fredag 27 juli 2007

Homegame

Var på besök i Norberg på Torsdagskvällen för att hälsa på polarn Niklas samt spela ett homegame med några glada Norbergare.
Det blev en totalt 3 st småturneringar med 10 pers i de 2 första och 9 i den sista med ett ganska lyckat resultat för mig.
I första turneringen var korttorkan maximal. Under den första timmen var min bästa hand J 9 suited. Annars var det mest J2, 83, 72, 93 osv. Min stack blödde sakta men säkert och när blindsen var på 400/800 så hade jag ca 2500 kvar och hamnar på BB. Bordets chipleader sätter mig all in och jag synar blint. Finns liksom ingen idé att försöka hitta på något med 2 BB utan jag måste dubbla upp. Han visar upp 86dd och jag viker upp min kort och till min stora förvåning så har jag KK!! Min KK håller och jag får lite andrum. Lite senare dubblar jag upp igen och när vi är 3 kvar och ITM så har jag ca 13000. Ganska snart så kikar jag ner på AA i BB. Knappen dubblar och SB lägger sig. Vill försöka slowa lite så jag synar bara höjningen. Floppen kommer Q 8 4 rainbow. Jag checkar och han checkar. Turn 4. Jag bettar ut 2000 och han höjer till 6000. Kan ju bara inte lägga detta så jag går all-in och får blixtsyn och han visar upp A4. Helt otroligt. Snacka om att ha flyt. Ute på 3e plats som i alla fall dubblade insatsen på 200 kr.

Turnering nr 2 börjar lite bättre. Får en del spelbara händer och får upp min stack till ca 12000 ganska snabbt. Spelet flyter på och utan problem tar jag mig åter in i pengarna. Det blir snart heads-up och efter att jag dubblat upp mig med QQ så är vi i princip lika stora stackar så vi gör en deal och delar på 1a och andra priset. För att få fram en vinnare så spelar vi en hand all-in och då lyckas jag få 10 10 som dessutom träffar en triss på floppen så jag får stå som vinnare. Tyvärr var insatsen bara 100 i denna turnering så det delade förstapriset gav bara 400.

Turnering 3 börjar ganska lugnt. Får halvhyffsade kort och håller mig flytande. Efter ett tag plockar jag upp 88 UTG och limpar. Alla lägger sig fram till SB och BB som synar respektive checkar. Floppen kommer 8 4 4. Ojdå, skaplig flop för mig. Kan dock bli svårt att få betalt om ingen av de andra har en 4a. SB checkar men BB bettar ut 900 och efter lite fundering så synar jag. SB höjer till 4000 och BB synar all-in???!!!! Vafan va action jag fick på denna hand då. Jag går självklart all-in jag också med lite över 2000 till och SB synar. SB visar Q4, BB K8. Ingen 4 på turn eller river och jag tar hem en riktig fin pott och tar en stor chiplead. Nu börjar dock korttorkan. Min stack är dock så pass stor så jag kan blinda ett bra tag innan det börjar brännas. När vi är 4 kvar så går UTG all-in. Jag sitter UTG+1 och lägger mig. SB som i detta läge är chipleader synar och BB går också all-in med mindre än vad UTG hade. Fint för mig. Detta kan göra att jag är garanterad 2a plats. UTG visar KQ, SB visar K 10 och BB 7 4??
Floppen kommer 2 7 10. Turn 5. River 4. 74an vinner handen SB blind sidpotten och UTG är ute. Tack vare detta så går dessutom killen med 7 4 upp i chipledning. Handen efter blir det all-in igen mellan de två andra och ytterligare en slås ut. Heads up igen. I detta läge är jag dock i väldigt underläge. Mina ca 10000 mot hans 53 000. Första handen får jag 8 10ss och ställer och får syn. Träffar en 8a och dubblar upp. Några händer senare får jag A6 på BB och ställer när han bara synar. Han säger skitsamma och synar med J 7. Floppen är blank. Turn likaså. River ger dock en knekt och det hela är av gjort. 2a platsen gav dock 600 så ytterligare 400 plus då insatsen denna gång åter var höjt till 200.
Totalt så tog jag alltså 1a, 2a och 3e plats i de 3 turneringarna med en total vinst på 900 kr.

Inga kommentarer: