onsdag 19 augusti 2009

Semiklonk

Äntligen lite cash. Idag började vi med att dra ner till downtown och Binions. Jörgen skulle spela en freeroll då han som vinnare i Söndags blev inbjuden. Vi övriga beslutade oss för att köra lite cashgame medans vi väntade. Jag köpte in för 130 dollar och blev placerad på ett 1/2 NL bord. Direkt är det en på bordet som utmärker sig som en riktig maniac. Raise varje hand till någonstans mellan 15 och 25 dollar. Bara att vänta in händer. Första handen som jag riktigt spelar blir KQss på knappen. Tomten höjer upp som vanligt till 17 dollar och jag tillsammans med 4 andra synar. Floppen kommer K 5 2 rainbow. Det checkas fram till tomten som bettar 40 och jag synar. Så gör även SB. Turn K. Check från SB och Tomten bettar 100. Jag har bara 74 kvar och går all in. SB lägger sig. River 2 och han slänger upp 5 3 off och jag har dubblat upp. Lite senare är det en snubbe som sitter i position före tomten som också är väldigt aggro som höjer upp till 25. Tomten synar och det kommer fram till mig. Tittar ner och hittar AA i hålet. Raisar upp till 101 och bara tomten synar. Floppen kommer Qd 10d 6s och jag går all-in. Syn från tomten. Turn 6c. River 4h. Han muckar sin hand. Detta blir en av de sista händerna jag spelar då vi måste dra för att köpa in oss i en turnering och jag cashar ut 605 dollar och 475 dollar plus. Lite synd att vi var tvungna att dra då tomten precis dragit till bankomaten och hämtat mer pengar.

Vi drar till Ceasars och köper in oss i deras 160 dollars turre. 47 spelare, 10000 i marker och 30 min perioder. Jag får direkt en bra start och efter några händer kikar jag ner på JJ. Snubben före mig höjer upp till 150 och jag väljer bara att syna. 3 till synar. Flop 4 6 8. Raisaren bettar ut 700 och endast jag synar. Turn 4. Raisaren bettar åter ut 700. Ser detta som lite svaghet men måste se var jag står och slår upp det till 2700. Han steker ett bra tag men synar tillslut. River J. Bingo! Han checkar och nu börjar jag fundera på vad jag kan få betalt. Beslutar mig tillslut för att betta 2100 och efter lite stek synar han och en riktigt fin pott till mig. Kanske hade jag kunna betta lite mer på rivern. Han sa senare att han hade 10 10 så han hade kanske betalat av med hela sin stack om jag varit mer aggro direkt på floppen?
När blindsen gått upp till 50/100 gör jag en riktig blunder. Kikar ner på AA i tidig position och då standardraiset på bordet på denna nivå varit 350 så beslutar jag mig för samma. Plockar upp marker och slänger in dom. Nu kommer det från dealern. Raise to 2300. WTF! Tog 2 1000 marker istället för 25 marker. Alla foldar såklart och jag vinner bara blindsen. TILT!

Spelet rullar på och jag håller mig stadigt på mellan 13-17 tusen och när det är nere på 2 bord utspelar sig följande. UTG +2 kikar jag ner på AcAd. Blindsen är på 400/800 med 100 ante och jag höjer till 3100. Fold fram till knappen som frågar hur mycket jag har bakom (9800). Han raisar till 7700 och alla lägger sig fram till mig. Jag ställer och han synar och visar upp AsKc. Floppen kommer Qc 9c 3h. Turn 5c. River Jc. Han börjar jubla men inser snart att hans Kc inte räcker då jag ju har Ac och potten till mig. Med denna stack kan jag nu cruisa in till finalbordet. Väl där åker en snubbe i första handen och vi är 9 pers kvar. 6 priser. Jag tappar tyvärr 11000 i battle of the blinds när jag höjer från SB med KQdd till 6000 och får syn. Floppen kommer 882 svarta kort och jag continue bettar 5000. Syn och jag ger upp när turn kommer en 6a och han ställer efter min check. Lyckas dock jobba tillbaka en hel del med några blindsstölder. Vi är snart nere på 7 pers och vi kvarvarande (förrutom chipleadern) gör en deal att alla hostar upp 20 dollar till ett 7:e pris. Dvs 120 dollar totalt. 7:an åker ganska snart och vi är inne i de riktiga pengarna. Ser nu att 2 vid bordet är riktigt shorta och skillnaden mellan 6:e och 4:e pris är över 400 dollar så jag beslutar mig för att försöka vänta ut dem. 6:e platsen avklaras ganska snabbt och jag en snubbe till har ungefär lika mycket kvar. Övriga vid bordet har mycket mer än oss. Vi gör därför en deal att om vi tar 4:e och 5:e pris så splittar vi de prispengarna vilket skulle innebära 598 dollar var. Den andra killen ställer direkt efter dealen och blir utslagen. Nästa hand kikar jag ner på 9 7 cc och då jag nu är riktigt short (ca 12-13 tusen med 1500/3000 blinds) så ställer jag och får syn av BB med A 10. Floppen ger mig ett hålstegedrag men tyvärr är turn och river blanka och det blir en 4:e plats och som sagt 598 dollar. 30 dollar till dealerna och 110 dollar till sugfiskarna vilket gav 458 dollar kvar. Räknar man även bort de 20 dollarna som jag la upp till ett 7:e pris så blir det en ren vinst på 278 dollar. Totalt under de första 4 dagarna ligger jag efter denna dag på 435 dollar plus. Grymt skönt då det kändes lite tungt att vara den enda som inte cashat någonting innan idag. Förutom detta är jag även 9,5 dollar plus på slots och 5 dollar på roulette :-)

Bara hoppas riggen är med en även imorgon då vi planerar att spela Venetians 150 dollar turre kl. 12. Det är om 9 timmar så det är lika bra att försöka komma isäng. Sen kommer ju även Musse imorgon kväll och då blir det säkert en sen turre på sahara och går man långt i den så blir morgondagen riktigt lång.

Mer rapporter kommer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wp!

Se till att scoopa någe mer nu
/blomster

Anonym sa...

GG!!

Klonka mer nu...
Fortsätt med att lira lite cg också, gick ju rätt bra där;)
Fredrik

Anonym sa...

Grattis Torbjörn!!! Fortsätter du i det här tempot så kanske vi inte kommer se dig mer på Infotiv :) Grymt kul läsning på din blog!

/exjobb Lukas

TurboT sa...

tackar,tackar!

Anonym sa...

Fan va grymt Tobbe,hoppas turen håller isig!!! Hälsa Musse
Mvh Edda