tisdag 3 juli 2007

Tillbaka i vardagen

Det roliga här i livet är allt för kortvarigt. Min semestervecka rusade förbi och nu sitter man på jobbet igen med skaplig ågren. 3 veckor till nästa semestertillfälle........

Semestern var dock ganska lyckad. Mycket golf och inte en droppe regn under våra rundor. Lite konstigt då det regnade i princip i hela södra Sverige. Vi lyckades dock undvika regnet precis där vi var. Golfspelet har dessutom börjat stämma igen. Första dagen gick det sådär och på Tisdagsmorgonen på drivingrangen bestämde jag mig för att prova något nytt. Jag gjorde om min sving en aning och helt plötsligt börjar jag slå rakt!!! Detta ledde till en liten sänkning av handikappet på Onsdagen och spel på handikapp Torsdag och Fredag.
Det enda som inte var så där jätteskoj med resan var allt j**la gräs som finns på golfbanor (konstigt, gräs på en golfbana ;-)) Alergin gjorde sig påmind och efter Fredagens runda körde det igång ordentligt. Under kvällen trodde jag nästan att jag hade svalt en kondor och skurit upp så där en 100 lökar. Ett jättetryck i bröstet och totalt täppt i båda näsborrarna. Ögonen rann som niagarafallen och jag hade grymt svårt att andas. Trodde nästan att jag åkt på astma ett tag. Detta innebar såklart att sömntiden blev lätträknad denna natt. Tror att jag lyckade somna någon gång efter 04:00 och klev sedan upp vid 07:00 för att börja packa och bege sig upp genom Sverige. Det regnade hela vägen upp genom Småland men när vi kom förbi Jönköping så slutade det tvärt. När vi sedan stannade i Vadstena för ännu en runda var vädret kanon och det höll i sig hela rundan. Dock kunde jag inte hålla i spelet. Började riktigt bra och gjorde 18 poäng första 9. Sen började tröttheten göra sig påmind. Jag gick totalt in i väggen. Kunde knappt slå ett slag. Gick sista 9 hålen på 6 poäng och en total på 24. Veckans sämsta runda men jag har i alla fall något att skylla på.

Under veckan har det inte blivit så där jättemycket poker. Eftersom jag hade med mig min bärbara till skåne så lyckades jag dock få in någon sit n go här och där med ganska bra resultat. Om jag minns rätt så var jag i pengarna i alla jag spelade.

Väl hemkommen till Västerås har det dock blivit lite mer spel. I söndags kväll blev det en MTT på stars. 180 spelare och 18 priser. Turneringen började ganska lugnt och jag höll mig flytande men några potter här och där under första timmen. Under timme 2 får jag mest skitkort men lyckas ändå överleva och vid andra pausen ligger jag runt plats 30 med ca 40 spelare kvar. Det är nu saker börjar hända. Jag får 66 UTG och eftersom jag är shortstack väljer jag att ställa. Alla lägger sig fram till SB som synar och viker upp QJcc ?? (Bra syn!!??). Floppen kommer Kc 10c 3c. Det är inte sant. Ett skitspel som betalar sig. Turn 3d, river 3s!!!!!! Jag drar in en runner, runner kåk och dubblar upp mig. Lite senare får jag QQ i tidig position och med mina ca 12000 och blinds 500/1000 så väljer jag att ställa in. Får syn av knappen och han viker upp A Q. Inget ess på bordet och ytterligare en uppdubbling. Vips så är jag chipleader med ca 25000 och 27 spelare kvar. Nu händer det i princip ingenting ett par varv. Får mest smutskort och tappar en del blinds. Får Q 10cc på BB och synar en dubbling från cutoff. Floppen är helt blank och jag blir tvungen att lägga när han bettar ut pott. Efter 3-timmars pausen är det 12 pers kvar och jag har ca 18 000. Efter några händer höjer UTG+1 upp till 5500 (1000/2000). Jag sitter i positionen efter och kikar åter igen ner på QQ. Funderar en stund och bestämmer mig för att slowspela lite grand och synar bara. Då kommer det helt plötsligt en all-in från SB. UTG+1 lägger sig och nu är det upp till mig. Hmm. Vafan gör jag nu då? QQ är den 3:e bästa handen och vi är grymt nära finalbord. Blindsen är höga och lägger jag mig så har jag ca 12 500 kvar med blinds på 1000/2000. Han kan ju sitta på AA eller KK men efter vad jag har sett tidigare så är han verkligen aggressiv och skulle kunna göra ett sådant move även med AK, AQ, AJ, JJ, 10 10 eller något liknande. Känner att jag inte kan släppa en så pass bra hand i detta läge och synar efter att ha utnyttjat nästan hela min timebank. Självklart viker han upp AA. Floppen ger ingenting och jag är ute på 12:e plats. Dubblade i alla fall insatsen men det var ju top 3 jag var ute efter. Ja, ja, bättre lycka nästa gång.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.