tisdag 22 juni 2010

Ser jag ljuset i tunneln?

Vi vaknar kl. 11:00 och efter en dusch och rakning hoppar vi i bilen och åker mot det nya hotellet på strippen, Aria. Vi vill vara ute i god tid då vi inte vet var deras parkeringshus ligger och exakt var pokerrummet är. Väl framme vid hotellet hittar vi ett parkeringsgarage men det visar sig vara Monte Carlos garage. Det ligger precis bredvid Aria och då vi inte orkar leta vidare så kör vi in där. Efter en mindre promenad genom Monte Carlo kommer vi fram till Aria och ser att pokerrummet ligger direkt vid entrén. Vi reggar oss och då det är ca 40 kvar tills det börjar glider vi vidare för att leta reda på något ställa att käka frukost. Det visar sig inte vara helt lätt men efter en stund dyker ett café upp som vi glider in på. 15 minuter senare är jag påväg tillbaka till pokerrummet med en 15 dollars Eggs Benedict i magen och kommer fram lagom tills att det ska börja.
Denna gång är det 84 pers och vi får 10000 i startmarker. Blindsperioderna är på 30 minuter. Jag är inne och ser på några floppar i början men har ingen träffbild och tappar ner några hundringar. Efter några varv plockar jag upp KK på knappen och då en har limpat höjer jag upp till 225. Alla lägger sig. Lite senare vinner jag en hyffsad pott när jag synar ner ett höjning och 2 syn med 89 off. Flop A 10 2. Alla checkar. Turn 5. Nu bettar jag ut 800 och alla lägger sig och jag visar bluffen. När blindsen gått upp till 50/100 plockar jag upp AA i tidig position och höjer till 325 en snubbe 2 positioner efter mig synar. Floppen kommer Q J 7 med 2 klöver. Jag bettar ut 700 och han synar. Turn klöver 5. Jag checkar och han bettar ut 1300. Jag synar efter lite stek och minns i detta läge inte exakt vilka ess jag hade. Minns bara att ett av dem är svart. River klöver K. Nu ligger det 4 klöver på bordet och jag känner att jag måste kika vilket ess jag har och efter kontroll visar det sig att det är spader och ruter. Faaan. Check från mig och han bettar 2500. Måste tro att jag är slagen här så jag lägger mig. Några händer senare när jag sitter på BB limpar en i tidig position och knappen höjer till 350. Jag kikar ner på 22 och synar och det gör även limparen. Flop 883. Jag och limparen checkar och knappen bettar 500. Jag synar och limparen lägger sig. Turn 10. Check från mig och han bettar 500 igen. Det känns verkligen som att han är ute på turné så jag synar. River 6. Jag checkar igen och nu blixtbettar han 1500. Hmm. Om jag inte trodde på honom efter turn så borde jag inte tro på honom efter river. Min magkänsla säger att han bluffar med 2 överkort. Jag väljer tillslut att syna och han visar J9 för ingenting och jag vinner potten.
Något varv senare när blindsen gått upp till 100/200 höjer samma snubbe från knappen och denna gång kikar jag ner på AA på BB. Det visar sig att han bara har ca 3000 totalt så jag ställer och han synar med 10 9 suited. Flop Q 9 6. Turn A. River 10 och jag vinner ännu en pott. Plockar sedan en annan snubbe som är jätteshort när alla lagt sig fram till mig och jag ställer honom all-in från SB med A6 hh. Han synar med K 10 dd och jag får färg på rivern.
En annan minnesvärd hand är när jag sitter på BB och endast SB synar upp. Jag kikar ner på Q 10 off och väljer att bara check ner. Flop 10 10 10. Han checkar och jag checkar. Turn J. Nu bettar han ut 1000 och jag synar. River 9. Han bettar 1000 igen och jag slår om till 3000 som han blixtsynar med orden "Do you have a ten?" Kanske borde jag ha ställt in här med tanke på hur snabbt han synade och även då han endast hade 5000 bakom efter synen.
Den stora vändningen kommer när jag plockar upp 88 och höjer upp till 2200 (blinds 400/800 ante 100). En snubbe ett par steg efter mig reagerar direkt när han kikar ner på sin hand och kollar min stack och väljer sedan att syna. Övriga lägger sig. Flop 7 6 2. Jag har en viss känsla av att han kan ha mig slagen men bettar ut 3800. Han börjar direkt att bläddra med sina marker och lägger ganska snart ut en raise till 8000. Jag viker upp min kort och säger "I guess you have tens or nines". Good fold får jag tillbaka och han visar JJ. I och med denna pott är jag nu nere på ca 11000 och efter att ha tagit blindsen ett varv börjar jag nu bli short.
Ganska snart efter denna hand utspelar sig följande. Samma snubbe som hade JJ höjer UTG+1 till 2500. En galen tysk som sitter i mitten slår om till 7000. Jag sitter på SB och kikar ner på QQ. Vafan ska man göra nu då? Jag har strax under 10 000 och det kostar 2200 varje varv. Jag har en grym känsla av att tysken för en gång skull har riktigt bra men jag kan bara inte släppa denna hand i detta läget. Bara hoppas att han sitter på AK eller JJ. All-in från mig. Nu kommer även en All-in från ursprungraisaren och tysken synar. Ursprungsraisaren visar KK och tysken AA. Gonatt! Flop K 7 3 (eller något liknande). Turn Q (vafan gnid in det ordentligt). River 6 och jag är ute. Typiskt att man ska få träffa trissen när en annan träffar en högre triss.
Trots att jag även denna gång åkte ganska tidigt så kändes det mycket bättre denna gång. Fick många bra starthänder och jag hade bra koll på de andra spelarna. Gjorde rätt read de flesta gångerna och jag anser att jag spelade ganska bra poker. Tror och hoppas att det börjar släppa nu och det det nog bara en tidsfråga innan jag får en cashning.
Jörgen åker ut strax efter mig och då Pekka redan åkte någon timme tidigare och dragit tillbaka till hotellet tar jag och Jörgen bilen och åker upp på Flamingo för att besöka en klädbutik med stora storlekar. Väl på plats visar det sig att den stängt för 15 minuter sen så vi vänder och drar till Gold Coast för deras buffé. Vi betalar 7 dollar var och kan ännu en gång käka oss riktigt mätta. Som vanligt är det stopp efter 2 tallrikar men för det priset så är det ok att bara äta 2 tallrikar. Från Gold coast tar vi sedan en bakväg tillbaka till hotellet och där ligger man nu och skriver denna blogg.

Imorgon var det tänkt att vi skulle åka till Los Angeles men det ser ut som att vi skjuter fram resan en dag. Benny var legat i sängen hela dagen med magsjuka så det kanske inte är någon höjdare att sitta i en bil hela dagen imorgon. Nu har vi inga direkta planer för morgondagen utan vi får se när vi vaknar vad vi hittar på. Kanske kan det bli lite shopping? Den som lever får se.

2 kommentarer:

Muselli sa...

Typiskt med QQ, lider med dig. Hur var pokerrummet?

TurboT sa...

Pokerrummet var riktigt nice. Stolar och bord riktigt fräscha. Dessutom var servitriserna grymt snygga.