söndag 23 september 2007

Dag 6

Idag har det varit riktigt tungt på pokerfronten.
Vi började dagen med att spela 11:00 turneringen på vårt hotell. Idag är det 82 spelare och man får som vanligt 3000 i startstack. Tyvärr så har det blivit lite mycket poker på sistone så jag minns inte exakt hur alla händer utspelade sig men vissa har i alla fall fastnat.
Allt börjar riktigt fint och jag lyckas dubbla upp ganska fort. Får 10 10 och synar en höjning på SB från en ganska slaskig spelare. Floppen kommer 9 5 2 och jag bettar ut pott. Han höjer mig all-in och jag ser inte hur jag ska kunna släppa denna hand trots att jag misstänker att han har ett par över mitt. Jag har redan investerat nästa halva min stack och om han har ett överpar så har jag fortfarande chansen att dra in en 10:a med en massa tur. Jag kan dessutom göra rebuy om jag torskar så jag synar. Han visar upp 98dd. Turn och River är blanka och jag dubblar upp. Sedan rullar det på. Jag lyckas ta en pott här och där. Helt plötsligt ser jag att det bara är 3 bord kvar. Jag plockar upp JJ och går all in. Får syn av 1 som visar upp AK. Floppen kommer J 10 3. Varför ska man alltid behöva vara nervös fram tills att rivern har landat? Varken turn eller river visar dock Q så jag dubblar upp. Vi är snart nere på 2 bord och jag snor blinds ett antal gånger. Ställer in från knappen när jag plocker upp KQ och får syn av en monsterstack på BB med J 9. Floppen visar direkt en K och jag har åter dubblat upp.
Vips så har ett gäng till åkt ut och jag är på finalbordet. Idag är det 8 priser så ytterligare 2 pers behöver åka ut för att jag ska komma in i pengarna för 3 gången på raken. Av de 10 på finalbordet är det 3 st som är riktigt short. Jag har 32 000 och blindsen ligger på 3000/6000. Redan hand 2 på finalbordet är första shortisen all-in. Han lyckas dubbla upp med en riverklonk. Någon hand senare är det dags för nästa short-stack. Även han lyckas dubbla upp. Det tredje shortisen gå sedan all-in någon hand efter detta och lyckas dra in en hålstege på rivern med KJ när den andra har träffat på floppen. Nu vet jag att detta kommer gå åt helvete. Helt plötsligt är det jag som är short då jag har blindat bort 9000 och blindsen precis har gått upp till 4000/8000. När jag sitter UTG plockar jag upp 10 10 och går såklart all-in. Direkt efter mig hör jag blixtsnappt all-in innan jag har hunnit lägga ut mina marker. Han visar upp KK och självklart kan jag inte dra ut. Ute på 10e plats.

Jag gråter ut på hotellrummet och efter någon timme beslutar vi att dra till Planet Hollywood och spela deras 60 dollars turnering som börjar 19:00. Väl på plats visar det sig att de har gjort om sitt schema och att det inte är någon turnering. Robin är dock sugen på cashgame så jag och Nicke slår oss ner på ett 2-4 fixed limit bord. Robin väljer dock att spela 1-2 NL. Jag växlar in 100 dollar. De 2 första händer får jag följande starthänder: AKdd och KK. AK blir jag tvungen att lägga efter turn då alla kort är under 10 och det är flera höjningar och syner. Hand 2 vinner jag dock då jag direkt från början visar aggresivitet.
Efter detta börjar det jobbigt. Jag får hela tiden trevliga draghänder men lyckas inte få in någonting. Plockar t ex upp JQss och floppen kommer K 10 5. Bet och jag synar till river men missar draget. Får A 7 spader och floppen visar 2 spader. Självklart ingen spader på varken turn eller river. Stacken minskar snabbt och snart är jag är jag nere på runt 15 dollar så jag väljer att växla in ytterligare 50 dollar då Nicke och Robin vill fortsätta med cashgamet.
Nu börjar det vända lite. Plockar upp KK två händer på raken där jag vinner en fin pott med den ena men blir tvungen att släppa den andra när det kommer ett ess.
Nicke gular och kliver från bordet. Jag bestämmer mig för att spela ett sista varv och det visar sig bli ett bra val. Lyckas vinna 2 fina potter när jag synar ner hela vägen med AK resp. AJ med ess på floppen. Anledningen till att jag inte höjde var att den jag var inne i potten mot hade haft en sånt jävla flyt hela tiden och dragit ut i princip varje hand han spelat. Bl a drog han ut Nickes A 10 med A 2 då han fick runner runner stege. När jag kliver från bordet kan jag växla in 105 dollar och det blir alltså bara 45 dollar back.

Vi hoppar in i en taxi och drar tillbaka till Sahara för deras 42 dollars som börjar 23:00. Vi är dock på plats ca 23:15 men vi kan köpa in sent. Första handen plockar jag upp 78ss och jag limpar med. Floppen kommer As 10d 6h. En bettar ut 150 och jag plus 1 synar (lite slaskigt kanske). Turn 9s. Klonk. Samma kille bettar ut 200 och jag väljer att slowa lite så jag synar bara. 3 person i potten lägger sig. River Js. Hmm, färg. Han checkar och jag bettar 600. Han synar med sitt ess och jag vinner en helt ok pott. Bra start.
Några händer senare plockar jag upp Qs 10s på BB och synar en höjning med 1 syn på 150 (blinds 25/50). Floppen kommer Kc 6s 2s. Jag bettar ut 350 och får syn av preflop höjaren. Turn Qd. Jag checkar och hon checkar. River 3h. Jag checkar och hon checkar. Jag slänger upp mina kort tror att jag har torskat men hon muckar sin hand och jag vinner en liten goding.
Det händer inte så mycket mer innan första paus. Jag har 4300 i stacken och väljer att göra en add-on för 20 dollar för ytterligare 2000 i marker.
När spelet återupptas efter pausen får jag direkt börja med BB på 200. 3 pers limpar fram till mig och jag kikar ner på JJ. Jag höjer upp med 800. Får en syn av en ung kines som tidigare visat väldigt slaskigt spel. Floppen kommer A Q J rainbow. Jag bettar ut 1200 och han synar med kommentaren "One more". Turn kommer 3 och här gör jag nog mitt stora misstag. Jag bettar ut 1600 och möts åter igen av "One more". River K. Jag har 2500 kvar och ställer in. Han blixtsynar och visar upp 10 8 off!!!!???? Vafan är det för jävla spel? Först syna min potthöjning med en sådan medioker hand och sedan syna mina bet med ett hålstegedrag. Fy fan säger jag bara. Åter igen en fiskjävel som blir belönad när han gör ett idiotspel mot mig. Visst min bet på 1600 efter turn kanske var lite för låg då potten var på 4800. Borde nog ha ställt där men jag var bombsäker på att jag ledde stort och ville mjölka ur honom så mycket som möjligt. Självförtroendet har i alla fall fått sig en rejäl smäll idag. Bara hoppas att jag kan skaka av mig detta och komma tillbaka starkare än någonsin imorgon.

Morgondagen kommer annars bara handla om en sak. NFL. Söndagar är ju speldagen för amerikanska fotbollens proffsliga med matcher hela dagen. Vi har planer på att sätta oss på en sportsbar och käka gott. Dricka en massa öl och spana in några matcher. Ska bli grymt roligt. Och självklart lär vi hinna med någon turnering också.

2 kommentarer:

Koivulainen sa...

Riktigt trevlig läsning, Tobbe, även om storklonkarna uteblivit än så länge för er del...

Är inte lite avis på er sköna tillvaro där poker, mat och shopping blandas om vartannat och det i syndens stad. Njut medan ni kan, är ju en upplevelse för livet...

Kör hårt!

Koivulainen sa...

Riktigt trevlig läsning, Tobbe, även om storklonkarna uteblivit än så länge för er del...

Är inte lite avis på er sköna tillvaro där poker, mat och shopping blandas om vartannat och det i syndens stad. Njut medan ni kan, är ju en upplevelse för livet...

Kör hårt!