söndag 22 juli 2007

MEGATILT

Vad ska man säga...... Först lyckas vi kvala in till Mansion 100 000 Guarantee i den sista $20 satelliten. Väl i finalen så går det helt ok till en början. Lyckas få upp stacken till ca 7300 med t ex en feltryckning så att vi raisar en höjning och blir tvungna att syna hans all-in med J10hh. J och 10 på floppen. Sen börjar dock skitkorten att komma och vi börjar blöda. Tyvärr gör jag ett stort misstag i att låta det gå för långt och när vi väl ställer med K8 får vi syn av A2 men ingen hjälp på bordet och vi är ute på 95e plats. Är grymt besviken på mig själv att jag blev så passiv men förhoppningsvis lär jag mig någonting av detta.

Går sedan in och kör en $20 180 pers turre på Stars. Maken till händer som jag får här är helt otroligt. Under de första 3 perioderna får vi följande händer. AA, AA, KK, KK, KK, AK, A10 med följande resultat. Den första AA dubblade vi upp mot QQ. Den andra AA fick vi bara blindsen. Första KK så höjer vi från UTG+2. Killen efter går all-in. Killen efter honom synar. Jag sätter då även synaren all-in. De visar AQ och Q9. Floppen kommer KJ10. Båda floppar stege. Ingen hjälp för mig på turn eller river. Han på Q9 får dock färg på turn. Nästa KK höjer jag upp med från UTG 4ggr BB. Får syn av BB. Floppen kommer åter igen K J10. Han bettar ut och jag synar. Turn kommer 2. Han bettar ut och jag slår om 5 ggr hans bet och han synar. River kommer Q och han ställer in. Bara att vika. Han lär ju ha stegen. Nästa KK så får jag bara blindsen. Med AK får vi bara bara blindsen. Med A 10 så synar jag en liten höjning och floppen kommer 10 7 3 alla ruter. Jag har ruter ess och toppair och bettar ut pott. Får 1 syn. Turn kommer 8d. Jag bettar ut ungefär samma summma som vid förra och får då ett omslag all-in och jag synar såklart med nötfärgen och dubblar nästan upp. Trots att jag fått så många monsterhänder så ligger jag pyrt till när vi börjar 4:e perioden. När jag sedan får 99 på knappen ställer jag in och får syn av SB som visar upp JJ. Floppen kommer 4 9!!!!!!!!!! J och så var man ute. Tror aldrig att jag har fått sådana bra händer i turnering och trots detta så lyckas jag inte in på den övre halvan av startfältet. Överlevde inte ens till första paus.

Inga kommentarer: