onsdag 23 juni 2010

Inget guld på Nugget

Ingen klocka ställd men vi vaknar ändå vid 9 tiden och planerna sätts ganska snabbt till att vi ska åka till downtown och spela turre på Golden Nugget. Det är en 235 dollar turre med 12000 i startmarker och 40 min perioder.

Väl framme köper vi in oss och det visar sig att vi blir totalt 78 spelare och ett förstapris på 4800 dollar. Även denna gång har vi lite otur med lottningen och jag hamnar med Benny på samma bord. På bordet bredvid sitter både Jörgen och Pekka.
För mig börjar turren riktigt segt. Jag är inne och kikar på en del floppar men är inte ens i närheten. Efter några varv plockar jag dock upp AA och höjer upp till 200. Alla foldar tyvärr. Efter ytterligare några varv sitter jag på SB och kikar ner på KK. Benny höjer från tidig position till 325. Alla lägger sig fram till mig och jag återhöjer till 825. Alla lägger sig fram till Benny och han synar. Flop J 7 4. Jag bettar ut 1500 och Benny lägger sig och visar 10 10.
Efter denna hand tar det slut på bra händer. Jag försöker sno lite blinds men misslyckas oftast då jag blir reraisad eller nersynad i princip varje gång. Någon gång kan jag dock contiuebetta hem potterna trots att jag missat flopparna totalt. Tappar dock en hel del QJ dd när jag floppar färgdrag som jag tyvärr missar. När jag har ca 7000 kvar och blindsen är på 200/400 med 50 ante så plockar jag upp AK ss. 2 limpar fram till mig och jag höjer upp till 1600. Jag får en syn. Flop Q 6 2 med 1 spader. Han checkar och då jag endast har strax över 5000 kvar och det ligger över 4500 i potten så går jag All-in med förhoppningen att han har missat och lägger sig. Han blixtsynar dock och visar 22 för floppat set. Turn 4 s. River 4 h och jag är ute på typ 50:e plats. Pekka åker strax efter när hans AA springer in i 88 som floppar set. Jörgen åker ca 1 timme senare och Benny ytterligare någon period senare efter att han springer in i AA med sina KK.
Det har verkligen inte varit någon bra start på denna resa. Först allt strul och nu funkar inte pokern heller. Skönt att ta några pokerfria dagar nu när vi ska dra till Los Angeles. Känns inte så jäkla skoj för tillfället så pausen kommer verkligen lägligt.
Kommer ta med mig laptopen till LA så det blir nog någon rapport därifrån också.

Inga kommentarer: