onsdag 30 juni 2010

Har det vänt nu?

Vi är uppe med tuppen. Ja kl 11 i alla fall och efter lite morgonbestyr hoppar vi in i bilen och drar till Binions för att spela en 125 satelit för att försöka ta oss in i deras main event som kostar 1000 dollar. Det blir 104 startande och vi får 8000 i startmarker.
Vi hinner knappt sätta oss ner så är Pekka ute. Han blev all-in mot 2 pers som hade högre 2 par och stegdrag. Snubben med stegdrag får in sin stege på rivern och slår ut båda.
Jörgen överlever tills det är ca 60 pers kvar eller något liknande. Själv kämpar jag på med dåliga kort. Lyckas dock dubbla mig med AK mot AJ. En liten rolig grej är att jag efter ett bordbyte hamnar bredvid en profil som jag beskrivit tidigare i denna blogg, Oklahoma-Johnny. Vi spelade på samma bord på Venetian förra gången vi var i Vegas och jag var den som slog ut honom. Även denna gång blir jag hans baneman. Jag ställer med AJ och han går all-in efter mig med 10 2 (han var riktigt short) och min hand får hålla.
Jag är som sagt väldigt kortkall även i denna turre och när jag får mitt andra pocket-par för dagen när vi är ca 25 pers kvar så ställer jag in degen från UTG. Paret vi snackar om är 88 och ni kan ana att det sas Eskilstuna i mitt huvud många gånger. Får syn av SB som såklart visar AA. Eskilstuna funkade tyvärr inte och jag åker ut. Denna gång var det i alla fall nära då det var 11 priser.

På vägen ut från Binions stannar vi och spelar lite slots. Känner lite sug att köra Deal or No Deal. Visar sig vara en bra idé då jag lyckas få bonus 4 ggr och kan växla ut 50 dollar.

När vi sitter i bilen påväg från downtown snackar Pekka om att han är sugen på att spela mer och jag säger då att Saharas turre börjar om 45 min. Jörgen tvekar men viker sedan ner sig och vi styr kosan dit och köper in oss för 45 dollar. Det är 96 spelare totalt och man får som vanligt 4000 i startmarker.
Det händer inte så mycket i början men jag lyckas hålla mig flytande med lite steals och jag lyckas faktiskt träffa en del men de skithänder som jag limpar med. När vi har kommit till den 3:e perioden och blindsen är 75/150 kikar jag ner på QQ. UTG limpar och jag som sitter UTG+1 höjer till 500. Jag får 3 syn. Floppen kommer 987. Ganska scary flop men efter det är checkat fram till mig så bestämmer jag mig för att köra hårt. Jag har ca 3300 kvar och väljer därför att trycka in degen. Alla lägger sig fram till UTG som steker men synar tillslut och visar JJ. Jag lyckas dodga hans outs och har nu mer än 9000.
Några händer senare tittar jag ner på 33 och limpar. SB synar också. BB höjer nu med 500. Jag tar synen och SB lägger sig. Floppen kommer 986. BB checkar och jag försöker bluffa och bettar 700. Han synar efter lite stek. Turn 10. Han checkar igen och jag får för mig att representera 7:an och bettar 1500. Han blixtsynar och slänger upp Q J för nötstege (det visade sig att jag bettade precis det han hade kvar. Kan erkänna att jag inte riktigt hade koll på hans stack. Dåligt av mig) och jag drar dött. Torskar även en del när jag försöker bluffa i battle of the blinds och måste lägga mig när han går all-in. Med en rebuy i pausen har jag därför ca 7800 när vi går in på blindsen 100/200. Jag vinner lite mer händer när t ex min AJ träffar 2 knektar på floppen och jag slowspelar och får en annan att betta ut. Han lägger sig dock på rivern när jag själv bettar ut. När vi är på blindsnivå 200/400 har jag ca 12000.
Jag sitter på BB och en snubbe i mittposition höjer till 1200. Jag kikar ner på JJ och väljer att dölja min styrka och synar bara. Floppen kommer 10c 7d 3c. Jag checkar då jag känner mig säker på att han ska contiuebetta och mycket riktigt bettar han ut 1300. Jag slår nu om till 3000 för att blixt få en all-in emot mig. Misstänker A 10 eller färgdrag och synar inom 15 sek. Han visar Q 9cc. Turn Jh. River 9d och jag har dubblat mig igen.
Tappar lite av stacken när jag är inne grottar lite för mycket och har 19500 när jag får byta bord. Blindsen är nu uppe på 500/1000 så det är ingen fara på taket. Nu börjar dock korttorkan igen. Folk åker ut överallt och jag måste försöka sno för att överleva. Håller min stack på ungefär samma nivå genom stölder och snart är vi nere på 2 bord. När blindsen går upp till 1500/3000 har ställer jag mörkt från UTG med 16500. Får syn av en shortstack som har 88 och min A4 torskar och jag får 7000 kvar. Nästa hand när jag är BB höjer en snubbe till 6000 och jag slänger åter in mina marker mörkt. Han visar QQ och jag har 67 off. Flop 9 7 2. Turn 6. River 10 och jag dubblar upp. Snor blinds med Q9 off och 8 2 suited.
När vi är nere på ballongen (10 priser) har jag 17000 kvar och 2 händer kvar till BB. Blindsen är uppe på 2000/4000. Första handen ställer UTG och alla lägger. Hand 2 väljer jag att lägga 23 off från UTG. Dock blir det all-in mellan SB och BB. SB har 6 3 och BB A J. BB täcker SB men SB lyckas träffa en 6:a på turn och dubblar upp. Nu börjar det lukta ballongen. Hand 3 när jag har BB ställer en shortstack från cutoff och knappen blixtsynar. Jag kikar ner på Q 2 off på BB och väljer att lägga med förhoppningen att shortisen ska åka ut. Mycket riktigt blir det så då knappen har AK och shortisen A6. K direkt på floppen och vi är klara för pengarna och finalbord. Samtidigt pågår dock en hand på det andra bordet där chipleadern drar ut en snubbe på rivern och helt plötsligt är vi 9 pers kvar. Jag har endast 13000 kvar och blindsen har gått upp till 3000/6000. Får dock 5 händer på mig att hitta en hand. I hand 3 kikar jag ner på KJss och ställer. Får syn av en snubbe i mitten som visar KK. Jag är död redan på turn och blir skickat till railen. Dock med lite pengar tillbaka. Tyvärr är det inga stora pengar vi pratar om direkt. 9:e plats gav 124 dollar så jag dubblade inte ens upp mig. Jag ger 4 dollar i driks (inte mycket men jag fick ju inte så mycket heller). Kvar blir då alltså 120 dollar och efter utbetalning av sugfiskpengar på 24 dollar så är det alltså 96 dollar kvar. Inköpet var ju på 65 dollar totalt så en vinst på 31 dollar.
Prissumman spelar inte så där jättestor roll just nu. Det är bara skönt att äntligen komma in i pengarna. Förhoppningsvis är detta vändningen och den riktiga klonken kan komma inom kort. Det är i alla fall en boost för självförtroendet att se att man faktiskt kan ta sig in på ett finalbord i Vegas även i år. Och kan ni tänka er. Jag fick vinna mot ett överpar!!! Äntligen lite tur.

Imorgon blir det förmodligen en pokerfri dag då vi ska göra ett nytt försök med resa till Primm och lite shopping. Petter åker ju hem på Torsdag så imorgon blir ju sista chansen. Om det inte är stängt så får det även bli en åktur i Desperado. Om jag överlever den så hörs vi imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte bort att skatta för de där $31 :)

Kul med lite framgångar. Fortsätt i den riktningen

blomster

Muselli sa...

Skatten blir ju på hela vinsten då man inte får göra avdrag i spel = $37,20 i skatt ;)

Skönt med lite ITM. Framgång föder ju framgång så nu håler vi tummarna.

Såg att ni har det ganska varmt. Här ska det bli runt 30-strecket i helgen och med husskrapning utomhus blir det ganska drygt det också. Ni har ju alltid en AC i närheten var ni än befinner er.

Nu är ni varma i kläderna så ut och sparka röv vid borden!