tisdag 29 juni 2010

Shopping, Orleans och downtown.

Blir väckt av Pekka som vill ha bilnyckeln då han, Benny och Petter ska dra iväg och titta på en Mustang cab de sett på håll utanför en bilaffär. Benny funderar på att köpa den och skicka den Sverige. Pekka kommer tillbaka själv efter ca 1 timme och berättar att det inte var en Mustang de sett utan något helt annat så någon affär blev det inte. Vi frågar var Benny och Petter tagit vägen och Pekka berättar att han släppt av dem vid Circus Circus. Jaha, våra planer för dagen var att dra till Primm och shoppa. Vi hade gjort upp att vi skulle åka kl. 12 för att först släppa av Pekka på Rio då han vill spela deras Deepstack igen för att sedan åka vidare ut i öknen. Vi väntar till ca 12:15 men ingen Benny och Petter så vi gör om planerna lite grand. Vi drar iväg och släpper av Pekka men sen drar jag och Jörgen till ett Casual Male XL. Dvs en butik med bara stora storlekar. Vi är inne i ca 30 min och kommer sedan ut med lite nya inköpta kläder. Lyckas hitta 4 piké tröjer som alla var på rea. Totalt gick det på 70 dollar så jag kände mig riktigt nöjd. Jörgen hittade även han en gäng tröjor och även ett par skor.
Vi drar vidare till Las Vegas outlet center för lite mer shopping. Jag vill in på bla in på Converse och köpa skor. Jörgen känner sig dock nöjd så han intar en bänk med en dricka medans jag springer runt. Hittar ett par riktigt justa skor på Converse. Drar även in på Wrangler Lee och köper 2 par byxor samt 2 linnen. Linnena är på rea och kostar 2,87 dollar styck. Helt ok pris tycker jag.
Vi kommer ut ur gallerian och blir direkt slagna i ansiktet. Fy fan vilken hetta. 108 grader Fahrenheit (Ungefär 40 grader varmt). Av någon konstig anledning är det alltid asvarmt så fort vi åker till Las Vegas outlet center. Det var samma sak förra gången vi var där.
Vi hoppar in i bilen igen och drar till Orleans för att käka deras Buffé. Väl framme visar det sig att den är stängt då de förbereder för middagssittningen. Det är dock bara 45 min kvar tills de öppnar så vi kör en slot-run. Spelar snabbt bort 20 dollar innan jag lyckas hitta en vänligare maskin som betalar tillbaka 10. Slutar i och med detta på bara 10 back innan det är dags att äta. Vi är båda grymt hungriga och en tallrik går snabbt ner. Vi gör dock ett misstag. Vi beställer in mjölk. Efter att ha dragit i sig 2 stora glas så är det tvärstopp. Är så mätt så jag tror att jag ska spy. Försöker äta lite till men det är kört. Som tur var kostade det bara 7,5 dollar var (kupong) så det var i alla fall billigt.
Den stora anledningen till att vi drog till Orleans var att vi ville köra lite cash game så efter käket går vi över till pokerrummet. Här visar det sig vara en hel del action. Det är säkert 20 bord igång och trots detta är det grymt långa väntelistor. På 1/2 NL är det ca 15 pers i kö. På 2/4 FL är det 20 pers i kö. Vi inser snabbt att här orkar vi inte stå och vänta. Vi hoppar in i bilen igen för att dra tillbaka till Stratosphere och kolla om det är någon action i deras pokerrum. Vi hinner åka ca 500 meter när Pekka ringer och berättar att han är ute och vi styr snabbt kosan till Rio för att hämta honom. Tillbaka på hotellet träffar vi Benny som undrar varför vi drog utan han och Petter. ??? Det var ju ni som bara försvann... Då berättar Benny att de sagt till Pekka att de skulle snabbt in på ett ställe vid Circus Circus och betala för helikopterresan som de ska göra för att sedan gå tillbaka till Stratosphere och hänga på och shoppa. Detta hade dock Pekka missat då hans version var att de bara hoppade ur bilen och inte sa någonting. Jaja, inte mycket att göra åt nu.
Vi lägger oss och vilar en stund. Pekka är sugen på att spela mer turnering och kommer med förslaget att vi ska dra till downtown och spela Binions 100 dollars som börjar kl 19. Vår plan var ju egentligen att spela CG men vi övertalas och 5 min senare sitter vi i bilen påväg downtown. Vi kommer fram precis när det ska börja och oturligt nog hamnar jag, Pekka och Jörgen på samma bord och dessutom i den ordningen direkt bredvid varandra.
Turneringen kör igång och på min första BB kikar jag ner på QQ. En gubbe höjer i tidig position och en cutoff synar. Bestämmer mig för att spela lite sneaky och synar bara. Flop A 8 9. Vafan! Jag checkar och preflop raisaren bettar 200. Cutoff och jag synar. Turn 2. Jag och preflop raisaren checkar och då bettar cutoff ut 600. Bara att lägga.
Ett varv senare när blindsen gått upp till 50/100 höjer en till 300. 3 pers synar och det kommer fram till mig. Jag kikar på mina kort och ser KK. Hmm, denna gång ska jag inte slowspela så jag slår upp det till 1600. En tant och en stor italienare synar. Flop A 7 5. Vafan!!!! Är mina stora pocketpairs ess magneter idag? Jag bettar dock ut 2000 för att kolla läget. Tanten lägger sig efter lite stek. Italienaren börjar steka han också för att sedan höja till 4000. Blixtfold. Har nu tappat nästan halva stacken och känner mig ganska tiltad. 5 händer senare kikar jag ner på 2 fina ess och jag höjer upp till 400 efter att 1 person limpat. Knappen synar och resten lägger sig. Flop Kh 10h 2s. Jag bettar ut 800 och knappen synar. Turn 5h. Jag bettar ut 1200 och knappen synar. Jag har redan bestämmt mig att pengarna ska in vad som än händer i denna hand så när rivern kommer 7s. Jag trycker in mina sista 3175 och knappen synar och visar KJ och jag har dubblat upp.
Efter denna hand är det slut på de fina korten. Resten av turningen har jag som bäst AJcc. Bluffar bort en del när jag går synar från knappen med 6 3 dd och floppen kommer J 5 3. Får byta bord och jag ställer mörkt UTG när jag har 5500 kvar. Får syn av AQ och det visar sig att jag har 8 5 off. Får ett hålstegedrag på floppen men missar draget. Dock får jag en 8 på rivern så jag dubblar upp. Snor blinds med 6 2 hh och även med AJcc efter att en har limpat. Det roliga tar dock slut när jag ställer med K6cc i mittenposition. En ung dryg tjej synar från BB med A 5. Flop Ac 8c 7d. Turn 7c. River As. Jag turnar en färg och hon får kåk på rivern. Blev en 17:e plats denna gång och då Jörgen och Benny hade åkt långt tidigare och Pekka åker som nästa man när hans all in blir nersynat av 88 drar vi tillbaka till hotellet för lite skönhetssömn.
Nu är klockan 12 och vi ska snart dra till Binions för att spela satelit till deras main-event som startar imorgon. Satten kostar 125 dollar och main 1000 dollar så det blir 1 på 8. Förhoppningsvis är det mycket folk så det kan bli många platser. Skulle vara roligt att ta en plats.

Inga kommentarer: