onsdag 23 april 2008

Dag 1

Vi vaknar upp redan vid halv åtta snåret och kan inte somna om trots att vi var så trötta dagen innan. Trodde definitivt att det skulle bli mer än 7 timmar efter en sådan maratondag. Ingenting att göra åt så vi glider ner till frukostbuffén på hotellet och trycker i oss en massa äggröra och bacon. Visst glider det ner en och annan pannkaka och våffla också. Mätta så att maten står oss i halsen glider vi tillbaka till hotellrummet för att kika in en bil att hyra. Vi fastnar tillslut för Budget och en Intermediatebil för 228 dollar i 3 dagar inklusive alla försäkringar. Vi gör bokningen på internet och tar sedan en promenad till Stratosphere som har närmaste budgetkontor ungefär 1 km från Circus Circus. Väl där passar vi på att uttnyttja en av de kuponger som ingick i Las Vegas Advisor book of value som vi inhandlat resan till ära. Vi får med denna en fri uppgradering till en Full size bil. Dock visade det sig ganska snart att priser vi fick på internet inte direkt stämde. Det tillkommer tydligen en "hotellavgift" som det har stått ett dugg om på siten. Vi påpekade självklart detta men fick till svar att så är det alltid och tyvärr så nämns det inte på siten trots att de påpekat detta. Skit samma. Vi vill ju i alla fall ha en hyrbil så vi pungar upp de 247 dollar som det tillslut går på.
Vi hämtar bilen och beger oss direkt till närmast Walmart. Vi behöver ju inhandla en massa kläder så att vi har under vistelsen. Vi går verkligen loss och när vi väl står vid kassan visar det sig att jag plockat på mig grejer för totalt 300 dollar dvs 1800 kr varav kläder för ca 1130 kr och en resväska för för ca 180 spänn. 1130 låter kanske först som mycket men när jag gick igenom vad jag köpt så står det i en helt annan dager. Listan som ut som följer:
11 t-shirts
1 piké
3 par byxor
8 kalsonger
9 strumpor
1 par shorts
1 bälte

Väl tillbaka till hotellet så bestämmer vi oss för att dra till Bellagio och träffa kompisarna Robin och Henke. När vi nu är där så kan vi ju även passa på att kika lite på WPT-finalen. Det visar sig dock att den spelas innaför stängda dörrar men när vi står utanför så blir det precis paus i spelandet och de resterande ca 100 glider ut. Bland de som dyker upp ser vi Gus Hansen, Martin de Knijff, Men Nguyen, T J Cloutier, Carlos Mortensen och Daniel Negreanu. Muselli, Robin och Henke passar på att posera på kort med Negreanu. Tyvärr får jag hålla i kameran.

När celebspottingen är avklarad bestämmer vi oss för att dra till Orleans och spela deras $80 turnering som börjar 19:00. Man börjar med 4000 i marker men det är 30 minuters perioder och hyffsat många blindsnivåer i början. Orleans har ett riktigt stort pokerrum med säkert 35-40 bord och riktigt bra dealers. Servitriserna är dessutom riktigt trevliga att titta på så man har något att göra medans ens kort ligger i mucken.

Jag får som vanligt mest skitkort i början och får innan första paus i princip endast 1 spelbar hand. Jag höjer upp blindsen 3 ggr från tidig position med QQ. Jag får syn av SB och floppen kommer A 6 3. SB checkar och jag gör ett continuebet på ca halvpott och han lägger sig. Är inne och slaskar i några potter här och där och när vi kommer till paus har jag 3400. Efter pausen forsätter de med skitkort men jag lyckas hålla mig levande tack lite stölder av blinds. Blindsen går upp till 300/600 med ante 25 och nu måste jag hitta på något snabbt. Sitter på knappen när när 2 pers limpar före mig. Jag har ca 3000 kvar och jag ser här min chans att få upp min stack. Jag kikar ner på KJcc och trots att det är min hathand så känner jag att jag inte kan släppa denna chans och trycker med mina 3000. SB och BB lägger sig men båda limparna synar. Floppen kommer KK2!!!!! Båda checkar. Turn Q. River 7. De visar båda upp Ess mellankicker och jag tripplar upp mig och är på lite säkrare mark. Ett par händer senare plockar jag upp AQ och höjer upp till 1600. Får syn av SB. Floppen kommer J 10 2 rainbow och SB checkar. Jag måste försöka ta potten och bettar ut 2000. SB funderar ett bra tag och väljer sedan att syna. Turn 7. Nu ställer SB All-in direkt och det är bara att vika. Den fina stacken är nu desermerad och jag sitter igen i all-in mode. Plockar lite senare åter upp AQ och denna gång tvekar jag inte utan ställer in degen. Knappen blixtsynar och viker upp 10 10. En Q kommer direkt på floppen och jag har åter igen dubblat upp. Jag fortsätter att plocka upp bra starthänder lite då och då och snor en hel del blinds. Mitt bord splittras åter en gång och vi är nu 20 pers kvar (96 startande). Jag håller mig levande och lyckas till och med dubbla upp när jag åter igen plockar upp QQ som håller mot 66. Efter många om och mem och en hel del svättningar sitter jag helt plötsligt på finalbordet. Någon föreslår ett ballongpris på 120 dollar och alla går med på detta. Till och med chipleadern som har över 100 000 av de totalt 384 000 i spel. Plats 10 och 9 åker snabbt ut och strax efter detta utspelar sig följande hand. Blindsen ligger på 2000/4000 med 500 ante. UTG raisar till 8000 och UTG+1 synar. Jag som sitter på cut off plockar hittar dagens höjdarhand i hålet QQ och ställer in med totalt 14000. Båda synar så klart. Floppen kommer A 9 6. UTG går all-in och UTG+1 synar. Jaha, slut i rutan tänker jag och UTG visar upp A 9 samt UTG+1 A 10. Känner mig ganska uppgiven men detta byts snabbt ut mot en glädje när turn läggs upp och det är en Q. Rivern är som tur inget A och jag har tripplat upp och är helt plötsligt chip 2:a med ca 52000. Allt känns riktigt bra och när UTG synar (chipleadern) och jag kikar ner på 77 så synar jag också. Ytterligare 1 synar och vi är 4:a till floppen som kommer J Q K. Alla checkar fram till mig i sista position och och här ser jag min chans att plocka upp 20000 ostört så jag bettar ut 8000. SB och BB lägger sig men tyvärr får jag höra all-in från UTG och det är bara att lägga. Blindsen går upp till 3000/6000 med 1000 i ante. Stacken minskar snabbt då man inte plockar upp några spelbara händer. Plats 8 blir dock klar och vi är nu 7 kvar. Jag har tyvärr gått från att vara chiptvåa till näst sist med ca 20000. Dock är det en med endast 6000 kvar och han åker som tur är innan jag har hunnit få big blind igen. Väl på BB höjer UTG upp potten till 24 000 och jag synar mörkt med mina sista 11000. Han viker upp QQ och tyvärr sitter jag på Q 5. Ingen hjälp på floppen och jag är ute som 6:a och kan casha in 370 dollar. 10 dollar går till dealerna och Muselli får 70 då han har 20% på mig. Det lämnar mig med 210 dollar plus då inköpet var på 80 dollar och det är ju helt ok. Räknar man bort de 45 dollarna som inköpet på sahara kostade igår så är jag alltså 165 dollar plus hittils på resan. Hoppas det fortsätter så här. Eller till och med går ännu bättre.

Nu kom precis herr Muselli upp från en session 1/2 cg nere på vårt hotell 324 dollar rikare. Tydligen var det ett riktiga tomtar vid bordet och det var som att ta godis från småbarn. Kanske ska ta mig en sväng förbi där imorgon :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till lite sköna dollar.
Ser fram emot att läsa om första tuneringssegern.
p.s glöm inte o äta en baconator åt mig...nää da jag är inte ett dugg avis.

TurboT sa...

Tackar! Känns riktigt bra att ha fått en så pass bra start på vistelsen. Självklart kommer det bli en baconator innan veckan är slut. Eller 2.

Anonym sa...

tjena tobbe.
Kan du lämna lite info om väder o vind den här årstiden i vegas...
ska ju dit nästa år i slutet på mars.
kryckanII