torsdag 20 augusti 2009

And we have a winner, by tap out.

Sådär ja, då har man vunnit en turre också. Eller i alla fall delad första med 3 andra. Det hände igår natt på Saharas 23 turnering. Det var en 65 dollars med 45 spelare och 6000 i startmarker.
Det började bra då jag bluffade hem en halvstor pott men sen gjorde jag misstaget att syna ner hela vägen med J6 när floppen kom J 2 3. Han hade dock en bättre kicker. Efter detta blev jag totalt kortkall under typ 4 perioder och allt kändes astråkigt. I en av de sista händerna på 300/600 sitter jag på BB med 4200. UTG går all-in och jag kikar ner på 66. Måste ta detta skott och ställer jag med och vi har en flip då den andra hade AK och min hand får hålla. Jag har nu alltså 8500 och blindsen går upp till 500/1000. Nu helt plötsligt börjar vändningen. Får hur mycket bra kort som helst. Jag ställer 4 händer i rad med A8, AK, AQ och AQ igen. Ingen syn dock. Några händer senare ställer personen före mig och jag kikar åter igen ner på AK och ställer jag också. Hon har 88. Floppen ger mig direkt ett A och jag vinner handen och slår ut henne. Det blir finalbord då Jörgen åker på finalbordsbubblan och vi gör direkt en deal där vi ger 50 dollar till plats 10-7 och spelar sedan vidare. Snart plockar jag upp KQdd och höjer upp. BB ställer med 2000 mer och jag synar han har J 6. Ingen träffar och han är ute. Jag höjer lite då och då och plockar upp marker. I en hand har jag 99 och höjer upp 3ggr BB (2/4K). Chipleadern vid bordet synar. Floppen kommer J 9 4. Jag checkar. Han checkar. Turn 8. Jag bettar ut 12000 och han synar. River 2. Jag ställer och han steker. Tyvärr lägger han sig tillslut. Nu är jag chipleader med ca 85000. Torskar en all-in syn från BB med J7 mot KQ och är nere på ca 65000. Vinner dock snart tillbaka lite och är uppe på 77 000 när vi är 4 pers kvar. De övriga har typ 50 000 förutom en som har ungefär lika mycket som jag. Vi beslutar oss för en rak split och vi kan alla casha in 366 dollar. Vi ger alla 21 dollar till dealerna så det blir 345 kvar. 20% betalas ut till sugfiskarna och även 20% till Muselli som jag hade en egen deal med och jag blir kvar med 207 dollar. Tar man sedan bort inköpet så blir det 142 i vinst.

Detta var inte allt igår. Tidigare på dagen spelade vi lunchturren på Venetian med 93 deltagare. 150 dollar buy-in, 30 min perioder och 7500 i startmarker. Jag är riktigt kall ibörjan och tappar en hel del. Folk åker dock runt omkring hela tiden och jag blir flyttad typ 3 ggr på 30 min då de hela tiden spräcker bord . Jag själv är väldigt short och beslutar mig att köra lite aggro så jag ställer hela tiden när jag får läge. Dock är det ingen som vill syna och jag överlever varv efter varv. Tillslut får jag syn när jag ställer med 67cc av AK men jag lyckas dra ut. Floppen 7 5 4. Turn 3. Han hade dock färgdrag som tur nog inte kom på rivern. Jag fortsätter med min all-in poker och vi är snart nere på 2 bord. Jag är fortfarande short kikar ner på 99. UTG har höjt men jag kan inte vika denna så jag ställer och det blir så klart en syn med A 10. Flop 9 4 7 och jag dubblar upp igen. Finalbordsbubblan spricker äntligen och vi gör även här en snabb deal att vi tar 20 dollar från alla och ger till 10:e plats då det är 9 priser. Jag är fortfarande grymt short men lyckas överleva 2 positioner och vi är 8 pers kvar. Nu börjar det snackas om deal. En är dock ganska stor chipleader och säger nej så vi spelar vidare till pausen. I pausen tas frågan upp igen och vi ger som förslag att vi splittar rakt av (1380 dollar var) sen tar vi 300 dollar från mig och en annan riktigt short och ger detta till chipleadern. Han börjar vekna. Det känns verkligen som att han ska ta dealen då en annan på bordet säger. Men jag har 105000 (chippon hade 150000). Då ändras förslaget att dessa 2 ska få 300 var och detta får allt att förstöras. Nu tröttnar en av de andra och säger att vi kör. Dåligt för mig då jag är UTG och har 22500 kvar och blinds på 3000/6000 och 1000 ante. Korten delas ut och jag tittar på första kortet och ser ett ess. In med keramiken. En snubbe i mitten reraisar till 45000 och övriga lägger sig. Han visar upp AK och jag slänger upp mina kort och det visar sig att jag hade AQ. Floppen kommer 8 9 10 som ger mig fler outs men tyvärr ingen klonk och jag är ute och kan casha in 439 dollar. Känns dock som om man var ca 3 sek från at få över 1000 dollar så det känns lite surt. Efter sugfisk utbetalningar har jag 403 dollar kvar. Pekka kom nämligen på 5:e plats så jag behövde inte betala till han utan fick istället lite sug från honom.

Efter gårdagen är jag totalt 814 dollar plus. Egentligen är det 1031 dollar plus men sugfiskarna ska ju ha sitt och jag har betalat ut 217 dollar till min kumpaner.

Igår var ju dagen då Muselli kom till vegas så vi hämtade honom på flygplatsen och det var egentligen för hans skull vi spelade sena turren på Sahara. På vägen tillbaka till hotellet ca 4 på morgonen får vi dock se något som inte är så skojigt. Mitt emot hotellet står det 2 polisbilar och mot en mur ligger en man i en mycket konstig ställning livlös. Vi misstänker att han var död och jag önskar verkligen att jag inte sett detta. Kändes verkligen olustigt. Bara hoppas man kan skaka av sig minnet.

Idag ska vi ut och handla lite igen och ikväll blir det spel på Harrahs.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför gör du en deal med 4 personer kvar? Kände du inte att du hade en edge på de övriga spelarna? Jag är en girig typ som aldrig gör en deal om jag inte känner att mina motståndare är bättre/lika bra som jag. //Johan

TurboT sa...

Anledningen till att jag gick med på en deal var att blindsen var på 3000/6000 och skulle snart gå upp till 5000/10000. Med en medelstack på ca 60 000 och jag sitter med 77 000 så känns det som att det är bara turen som kommer avgöra. En torskad hand så är man i princip körd. Då alla hade så pass stora stackar så kunde man lika väl sluta 4:a som 1:a.
Tack för att du kommenterar min blogg. Alla input är verkligen välkomna. Dock undrar jag. Vilken Johan är du?

Anonym sa...

Ok aldrig kul när det blir lotto. Jag heter Johan Söderholtz. Har lirat i Hallsta typ en gång. Men desto fler gånger på SP och C7. Kul att läsning btw.

/Johan