fredag 25 april 2008

Dag 3

Ännu en dag i shoppingen och pokerspelandets namn.
Vi kliver upp vid 12 snåret och efter ha skrivit blogg om gårdagens äventyr får vi ett samtal från Lasse och Ingrid som gärna vill med ut till Primm och handla. Vi plockar upp dem och styr kosan ut i öknen. Precis som förra gången vi var där ute så var priserna äckligt låga och självklart kunde man inte hålla sig från att handla en massa. Hittade bl a ett par riktigt grymma golfskor på Nike för 350 spänn, ett par jeansshorts på Wrangler Lee för 50 spänn samt ett par solglasögon från Tommy Hilfiger för 350 spänn. Dessutom hade Reebok 60 % på alla varor i sin butik så vi spanade in stället och jag hittade ett par shorts för 8 dollar samt ett par walkingdojor för 20 dollar. Riktigt bra deal.
Ute i primm finns ju även den välkända berg och dal banan Desperado med en dropp på över 60 meter och hastigheter på över 100 km i timmen. Vi försöker övertala Ingrid och Lasse att ta ett åk och efter mycket om och men så går de tillslut med på det. När vi då vid 18:30 glider förbi där visar det sig att den stängde kl. 18. Jaja, bara att lägga ner och glida tillbaka till Las Vegas. På vägen in så börjar vi snacka om digitalkameror och Ingrid bestämmer sig för att hon vill köpa en så kosan styrs ännu en gång mot Wal-mart. Väl där inne så kan inte jag hålla mig från att handla lite. Ett par skjortor för 102 kr styck, 1 par sportsandaler för 54 kr och ett dussin golfbollar för 132 kr får glida med den här gången.

På vägen tillbaka till hotellet känner vi att det kurrar i kistan och mycket lägligt finns det en Wendys efter vägen. Ett stopp är oundvikligt och en baconator har snart belägrat min mage. Fan va gott det är med Wendys. Kan inte förstå att den kedjan inte har kommit till Sverige. Den kickar McD och BK alla dar i veckan.
Väl ute från Wendys så är klockan 21:30 och ännu en gång har vi missat alla roliga turneringar som börjar vid 19 och 20 så vi tar efter lite tvekan ett beslut att köra Saharas 23 turre även denna dag.
Denna turre är dock något som jag snabbt vill glömma. Snacka om att vara kortdöd. Jag slutade på plats 15 av 78 trots att jag i princip bara fick 4 spelbara händer på 3 timmar. A Q 2 ggr som jag båda gångerna raisar med och sedan bettar hårt efter att ha missat totalt på floppen och de andra lägger sig. A J off som jag dubblar mig med mot 44 när jag träffar en J på rivern samt A 6dd som jag lyckas sno blindsen med. Annars får jag inte ett enda ess, ingen suited connector och heller inte ett enda pocketpar under turneringen. Jag åker tillslut när jag på sitter på BB (3000) och har 8000 kvar bakom. UTG +1 ställer och SB synar. Jag kikar ner på 97 off och ser min chans att trippla upp så jag ställer också. De visar upp 88 och A Q, Tyvärr är alla korten på bordet under 7 så jag åker ut. Tyvärr så hade redan Muselli åkt ut så det blev inga pengar därifrån heller. Jäkligt surt med tanke på hur han åkte ut. Han har under turneringen byggt upp en riktigt fin stack då han klonkat ganska friskt. I en avgörande hand plockar han upp QQ och höjer upp det. en synar. Floppen kommer 3 låga kort och han bombar ut på floppen för att få ett omslag all-in. Muselli synar och muppen visar A 4 för floppat mellanpar. Turn A. River 4. Gonatt. Vilka jäkla tomtar det finns.

Lite småsur och lått frusterad bestämmer jag och Nicke oss för att spela lite 1/2 dollar cashgame och jag växlar in 140 dollar. Blir placerad på ett bord med Muselli till höger om mig och cashgamet börjar som turneringen var. Dvs bara skitkort. Foldar mina första 10 händer. Nicke kan dock ganska snart dubbla upp sig när han floppar tills med sitt pocketpar och checkar snyggt och synar sedan all-in från motståndaren ställer då ett ess kommer på Turn.
Efter detta kommer dock vändningen. Jag plockar upp KK. En har raisat till 9 dollar och smäller upp det till 30. 2 synar. Floppen kommer Q J 2 och de checkar fram till mig och jag bettar ut 50. En syn. Turn K. Han checkar och jag ställer in degen. Han suckar och synar sedan mina sista 62. River kommer en 6:a och jag slänger upp mina KK och han muckar.
Ett par händer senare får jag 10 9 off och limpar med tillsammans med 4 andra. Floppen kommer 7 8 J rainbow. SB bettar ut 12 dollar. Nicke synar och jag synar. Turn 5. Båda checkar till mig och jag bettar ut 25. SB synar, nicke slänger sig. River K. Han checkar och jag bettar 50. Han funderar länge och slänger sig tillslut. Synd att man inte får mer betalt när man floppar nötterna. När han sedan frågar vad jag hade sa jag "bottom pair" och flinade lite.
Jag känner nu att jag är lite på gång och när jag senare plockar upp 2 4 cc höjer jag till 7 dollar. BB och en till synar. Floppen kommer 2 2 9 med 2 ruter och BB bettar ut 20 dollar. Den tredje i potten lägger sig och jag börjar fundera på hur jag ska spela detta. Misstänker att han sitter på ett färdrag och vill inte ta några chanser utan ställer honom all-in för ytterligare 130 dollar. Han blixtsynar. Hoppsan. Jag visar upp min kort. Han mörkar dock med sina. Turn Qc, River 5h. Han visar upp KQdd för missat färgdrag och ytterligare en fin slant till Tobbe. Under den näraste tiden efter denna plockar jag upp KK ytterligare 2 ggr. En gång på BB och eftersom jag sitter och snackar med en lirare från Cleveland är jag okoncentrerad och kollar inte ens på korten. Tydligen måste jag även ha checkat för helt plötsligt säger dealern att det är min tur och jag ser att floppen har kommit J 9 3. Först nu tittar jag på mina kort och ser KK. Jag bettar därför ut 12 dollar. Får 2 syn. Turn K. Tackar. Nu checkar jag eftersom jag blir lite rädd för stegen men de andra checkar också. Rivern är en lanka och jag bettar ut 17 dollar och jag får en syn och vinner potten.
Folk börjar tyvärr försvinna från bordet och helt plötsligt är vi bara 3 kvar. Tycker det inte är nå kul när man är så få så jag väljer att kliva från bordet och kan casha ut 547 dollar. Dvs 407 dollar plus. Räknar man då bort de 65 dollarna som jag slösade bort på turneringen så är jag totalt 512 dollar plus på pokern hittils. Det måste man ju absolut vara nöjd med.

Nä nu är det dags att sova skönhetssömn. Klockan är 6 minuter i 6 på morgonen och vi måste upp imorgon och återlämna bilen. Finns viss risk att vi kommer vara trötta imorgon. Over and out!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tjena tobbe.
Kan du lämna lite info om väder o vind den här årstiden i vegas...
ska ju dit nästa år i slutet på mars.
kryckanII

TurboT sa...

Vädret är i princip perfekt. ca 25 grader och sol på dagarna och ca 15 på kvällen. Det har i och för sig blåst lite vissa dagar men det har trots detta inte blivit kallt.

Anonym sa...

Shit va du handlar :) Hoppas du orkar bära allt sen när du ska hem!

Anonym sa...

snacka om rena rama shopping frossan.
Men är det så förnannat billigt är det nog svårt att motstå. Över 500$ plus..fan va najs..hoppas det forstätter så.