torsdag 24 april 2008

Dag 2

Vi vaknar ca 12:30 och bestämmer oss ganska snabbt att det är för sent att dra till primm ute vid california gränsen. Dock har vi läst om ett mall som ligger söder om flygplatsen så vi bestämmer oss för att dra dit. Vi pinglar upp våra nyfunna vänner Lasse och Ingrid från Fagersta som vi träffade kvällen innan på Orleans. Lasse är en av de lugnaste poliser jag någonsin träffat till skillnad mot Ingrid som är en aning stissig. Dock stissig på ett bra sätt. De nappar direkt på att åka med så efter lite grooming plockar vi upp dem på Sahara och drar sedan söderut.

Mallet visar sig vara riktigt stort med en hel del affärer. Efter ett snabbt intag av en trippelburgare på Birger Kung går vi loss på på affärer som Levi's, Nike, Lee, Big Dog, Converse, Reebok osv. 6 timmar senare kommer vi ut till bilen igen med en massa påsar och en tom plånbok. Det visar sig att Lasse och Ingrid aldrig har varit på Wal-mart så vi bestämmer att det är lika bra att ta en sväng förbi närmaste butik när vi ändå är igång och då Lasse är sugen på att köpa en Nikon D40 till sin dotter. Vi är snabbt på plats och när de går och kikar på elektronikavdelningen så kikar jag på klädavdelningen. Och se på fan. Jag hittade lite att köpa även denna gång. 3 par shorts, 3 piké, 3 par strumpor samt 3 par kallingar. Fick också med mig ett 12 pack diet mountain dew samt en låda cheezit.

Tillbaka på hotellet så är klockan redan över 21 och de flesta bra turneringara är redan förbi. Vi beslutar oss därför att spela Saharas 23 turnering. Inköpet är som vanligt 45 dollar med 1 20 dollars rebuy.

Denna turnering visar sig vara riktigt dryg med ett konstant kämpande med skitkort liten stack. Efter ca 30 minuter plockar jag upp min första spelbara hand. AK och jag höjer till 3 ggr BB. Alla foldar. Efter ca 35 minuter kommer nästa hand och det är "the big one" AA. Blindsen är på 50/100 och en slaskare höjer upp till 300. Jag bestämmer mig för att återhöja och pushar upp till 1100. Han synar. Floppen kommer K 9 3 rainbow och han ställer in med 2500. Jag har endast 2425 kvar och synar så klart. Han viker upp A J (?) och min uppdubbling är spikad.
Nu är det dock slut på de bra korten för en lång tid. Jag lallar med timme efter timme tack vare en del steals och vi är snart nere på 2 bord (76 startande). Jag har endast 4000 kvar och blindsen är på 1000/2000 och jag kikar ner på 44. Självklart ställer jag och lika självklart synar SB och BB. Mina 44 håller och vips så har jag tripplat. När vi är ca 16 pers kvar utspelar sig följande. UTG limpar för 3000 och alla lägger sig fram till mig på cut off och jag ställer in degen med AQ. UTG synar och visar upp A 6. En Q kommer på turn och jag dubblar. Några till åker ut och vi är nu 12 pers kvar. 8 pers får pris. Jag sitter UTG +2, blindsen är på 2000/4000 och UTG+1 raisar till 8000. Jag kikar ner på 66 och nu börjar det jobbiga. Jag har 13 000 kvar och har snart blindsen. Kan fan inte lägga denna hand så jag ställer och hoppas på att jag i alla fall har en coinflip. Då hör jag all-in från snubben efter mig och ett lika snabbt all-in från snubben efter han. Shit vad har jag klivit in i nu då. UTG+1 lägger sig och korten kommer upp på bordet. AA, KK och jag med mina 66. Sexa, sexa, sexa, sexa spelas upp i mitt huvud och jag ber till pokergudarna och den utmärkta dealern om den den samma. Jag talar dock inför döva öron och jag är ute på plats 12. Han med KK åker också och det blir finalbord.
På detta finalbord sitter dock Muselli samt Lasse så det blir railande från sidlinjen. De gör snabbt en deal att plats 9 och 10 får inköpet tillbaka och de platserna avgörs ganska snabbt. Både Nicke och Lasse är dock kvar. Lasse åker dock ut som 7:a och nu börjar Nicke bli short. Några av de större stackarna går dock upp mot varandra och snart är de bara 4 kvar efter att Nicke har hållt sig levande. Han har dock endast 16000 kvar mot de övriga som alla har runt 100 000. Nu börjar dock upphämtningen. Han dubblar snabbt upp sig 2 ggr och när han har 48 000 utspelar sig en av de sjukast händerna jag har sett på bra länge. Nicke sitter på BB och knappen höjer upp till 24 000 (blinds 4000/8000). Nicke ställer. Knappen börjar nu fundera och steka med väljer tillslut att syna och visar upp K 9 cc. Nicke visar AQ off. Floppen kommer K 3 9. Gonatt. Nu ser det ju riktigt jobbigt ut. Turn A. OK! 5 outs. River Q. Hoppsan Kerstin. Även bra spelare kan ha tur.
Nu föreslås en deal då alla har ganska jämna stackar men en gubbe vill fortsätta spela. Tyvärr blir det Nicke som får lida för detta. Han plockar först upp AJ och höjer till 28 000 och får snabbt en all-in i ansiktet av en som täcker honom. Han väljer tillslut att lägga och han visar upp KK. Lite senare Höjer en till 20000 och Nicke ställer med ca 65 000. Syn. Nicke har A 10 och gubben visar upp QQ. Tyvärr inget ess på flopp, turn eller river och Nicke är ute som 4:a och cashar in 275 dollar. Vilket innebär 50 bucks till mig. Dvs lite mer än insatsen tillbaka då jag inte gjorde rebuy. Detta innebär alltså totalt 170 dollar plus.

Nu ska vi dra till primm och shoppa satan. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: