tisdag 17 juli 2007

Trött

Att somna vid 02:30 och sedan gå upp 06:30 är inte gott för själen. Fyfan va trött jag var på jobbet igår. Satt med telefonsupport och mellan samtalen tror jag att jag nickade till lite då och då. Väl hemma vid ca 17:00 så stöp jag ner på sängen och somnade tvärt för att vakna upp vid 19:30. Och då ska ni veta att jag varit räknat med att somna och därför ställt alarm till just denna tid. Annars är nog risken att jag sovit fortfarande. Ville dock inte sova bort hela kvällen utan hinna få in några timmars poker också.

Väl vaken glider jag därför in på Stars och anmäler mig på en 180 pers 4+.40 dollar turnering. Detta visar sig dock vara en riktig sorglig historia. Får inte en spelbar hand den första timmen och när jag plockar upp AK så väljer jag självklart att ställa. Får dock syn av knappen som visar KK och eftersom bordet inte vill smeka mig på de rätta ställena så åker jag ut på plats 81. Men jag ger inte upp. Sätter mig på ett Omaha H/L .10/.25 bord på FullTilt och börjar dessutom spela en 2 bords $6+$1 på Absolute. På Absolute går det mycket bättre än på stars. Får ganska fina löv och kan ganska snabbt dubbla upp mig. Att få KK och se floppen K 8 2 rainbow och dessutom se en annan gå all in efter en tredje har bettat ut är helt ok. Då han dessutom visar A 8 efter min självklara syn gör ju saken ännu roligare. Att ta sig in i pengarna är därför ingen större svårighet. När vi är 4 pers kvar kommer en hand som man inte ser så ofta. UTG höjer upp 4ggr BB (en väldigt aggressiv spelare som jag vet kommer betta ut efter floppen vad som än kommer). Jag sitter i på knappen och kikar ner på AA. Då jag vill försöka maskera min hand så synar jag bara. Blixtsnabbt så går då SB All-in och BB viker. UTG viker också och jag synar såklart. Min motståndare visar upp de andra 2 essen????!!!!! Då det inte kommer 4 kort i samma färg på bordet så blir det självklart en split. Grymt tråkigt dock att när man för första gången i turren plockar upp raketerna så sitter en annan lirare med samma hand.
Min stack börjar sjunka lite och jag har ca 4000 kvar (shortstack) och blindsen på 200/400. Som UTG plockar jag upp AJ off och höjer upp till 1200. Knappen lägger och SB höjer till 2800. BB lägger sig och nu är det upp till mig. Det finns ju bara 2 alternativ i detta läge. Fold eller all-in. Ingen idé att bara syna och spara mina sista 1200. Att bara ha kvar 2800 och få BB nästa hand lockar inte direkt heller så jag väljer att ställa in degen och hoppas på turen. Synen kommer såklart och han visar upp KK. Jaja, jag har ju ändå chansen fortfarande. Varken flop, turn eller river vill dock ge mig ett ess och jag är ute på 4:e plats. Då det var första pengaplats så blev det dock bara en uppdubbling av insatsen men det är ju ändå plus.

Under turneringen har jag samtidigt försökt hålla mig aktiv på mitt cashgamebord. Det har väl gått sådär och när jag går från bordet har jag exakt $30 så jag plussade i alla fall $5 där också.

Totalt under kvällen gick jag alltså ca $7 plus. Ingen vidare timpenning men bättre plus i kassan än minus.

Inga kommentarer: