den visar 1:20. Blir tvungen att gnugga mig ögonen och titta igen. Jo, samma tid. Kan inte vara sant. Känns som att man bara sovit några timmar. Står det verkligen inte 7:20? Upp med mobilen. Samma tid där. Helvete! Då måste vi ju gå upp då vi bestämt med de andra att vi ska dra vid 14.

Efter lite bloggskrivning och en dusch var vi åter påväg med bilen. Denna gång hade vi beslutat att dra till Rio och käka deras buffét. Den var precis som man mindes den. Hur mycket olika grejer som helst och grymt gott. Som vanligt är man en dock en buffet rookie. 2 tallrikar och sedan är man totalt stoppmätt. När ska jag lära mig att käka 4-5 tallrikar som man borde?
Från buffén gick vi alla som pingviner och väl i bilen styrde vi kosan mot Walmart då Nicke behövde handla kläder och så även jag då jag t ex hade fått slut på kalsonger. Nu blev det dock lite mer än kalsonger som köptes in. Vagnen var helt full och notan slutade på 336 dollar. För denna nätta summa fick jag följande:
10 piké tröjor, 1 T-shirt, 1 matchtröja, 1 bälte, 1 resväska, 15 par kalsonger, 8 par strupor, 2 12-pack Mountain dew, 1 6-pack vatten, 5 påsar sockerfri godis, 1 paket Cheez-it, 1 par lågskor och 1 läppbalsam. Dessutom så blev det 2 tröjor på Wsop-affären på Rio. De hade rea och sålde ut tröjor för 6 dollar styck.

Ett snabbstopp på hotellet för att lämna alla grejer och sedan styrde vi kosan mot Harrahs för att köra deras 150 dollars turre som skulle börja 20:00. Väl där upptäcker vi att det bara är 3 anmälda och det är 10 min kvar innan det börjar. Inge skoj så vi gör nya planer och drar till Hard Rock för att spela deras turre som börjar 21 som jag hade läst om när vi var där förra gången. På Hard Rock visar det sig dock att denna turnering börjar de med först imorgon så det är bara att vända och ge sig ut på gatorna igen. Vi funderar på att åka och köra Saharas 23 turre som vi körde igår men påvägen kommer jag på att Treasure Island har en turre som börjar kl. 22. Vi styr därför Chargern dit. På vägen precis när vi ska svänga in på strippen hamnar jag dock i fel fil och vi blir därför tvungna att köra in på Palazzos parkeringsgarage. Ingen fara då det ligger mitt över gatan från TI så vi beslutar att parkera där istället. För att komma över gatan blir vi dock tvungna att gå en lång omväg då inga vanliga övergångställen finns och det känns i värmen. Lagom svettiga kommer vi tillslut in på TI och letar oss fram till pokerrummet. Det visar sig att det är en turre som kostar 65 dollar och vi köper in oss alla 5 tillsammans med 42 andra. Väl vi bordet upptäcker vi dock att det bara är 3500 i startmarker, 20 min perioder och till och med sämre blindsstruktur än Sahara. En riktig turbo alltså. Jag tar därför ett snabbt beslut att försöka bygga upp en stack direkt och köra ganska aggro med de spelbara händer jag får. Det börjar bra. Plockar upp QQ i första handen och höjer upp till 225. Får 2 syn. Floppen visar 8 4 2 rainbow och jag bettar ut 475. Båda lägger sig. Ett par händer senare så tittar jag ner på JJ och efter att några har limpat höjer jag till 300. Alla lägger sig tyvärr. Är redan ca 1000 plus efter bara några händer. Nu börjar dock vändningen. Får AJ UTG och höjer upp till 150. 2 syn. Floppen kommer Q 6 3 och efter att BB checkat bettar jag ut 375 och får 1 syn. Turn 7. Jag väljer att checka och den andra bettar ut 875. Bara att lägga. Får ett tag senare 66 och höjer åter 3 ggr BB. Får åter 2 syn. Flop Q J 9 och det blir direkt action. Bara att lägga. Stacken minskar snabbt och jag är i pausen nere på 1600. Blindsen blir nu 200/400 och jag måste ställa med vad som helst när jag får chansen. Första chansen jag får är den 3:e handen då alla lagt sig fram till mig och jag kikar ner på 8 10 ss och det är en enkel all-in. Alla foldar fram till SB som synar efter lite stek. Därefter blixtsynar BB. Floppen kommer J 7 2 med 1 spader. SB ställer och BB synar även detta. De lägger upp AJ och 99. Turn 8. River 6 och jag är ute på typ 30:e plats. Jag var dock inte ute först av teamet då Anders åkt ut redan i andra perioden köpt in sig igen och åkt ut ännu en gång innan första pausen. De övriga 3 var dock kvar och de kom alla till finalbordet. Tyvärr slutade Jörgen på 7:e plats och Pekka på plats 6. Detta då det var 5 priser. Nicke var dock kvar och så fort de var 5 pers kvar så blev det deal och de splittade prispengarna. Nicke kunde casha ut 450 dollar och gav 20 till dealerna. Detta gav i alla fall 21 dollar i sugfiskpengar till oss andra då han gått med i vår 20% deal så man fick tillbaka lite i alla fall.
Kvällen avslutade vi som vanligt på donken på hotellet med en Angusburgare och nu ligger man här och skriver. Nu är det dock dags att slagga lite. Morgondagens planer är att sova ut och sedan dra till Binions och köra deras 120 dollars turre som börjar kl 18. Förhoppningsvis får man i alla fall inte ett lika otrevligt uppvaknande imorgon.

Inga kommentarer: