tisdag 17 juli 2007

Skitkort

Turneringen som jag spelar just nu är helt otrolig. En 5 dollars på Absolute med 110 deltagare. Nu med 17 pers kvar är jag fortfarande med trots att jag i princip inte fått en spelbar hand. Jag har haft AJ 2ggr, 33, J10ss som mina bästa händer. Har varit short hela tiden och fått ställa för att försöka sno blinds. Har fått syn 3 ggr och lyckats dubbla upp mig. Första All-inen var med 56ss där jag fick syn av AJ och floppade en 6a. Andra gången med 33 och fick syn av KJ och inget kort över 8 på bordet. Tredje gången med J10ss där jag fick syn av A8 off. Floppen kommer KQJ och sedan lågt och jag dubblade igen. Helt otroligt men sant. Får hoppas att de bra korten kommer snart så att jag kan ta mig ända till finalbordet. Jag är ju redan i pengarna men vore ju skoj att ta sig till finalbordet trots bara craplöv.

Finalbord!!!!

En åker på finalbordet och jag är riktigt short. Då kommer äntligen en riktig hand, AA. UTG raisar och jag som UTG+1 går all-in. Alla andra lägger sig och han visar upp KQdd. Floppen kommer 7h8h7d. Turn 8d. River 6d. FyyyyyyyFaaaaaan. När man äntligen får en hand så blir man utdragen med en runner runner färg. TotalTILT.

Inga kommentarer: