torsdag 21 juni 2007

Snart semester

Den senaste veckan har inte varit rolig pokermässigt. Det verkar inte spela någon roll vad jag gör. Åker ständigt ut på Bad beats eller torskar coin-flips. T ex igår spelade jag en $10 +1 180pers NL Hold em på stars. För den första timmen i princip ingen spelbar hand. Det bästa jag tittade ner på var Ad 7d...... Annars var det mest 8 3, 9 2, J 2, Q 2, K 3, 10 3 osv. Lyckas dock sno lite blinds här och där och får dessutom in några bluffar. Detta gör att jag fortfarande har ungefär startstack när vi är ca 70 pers kvar och blidsen är på 100/200. Den avgörande handen utspelas som följer:

UTG dubblar blindsen och jag sitter UTG +2 och kikar ner på 99. Dagens bästa hand utan konkurrans. Då UTG är riktigt lös så tvekar jag inte länge utan trycker. Alla lägger sig fram till UTG som efter en bra stunds fundering synar och visar upp A 3 off ??!!! Va! Snacka om fiskig spelare. Höjer UTG med en sådan skithand. Floppen kommer A Q 5. Självklart belönas skitspel...., men jag kan ju fortfarande träffa en 9:a. Turn A, river Q. Jaha, fisken fick kåk och jag är ute.

Så här har det sett ut i princip hela tiden i alla sit n go's jag har spelat. Ställer t ex med 88 och får syn av A 7. A på turn. Ställer med AK och får syn av 33 och jag träffar såklart inte osv. Känns lite tungt nu, men det är ju tur att jag bara spelar på en låg nivå. Annars hade det blivit mycket mer kännbart i plånboken.

Trots att pokern suger så känns det i alla fall ganska bra. Ska ha semester nästa vecka för min och Kalles årliga golfresa till Skåne. Det ser jag verkligen fram emot. Vi ska bl a spela Rya GK som är riktigt fin. Får bara hoppas att jag kan får ordning på min sving så att inte även golfen blir en mardröm.

Inga kommentarer: