måndag 28 april 2008

Dag 6

Poker suger! Så känns det i alla fall just nu. Har verkligen ingen tur med mig alls för tillfället. Igår kväll var det sista chansen att spela Treasure Islands 125 dollars turnering med bounty på alla spelare. 50 dollar av insatsen tas till bounty och övriga dollar går till slutpotten. Vi är 30 pers som startar med 5000 i chips och jag hamnar på ett bord med ett gäng gubbar som inte kan hålla käften. De snackar i princip hela tiden. Om allt och inget. Själv kör jag den tysta stilen och försöker koncentrera mig på pokern.

De 5 första händerna jag får är som följer. Q 2, Q 3, J 4, 10 3 och 5 2. Jag börjar direkt att känna negativa tankar. Vafan, ska det fortsätta med skitkort den här turneringen också. Hand 6 sitter jag på BB och hittar dock en skaplig. AJhh. En raisar till 200 och SB synar så jag synar också. Floppen kommer A 9 7 rainbow. SB och jag checkar och ursprungsraisaren bettar 400. SB synar och det gör jag också. Turn 2. Alla checkar. River J. Bingo! SB checkar och jag bettar ut 900. Första snubben lägger sig och efter lite fundering synar tillslut SB och visar upp AQ. En liten pott till mig och jag har nu strax över 7000. Sen är dock tillbaka till skitkort men när blindsen är på 50/100 raisar killen före mig upp till 500. Jag kikar ner på AKdd och väljer tillslut att bara syna. En till synar. Floppen kommer Ks 8s 3d. Killen innan mig bettar ut 1000 och jag bara synar trots färgdraget. Den tredje i potten lägger sig. Turn As. Han ställer in med sina sista 2000 och jag ser inte hur jag ska kunna vika så jag synar. Han visar AcKh och det är split pott.
Några händer senare plockar jag upp AK igen och då 1 har limpat så höjer jag till 500. SB, BB och limparen synar. Hmm, mycket respekt man har här. Floppen kommer 10d 9c 2h. Alla checkar fram till mig och jag försöker representera ett överpar och bettar ut 1500. SB och BB lägger sig men sedan kommer en blixt all-in från limparen så det är bara att lägga.

Några händer senare plockar jag upp nästa premiumhand, QQ och jag höjer till 400. Jag får en syn. Floppen kommer A 7 5. Han checkar och jag bettar ut 600 och får direkt omslag all-in så det är bara att lägga. Blindsen går upp till 100/200 och sedan utspelar sig följande hand. Jag plockar upp KK i tidig postition och höjer till 700. SB synar. Floppen kommer J 10 2. SB checkar och här får jag något slag hybris och får för mig att jag ska slowa handen och checkar jag också. Turn 9. SB checkar igen och jag bettar nu ut 1000. SB synar. River 8. Jag gör nu misstaget att checka out of turn och då säger han direkt All-in. Shit! Var det ett move för att sno potten eller sitter han verkligen på något riktigt bra? Jag har ca 2400 kvar och tar en chansning och synar. Han visar upp AQ för rivrad stege och jag är ute. Fan att jag inte ställde direkt på floppen. Då kanske han hade lagt sitt stegdrag. Tyvärr gick det ännu värre för Nicke och han var först ut så inget tillbaka där heller.

Annars spenderade vi dagen med ytterligare lite shopping. Vi drog till ytterligare ett outlet mall som vi inte varit på under denna resan då Nicke vill leta efter en jacka till sin fru och leksaker till barnen. Då det finns en Big Dog även på detta mall så glider jag in dit och hittar lite justa grejer så det blir ytterligare 2 piké samt 2 t-shirts. Big Dog är ett litet dyrare märke så det gick loss på den hiskliga summan 500 kr. Dyrt om man jämför med t ex Wal-mart men grymt mycket billigar än om man jämför med samma kvalitet i Sverige. Då mallet ligger väldigt nära en Wal-mart så tar vi ytterligare en sväng förbi denna och jag kan ju inte hålla mig så jag kommer ut med lite prylar därifrån också. Mest dricka och snacks dock.

Nu på morgonen drog vi iväg till Sahara för att spela deras 11 am turre. Sahara är dock som fördömt. Kan inte plocka upp några händer där. Spelar några skithänder och får ett par färgdrag men inget connectar. När jag sedan efter pausen har 2200 kvar och blindsen är på 100/200 hittar jag 99 i tidig positon och ställer. Alla lägger sig fram till BB som blixtsynar med J 10 off??? En 10 direkt på floppen och jag är ute. Nicke är dock kvar i turningen så jag sätter mig och slaskar lite 1/2 NL CG. Visar sig var en dålig idé. Tar ca 30 minuter så är pengarna borta. En stor del av stacken försvann i följande hand. Jag har 97off på SB och limpar med. Floppen kommer 345 med 2 klöver. En bettar ut 3 dollar och jag synar för hålklonk. Turn 9c. Han bettar ut 15 och jag slår om till 35. Han synar. River x. Han går direkt all-in och det är bara att lägga. Förmodligen dålig timing. Han turnade förmodligen färgen. Ställer tillslut med mina sista 21 dollar med Q8 med floppen 875. Får en syn och han fyller stegen med en 4a på rivern. 100 dollar bortkastade. De senaste dagarna har tagit av min plus i början och nu är jag endast 72 dollar plus. Hoppas det vänder ikväll eller imorgon för nu börjar det kännas riktigt tungt och självförtroendet är riktigt på dekis. Mitt spel har dessutom en hel del att önska.

Inga kommentarer: