torsdag 9 augusti 2007

Happy birthday

Det har inte hänt så mycket denna den sista veckan av semestern. Har mest tagit det lugnt och kikat film. Har i och för sig blivit lite online-poker också. Håller ju fortfarande på och clearar en bonus på Full Tilt. Går så där. Vinner ena dan och loosar nästa. Nu i kväll har jag dock gått upp en nivå för att snabba på det hela. Det har faktist gått hyffsat bra. Har clearat över 100 poäng och dessutom plussat en $20. Var uppe i ca $50 dollar plus efter följande hand:

Får handen AsAdKh5c på SB och synar en höjning. Floppen kommer Ah 9c 3d. Vill inte låta någon dra till en låg billigt och bettar pott. Får syn av den som höjde preflop. Turn 10d. Jag bettar pott igen och då slår den andra om pott och jag går all-in. Syn. Han visar Ks 9d 9s 8s. River 3s och jag dubblar i princip upp.

Efter denna så har ingen flyt kommit min väg. Har fått en en hel del fina starthänder men har totalt missat flopparna. Har jag floppat nötfärgsdrag så har varken turn eller river varit min kompis. Har jag floppat en triss så har inte bordet parat sig och någon annan dragit in en stege eller färg. Tillslut tröttnade jag och gick från bordet när jag fortfarande låg på plus.

Igår fyllde jag 33 år. Ingen speciell födelsedag direkt och jag firade genom att åka ner till gymmet och tog en 45minuters omgång på löpbandet och lite bänkpress. Sen orkade jag inte mer. Det var grymt varmt på gymmet och svetten lackade. Får försöka träna lite hårdare när det har svalnat lite.
Inget firande igår alltså men idag kom syster Helena och systerdotter Lisa med sambo och ungar över på lite smörgåstårta. Trevligt besök med en massa snack och lek med ungarna. De hade dessutom med sig en present. En ny resväska som jag hade önskat mig. Har en mellanstor som inte rymmer så mycket. Ville därför ha en riktigt stor som sväljer mycket grejer nu när vi ska till Vegas. Med den gamla väskan hade jag varit tvungen att packa mitt handbagage knöka för att kunna få med mig allt jag vill. Förhoppningsvis går det bra i Vegas så att jag kan gå loss på något outlet och ha med mig en ny garderob hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul å läsa om allt ni hittat på, fast i ärlighetens namn har jag hoppat över de avsnitten med själva spelandet. Fattar noll av alla termer. Må såt gott!!
Åsa