söndag 16 augusti 2009

Pokerrapport

Första turren avklarad och den kan vi snabbt glömma. 53 startande och 7500 i marker. Anders är den första som får lämna lokalen med svansen mellan benen. Han blir all in med QQ med en J hög flop och det visar sig att motståndaren floppat set. Plats 52 för Anders. Näste man till rakning är Jörgen som i battle of the blinds får se en gratisflop med 45ss och den visar J 5 2 med 2spader. Motståndaren bettar ut och Jörgen ställer och får syn av KJ. Ingen träff. Plats ca 40. Pekka kliver sedan in i KK när han ställer med ett pocket och åker ut runt 25:e plats. Själv åker jag som nr 13 när jag trycker in 8400(all-in) med 10 9 hh när blindsen är på 1000/2000 Ante 300. Får syn av A 5 och trots att jag floppar 4 7 8 så kan jag inte träffa något av mina outs.

Turren på Orleans var egentligen ingen höjdare. Visst vi startade med 7500 i marker men strukturen var riktigt brant så man blev snabbt short. Blir nog inget mer spel där.

Några händer som jag minns från turren.

Får i första perioden AK i mittposition och efter UTG har limpat höjer jag upp till 200. Får syn av knappen och limparen. Flop Kh 8s 7h. Check till mig och jag bettar ut 450. Båda synar. Turn 4d. Check till mig igen och jag bettar ut 1100. Knappen lägger sig och limparen synar. River 8d. Nu börjar limparen steka och better sedan ut 3100. Kan inte se att jag kan hitta synen här. Luktar ju floppat set eller t ex en A8 som blev triss på rivern. Jag lägger efter en snabb funderare.

Sista handen före första pausen höjer en i tidig position upp till 600 (75/150) och jag synar bara med 10 10. Övriga lägger sig. Floppen kommer 9 8 2 med 2 klöver. Raisaren frågar mig hur mycket jag har kvar (ca 5000) och bettar sedan ut 1500. Jag börjar nu fundera. Vad gör jag här. Kan liksom inte bara syna utan här är det all-in eller fold som gäller. Förhoppningsvis sitter han på typ AK och försöker betta hem potter. Eller kanske har han A9. Beslutar mig tillslut för att köra och ställer. Han tänker ca 10 sekunder för att sedan folda med orden. "It´s a long tourney and I want to play. I folded an overpair" Hoppsan, det var tight. Dock väldigt bra för mig. Pratar med honom i pausen och han berättar att han hade JJ. Ljög lite och sa att jag hade samma hand.

När blindsen ligger på 700/1500 200 ante och jag har ca 6000 kvar tittar jag ner på Ad 8s och ställer då jag är först in. Snubben direkt efter mig synar och när vi kommer till knappen ställer denna in för ytterligare 4000 och han som synade mig synar såklart även detta. Synaren visar A8hh och andra all-inaren QQ. Flop Ks 9s 2s. Turn 7d. River 4s. Jag tripplar upp.

Blinden går efter denna hand upp till 1000/2000 ante 300 och jag får betala blindsen en gång innan jag hittar 10 9hh som som sagt blir min sista hand.

Var ganska kortkall i denna turre. Fick i första perioden AQ, AK och 99 men förlorade med samtliga. Efter detta kan jag räkna mina spelbara händer på 5 fingrar. 10 10, 3 3, 10 9 suited och A 8 var de överlägset bästa.

Hoppas på lite bättre kort imorgon när vi planerar att spela en 125 dollar bounty turre på Treasure Island.

Inga kommentarer: