söndag 23 augusti 2009

Lördag - failure

Jaha, då vet man hur det känns att åka ut i de första perioderna. Vi var på Ceasars och spelade deras 160 dollar turre igår kväll. I början av den andra perioden plockar jag upp min första spelbara hand och det är den bästa AA. Nicke som hamnat på samma bort höjer upp till 300 och en latinosnubbe synar. Jag sitter på knappen och för att visa för Nicke att jag har en bra hand höjer jag upp till 1500. Han lägger sig men den andra snubben säger call. Floppen kommer 2 2 7 och han checkar. Jag bettar 2000 och han synar. Turn 6. Han checkar och här gör jag ett misstag och bara checkar. River 9. Han går nu all-in med typ 7000. Hmm, vafan är det som händer. Analyserar situationen och är ganska säker på att han inte har en 2:a. Eventuellt kan han ha träffat set och därmed kåk men då borde han väl betta ut normalt för att få mig att syna? Det känns som en steal. Efter mycket stek väljer jag att syna och han visar upp 77 för floppad kåk och jag är ute. Först var jag bara uppgiven men blev sen förbannad på mig själv när jag tänkte över situationen lite närmare. Vad kan han ha när han synar på floppen?. Mycket troligt är ju ett pocket. Sannolikheten att han har just 77 är ju inget jag kan räkna med. Det stora misstaget i mitt spel anser jag vara efter turn. Redan där borde det ha blivit all-in för jag tror inte att jag hade kunnat ducka med denna hand. Som det blev nu så borde jag kanske ha lagt på river. Hade ju ändå över 6500 kvar att lira med och blindsen på 50/100. Kanske lite onödigt att ta en sådan chans så tidigt i turren?

De övriga i sällskapet går tyvärr inte så bra de heller. Bäst blir Anders på en 23:e plats och vi kan krasst konstatera att denna turre blev den sämsta under resan.

Inga kommentarer: