måndag 28 juni 2010

Tillbaka på Rio

Idag beslutade vi oss för att ta ett nytt skott på Rio och deras Daily Deepstack som kostar 200 dollar. Vi är där tidigt då vi vet att Tournament of Champions börjar redan kl 12 och det endast är en massa kändisar som spelar. Det är en turre med 27 inröstade spelare som spelar en freeroll. Vi glider runt och kikar på de 3 borden som är utplacerade i 3 olika hörn av pokerrummet. Vi får se storheter som Daniel Negreanu, Doyle Brunson, Scotty Nguyen, Dan Harrington, Chris Ferguson, Erik Seidel, Mike Sexton, Allan Cunningham och Joe Hachem. Vi hinner bara raila en timme då vår egen turre kör igång.

Hamnar på ett riktigt aggrobord där det är raise varje hand. Jag försöker få något att hända men har noll träffbild. Det är väldigt löst spel på många håll och speciellt en snubbe som är med i alla händer och verkar träffa allt. Detta gör det svårt att bluffa hem potter. Tappar en del av stacken men lyckas ta tillbaka en del när jag synar ner en höjning från BB med A3dd. Träffar ett A på turn men potter blir nercheckad och jag vinner då han har 22. När blindsen är på 75/150 plockar jag upp QQ och höjer till 500. Lösgubben synar från cutoff. Flopp J 6 6. Jag bettar ut 1000. Han synar. Turn 2h. Jag bettar ut 1500. Syn. River Kd. Lite scarycard men jag bettar ut 2000. Nu börjar han snacka om att han är slagen för att i nästa stund gå all-in för ca 9000. Blixtfold från mig och jag visar mina QQ. Han visar då A 6 för floppad triss.
Jag fortsätter att tappa marker när jag bl a höjer upp med AJcc och får syn av båda blindsen. Flop Q 6 3. De checkar och jag continubettar. SB synar. Turn 3. Nu bettar SB ut och jag lägger. När blindsen är uppe på 200/400 ante 50 dubblar en i tidig position. Jag kikaar ner på AKdd och ställer in mina sista 6100. Efter mycket stek synar raisaren och visar KQ. Flop K J 4. Turn 2. River J och jag har dubblat upp.
Tappar en del igen när jag blir tvungen att lägga JJ efter flop K 10 5 och han visat styrka. Hade honom på AK.
Får byta bord precis innan blindsen går upp till 400/800 med ante 100. Jag har tappat ner till 8000 och är riktigt i All-in mode. Blindsen går upp och jag tar beslutet att trycka in degen så fort jag är först in. Det blir först efter 4 händer då jag till och med får se A 7 cc. Det går hela vägen till knappen som synar ganska snabbt och visar JJ. Flop Q 8 7. Turn 3. River Q och jag är ute på typ 250:e plats av 568 spelare. Benny har redan åkt men Jörgen och Pekka är kvar. Dock är de ganska shorta. Först att åka ut efter mig är Jörgen då han blir all-in med KJ mot KQ. Flop kommer J men river biter han i gumpen när en Q landar. Pekka åker ett par minuter innan middagspausen när han trycker in degen med AQ. Hans baneman har 87. Flop 7 3 2. Turn A. River 8.
Inga pengar denna gång heller. Vi har verkligen inte flytet med oss. Imorgon blir det dock vila från turneringspoker då jag och Jörgen planerar att köra lite cashgame istället. Förhoppningsvis kommer vändningen då.

Efter turren gick jag, Pekka och Jörgen till Rios buffé. Den var lika bra denna gång. Två tallrikar blev det som vanligt innan man var stoppmätt. Kanske kan man lära sig att äta buffé på riktigt när man blir stor.

1 kommentar:

Muselli sa...

Tråkigt att det inte vill släppa. Cashgame kan vara en bra ide för att bryta av det hela, det funkade ju bra senast.