torsdag 19 juli 2007

Onsdagens äventyr

När fotbollssäsongen är över och pokerklubben är stängd för sommaren så blir det en hel del online-poker. Så även igår kväll.

Började kvällen med en 5 dollars NL Texas turre på Absolute (samma som jag spelade kvällen innan). Tyvärr blev det ingen klonk denna gång. Blev utdragen i en pott när jag var short (som vanligt) och plockade upp AJ på BB. Blindsen var på 200/400 och jag hade ca 2800 i min stack. Bordets chipleader höjer upp till 1000. SB synar och jag känner att nu måste jag ta min chans att trippla upp mig och går all-in. Båda synar och visar A8 respektive A7. Floppen kommer A 10 2. Turn 8. River 3. SB med A8 vinner med 2 par och jag är utslagen på 25:e plats.

Gick då istället in på FullTilt och började spela Omaha H/L cashgame på ett .10/.25 bord. Händer inte så mycket de första varven. Får inga speciella kort men lyckas vinna någon hand här och där. Plockar sedan upp "premiumhanden" 2344 på SB och synar en pott som i princip hela bordet har limpat in i. Floppen kommer A 5 8. Klonk, där fick man in låga. Jag är först att prata så jag bettar pott. En lirare i mittposition svarar på min pott med ytterligare en pott. Knappen pottar ytterligare en gång och nu är det upp till mig. Jag har ju redan låg. Förmodligen har åtminstone en av de andra 2 också 23 på sin hand för nötlåga. Dock har jag ju 2 4:or så om en 2:a eller 3:a kommer på Turn eller river så kan det bli en riktigt fin klonk. Jag lär ju dock i alla fall inte gå helt tomhänt från potten. Jag väljer därför att ställa in keramiken (ca 25 dollar totalt). Både de andra synar. Turn 2!!!!!!!!! River K. Showdown. Killen i mittposition visar upp 23xx. Knappen visar 88xx. Alla pengarna till mig och en fin pott på ca 71 dollar. Inte riktigt en upptrippling då jag täckte knappen. Sen rullar det på men ingen mer storklonk inträffar så när jag väljer att gå att lägga mig så kliver jag från bordet med 81 dollar. 56 dollar plus är helt ok när man spelar PL25.
Sedan jag började min grindning på Fulltilt med 50 gratisdollar i helgen så har jag gått plus 112 dollar. Har plussat i alla sessioner förrutom 1 då jag slaskade bort en 4 dollar på ett .5/.10 Omaha bord de sista 5 minuterna av lunchen i Måndags. Måste spela ihop 1000 fulltilt poäng och jag ligger på 190 just nu. Fortsätter det så här så borde jag alltså kunna casha ut en 6-700 dollar när jag är klar :-) Vore ju en helt ok extraslant att ha med sig till Vegas i september. Men mycket kan ju hända än. Helt plötsligt kan ju allt vända och kanske står jag där med mössan i handen om en vecka och har gulat. Man vet ju aldrig. Dock känns det grymt bra för tillfället.

En site som jag dock har varit grymt kall på den senaste tiden är pokerstars. Har inte lyckat komma ITM en ända gång den senaste veckan. Till igår vill säga. Passade på att köra ett par $3 Omaha H/L sit n go när jag ändå spelade det på FullTilt. En fin vinst samt en 3:e plats lyckades jag klonka hem så nu kanske det har vänt.

Totalt för dagen blev det därför: +$63

Inga kommentarer: