lördag 26 april 2008

Dag 4

Satan! Vi lyckades såklart. Vi försov oss. Bilen skulle lämnas tillbaka senast 12:00 och vi slår upp ögonen vid ca 13:00. Väckarklockan på hotellet ringde aldrig. Vi hastar iväg till Stratophere för återlämning och får där reda på att eftersom vi är 1 timme sena så ska det kosta 80 dollar????!!!! Va! 80 dollar för en timmes försening. Vad är det för jävla ockerverksamhet. Vi frågar därför hur mycket det skulle kosta med ett extra dygn och hon säger med ett leende att våran total ska då bli 288 dollar för alla 4 dagar. Dvs 40 dollar mer än för 3 dagar- ???????? Det blir alltså billigare att ta bilen ett extra dygn än att vara 1 timme försenad. Det låter ju verkligen logiskt. Då är det ju i alla fall inget att tveka på så vi tar bilen ett dygn till.


Då vi helt plötsligt är med bil ytterligare en dag så bestämmer vi oss för att dra till Hoover Dam. Vi pinglar upp Lasse och Ingrid och de är på så vi kör ut de ca 5 milen till Lake Mead. Omgivningarna är lite speciella där ute. Lake Mead är ju en konstgjord sjö som de sprängt in mellan bergen och dammen ligger där mitt i allt och det är en magnifik anläggning. Jag känner dock snabbt att min svindel gör sig påmind och allt börjar snurra. Jag håller mig därför ganska långt ifrån kanten. Till min glädje tar vi beslut att dra tillbaka efter ca en halvtimme. Visst var det häftigt att se men höjderna var lite för mycket för min smak.


Tillbaka i Vegas igen bestämmer vi oss för att dra upp i Stratopheretornet och kika på utsikten. Den visar sig vara magnifik. Det känns lite läskigt då vi är på 108:e våningen men inte ens i närheten av lika jobbigt som vid hoover. Det jag dock inte kan förstå är hur folk kan vilja åka karusellerna då uppe på toppen. De har ju en som droppar ut över kanten och hänger där. En som snurrar över kanten och ett uppskjut. Man skulle helt klart få betala mig grymt mycket pengar för att jag skulle sätta mig en av dessa. Sen vet jag inte om det är värt de 12 dollar som det kostar att åka upp.

Tröttheten börjar nu göra sig påmind och Lasse och Ingrid vill tillbaka till hotellet för att packa. De åker hem imorgon bitti. Så vi släpper av dem på Sahara och beger oss sedan tillbaka till vårt hotell och efter inhandling av en varsin macka på Subway gör vi kväll på hotellrummet och somnar vid ca 02:00. Förhoppningsvis så försover vi oss inte imorgon. Det blev tyvärr ingen poker idag men jag antar att vi fixar den biten resten av veckan.

Inga kommentarer: