söndag 27 april 2008

Dag 5

Klockan ringer 09:30 och motvilligt masar vi oss upp med en massa stön. Bilen ska ju lämnas tillbaka och den här gången ska vi fan inte försova oss. Vi hoppar därför in i bilen och kör den korta biten till Stratosphere där biluthyrningskontoret finns och lämnar in bilen. När vi är påväg ner i rulltrappan så börjar vi dock fundera. Bil är bra jäkla skönt. Undrar vad det skulle kosta att hyra bilen resten av veckan. Vi vänder snabbt och åker upp igen. Vi får beskedet att en mellanbil ska kosta ca 200 dollar och en cab ca 400 dollar. Vi gör en snabb överläggning och bestämmer oss för en mellanbil. Självklart så är ju kostnaden 200 endast för hyran och sen tillkommer ju skatter, försäkring och annat smått och gott. Vore ju för jäkligt om de sa direkt vad det skulle kosta. Vi ber om en "Total" och får då priser 460 dollar. Gulp! Skapligt påslag! Då vi även vill ha bensinen förbetald och därmed slippa tanka upp bilen innan vi returnerar den så blir det ytterligare ca 50 dollar och totalen slutar på 516 dollar. Dvs ca 3100 kr för 6 dagar. Låter lite dyrt i min öron egentligen men när man tänker efter så är det ca 250 spänn per dag och man och då vi förmodligen skulle ha åkt en hel del taxi om vi inte hade en bil så blir det nog inte så jäkla dyrt. Dessutom är vi ju både en del plus så vi har ju råd.

Bilen vi hämtar ut är en Chevrolet Malibu som är i mellanklass. Den är lite större än min Hyundai och har en fin V6:a i sig så den rör på sig. Tyvärr har den en odör av inpyrd rök i bilen så det drar ner betyget lite. Vi är annars ganska nöjda.

Hungern börjar göra sig påmind så vi tar vår nya bil och drar till Rio. Dags för buffé! Vi har en kupong som gör att det blir halva priset. Dvs 13 dollar var och det är riktigt billigt för vad som serveras. Här finns allt från pizza, krabba, oxfilé, thaimat, mexikansk mat, italiensk mat osv. Man vet knappt var man ska börja och tallriken är som ett berg när man kommer tillbaka till sin plats. Nu gör jag dock ett stort misstag. Glupskheten kickar in. Jag kan knappt vänta med att få in maten i munnen och när jag biter ner i en lökring så hör jag "knak". Shit, tugga på gaffel är ingen bra idé. En flisa av ena framtanden lyckas jag bita av. En väldigt liten bit men vafan. Drygt som tusan. Som tur är ilar det dock inte när jag drickar kall dryck så det går ju att överleva. Misstänker dock att det kommer kosta en del att få det fixat när man kommer hem. Att gå till en tandläkare här i Staterna är ju inte att tänka på för då lär reskassan minskas radikalt. Sjukvård är ju inte direkt kännt för att vara billigt här. Maten var i alla fall god och snart är man stoppmätt och vi tar ett snabbt beslut att glida tillbaka till hotellet och vila lite.

Tröttheten är stor så vi somnar båda innan huvudet hunnit träffa kudden och vi vaknar inte förren över 3 timmar senare. Det visar sig att vi har missat 19 turneringarna åter igen så vi tar ett beslut att dra tillbaka till Stratosphere och spela deras 60 dollars turnering som börjar 20:00. Man får 4000 i marker och det visar sig vara ca 45 startande.

Detta visar sig inte vara en solskenshistoria för mig. Jag plockar snart upp KQ off i mellan position och höjer till 200. SB synar. Floppen kommer Q 6 7. SB checkar och jag bettar ut 325. Han synar. Turn 8. SB checkar och jag bettar ut 700. Han synar. River 3. SB checkar och nu checkar jag också och visar upp mina kort. Han slänger upp sina kort och visar även han KQ off för split pott. Ok. Trodde nästan att jag var torsk där. Ett par händer efter får jag AK och höjer UTG till 225. Alla foldar. Man börjar få en misstanke om var detta barkar. Efter denna hand så börjar craplöven komma och nästa han att tala om var när jag har ca 3000 kvar och blindsen är på 200/400. Jag plockar upp AQ UTG och ställer. Alla lägger sig fram till BB som synar och visar KK. Inget ess här inte och jag är ute på plats 28. Nicke är dock kvar och har byggt upp lite stack så jag sätter mig ner och spelar lite cashgame. Det finns bara platser på 2/4 Limit så jag växlar in 100 dollar och sätter mig där.
Skitkorten fortsätter även här men jag bestämmer mig för att spela de flesta. Har dock ingen träffbild och försöker jag bluffa så blir jag hela tiden nersynad med typ mellanpar och stacken blöder. När jag spelat bort typ halva stacken plockar jag äntligen upp en hand KK på BB. Ett gäng limpar till mig och jag höjer. Alla synar. Floppen kommer Q 10 2 rainbow och jag bettar. 3 synar. Turn 7. Jag bettar och de synar. River 2. Jag bettar och 1 synar. Mina KK håller och jag har vunnit min första pott.
Lite senare limpar jag med 2 4 off. En höjer och jag synar där också. Vi är 5 pers i potten. Floppen kommer K 5 3 med 2 ruter. En bettar och alla utom 1 synar. Turn K. Samma snubbe bettar och vi andra synar. River A d. Samma snubbe bettar och jag synar. Snubben efter mig höjer och ursprungshöjaren synar. Fan. Det finns både kåk och färgmöjlighet på bordet men jag kan fan inte lägga mig för 4 dollar så jag synar. En visar K 10 och den andra 10 10 och min stege håller.
Efter detta är det slut med vunna potter. Jag ser på turneringsbordet att det håller på att avgöras så jag beslutar mig för att slaska ordentligt och spelar varje hand. Har dock ingen tur och när turren avslutas växlar jag med exakt 40 dollar kvar. Dvs 60 dollar back. Nicke har dock fått till en split vid 3 pers kvar och precis fått 570 dollar. 70 dollar gick till dealerna och 100 till mig. Detta innebar alltså att jag endast backade 20 dollar.
Vi kikade på klockan och den var endast 23:30 och suget efter mer poker fanns där. Vi drog därför över till Sahara och köpte in oss sent i deras 23 turre för 45 dollar. De dåliga korten håller i sig även här men jag har ingen ork att bara sitta så jag slaskar en del och lyckas ta en pott här och där men totalt sätt så minska stacken. Efter pausen kommer så mitt första pocket par i en turnering på 3 dagar. KK. Blindsen är på 200/400 och jag ställer med 3300 när en har limpat. Alla lägger sig tyvärr. Blindsen går upp till 300/600 och första handen efter blindhöjningen så kommer den igen. Dvs KK. UTG raisar upp till 1800 och jag som åter igen har 3300 ställer. Han synar såklart och visar AQ off. Floppen kommer A 10 8. Turn 7, River 8. Bye, bye. Ute på ca 55 plats av strax över 100 pers.
När har ingen tur i turningarna just nu och jag har varit ganska kortdöd. De 2 KK som jag plockade upp igår kanske kan vara en vändning. Ser fram emot nästa turnering för jag har en känsla av att korten kommer börja komma.

Påväg tillbaka från Sahara känner vi åter hunger och kommer då på att det ska finnas ett ställe som heter Fatburger på strippen. Vi hittar på det vid MGM och går glada i hågen in och beställer en "Fat deal" med allt. Med allt menas då att det är ägg, bacon, och och chilli på 225 grams burgaren. Jag tycker detta var en grym kombination och smekte insidan av strupen. Nickes burgare var dock inte riktigt genomstekt så han var inte lika nöjd. Då han som stekte börjaren dessutom var tandlös gjorde ju inte hans panikkänslor mindre. Nu på morgonen så ligger varken han eller jag i magsmärtor i alla fall så jag antar att vi har klarat oss. Men man vet ju aldrig. Imorgon kanske jag skriver från sjuksängen.

Inga kommentarer: