söndag 20 juni 2010

Vegas Baby!

Äntligen på plats! Eller vi har varit här i 2 dagar redan men det har varit en del strul. En snabb sammanfattning:

Benny tuppar av på planet mellan Arlanda och London och får inte flyga vidare till Las Vegas. (Han fick dock åka ett dygn senare så han är på plats)

Bennys kompis Petter som åker ett annat bolag landar inte på samma terminal som oss och då han endast har Bennys nummer (vi har inte hans nummer heller) så missar vi varandra på flygplatsen.

De rum som vi får tilldelade vid incheckningen ligget på olika våningar (trots att vi bett om rum bredvid varandra vid bokningen). Vi får dock byta rum under Fredagen.

Internetuppkopplingen får vi igång först idag. Då vi anser att avgifter för Internet på hotellet är ett rån så var vår plan att köpa en så kallad prepaid USB-broadband device. Helt enkelt en 3G dongel som fungerar som ett kontantkort. Vi åker därför på fredagsmorgonen till Best Buy för inhandling. Vi får här reda på att själva abbonemangen kan vi antingen köpa via ett Top-up card eller med kreditkort på nätet. Vi väljer att göra inköpet av detta på nätet och köper därför bara själva dongeln. Väl tillbaka på hotellet visar det sig nu att det inte funkar så bra att handla med kreditkortet. På den sida man gör köpet så går det inte att ange att man är från Sverige och därför stämmer inte den adress som man måste ange med adressen för kreditkortet och därför blir det Denied. Bara att slänga sig i bilen igen och åka tillbaka till Best buy för att köpa top-up kort. Detta gör vi på vägen till flygplatsen där vi hämtar upp Benny och när vi kommer tillbaka till hotellet glömmer jag självklart korten i bilen.

Nä, nog om allt strul som varit. Nu går vi över till pokern.

Det blev en lugn start på pokeräventyret. Igår kväll gjorde vi debuten på Sahara och deras 65 dollars turre kl 23:00 med 61 spelare. Vår plan från början var att spela på Rio och deras 200 dollars turre kl. 13 men då vi var tvungna att hämta Benny kl 19 så var det bara att lägga ner de planerna.

Turren börjar riktigt segt och jag plockar inte upp några bra händer alls. I första paus har jag tappat ner till 3200 men jag gör en add-on för 20 dollar och får 2000 marker till. Efter pausen börjar det äntligen ramla in lite spelbara händer. Min första spelbara hand är en riktigt bra en. KK på SB. Alla lägger sig fram till knappen som höjer till 1200. Då jag endast har 5200 väljer jag att ställa och han synar med A 10. Min hand får hålla. Jag höjer sedan från knappen med A 9 när alla lagt sig fram till mig och jag får blindsen. Efter denna börjar korttorkan igen men jag lyckas hålla mig levande genom att sno blind lite här och där. Efter att jag har fått byta bord och blindsen gått upp till 1000/2000 plockar jag upp AA i tidig position. Jag väljar att limpa (har 13000 i stacken och känner att jag måste gambla lite med handen). Tyvärr kommer ingen höjning utan SB synar och och BB checkar ner. Floppen kommer 995. Rundcheck. Turn J. SB bettar nu ut 2500 och BB lägger sig. Känner att jag inte tror på en 9:a utan väljer att pusha. Han synar och visar QJ. River K och jag dubblar upp. ca 1 varv senare höjer UTG till 6000. Jag sitter 2 platser senare och kikar ner på AK off. jag har 23000 i stacken och trycker in degen. Alla lägger sig fram till UTG som steker ett tag och säger sedan att han måste syna och visar QQ. Hmm, steka med den handen. Han täcker mig med 1000 och tyvärr är inte detta en coinflip jag vinner utan bordet visar 8 högt efter alla kort är utdelade och jag är ute på 16:e plats.

Idag var det dags för Binions och en 210 dollars Texas NL turre med 105 deltagare, 30 min perioder och 15000 i startstack. Jag plockar ganska snart upp KK på SB och efter 3 pers limpat höjer jag till 225 (blinds 25/50). Alla limpare synar. Floppen kommer Q 5 3 rainbow. Jag bettar ut 700. UTG+1 synar övriga lägger sig. Turn 8. Jag bettar 1500. Syn. River 2. Borden ser ganska ofarlig ut så jag bettar ut 2500 för värde och han steker ca 30 sek och synar sedan och viker upp Q 2 för rivrat 2 par. Rolig start. Tappat 5000 redan efter typ 10 minuter då man blir nersynad av en donk. Att man sedan efter denna hand blir totalt kortkall gör ju inte det hela bättre men jag ger inte upp. Vinner en medelpott med QJ från BB när jag tillsammans med 2 andra synar ett raise och floppen kommer A 10 2. Raisaren continuebettar och alla synar. Turn J och alla checkar. River K.
Blindsen börjar gå upp och jag börjar bli short. Har ca 9000 när blindsen är 300/600 och 50 ante. Höjer från cut off med AQ cc till 1700 och får syn av knappen och BB. Floppen kommer 10 8 5 med 1 klöver. BB checkar och jag continuebettar 2000. Båda lägger sig (phew). Ställer på BB när 2 har limpat och jag kikar ner på KQ hh. Båda lägger sig. Blindsen tuggar dock på stacken och jag får byta bord precis innan blindsen går upp till 400/800 med ante 100. Jag har i detta läge endast 7000 kvar. Första handen är jag UTG och väljer att lägga J 7 off (vet inte vad jag tänkte på här egentligen. Borde ha ställt mörkt). Nästa hand höjer knappen till 2400 och jag kikar ner på A2 ss på BB. Inte mycket att tveka på och ställer. Knappen synar så klart och han visar 99. Floppen kommer 8 7 4 med 2 spader. Turn 5h. River Jd och jag är ute på typ 60:e plats. Benny och Pekka har redan åkt ut men Jörgen är kvar och kämpar vidare. Han lyckas faktiskt ta sig till 11 plats och kommer därmed i pengarna. Ingen storvinst direkt men i alla fall 350 dollar som efter lite driks blev 22 dollar var till oss sugfiskar. Bra jobbat Jörgen. Första man in i pengarna även i år.

Imorgon ska vi besöka Rio och spela deras 200 dollars turre. Förmodligen blir det ju även en del railande av WSOP. Imorgon går finalerna av Heads up VM och det kan ju bli roligt att följa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

KUl att läsa. Hoppas ni får det trevligt

/blomster

Muselli sa...

Äntligen ett inlägg. Får väl ha överseende med tanke på strulet men nu måste du blogga på så man får ta del av stämningen!

Det verkar ganska omöjligt att komma loss i år, kom t ex på att jag får hit en byggnadsställning nästa vecka och det är 1 000 andra saker som pockar så det får bli att raila bloggar i år :(