lördag 22 september 2007

Dag 4

Dagen började med uppstigning kl 09:30 för upphämtning av hyrbil. Självklart visade det sig att det vara lite dyrare än vad som stod när vi bokade på Internet. Dock inte så jätte mycket dyrare. Typ 20 dollar mer. Det var dock taget och vi accepterade. Hoppade in i bilen. En vit minivan med sköna säten och väldigt effektiv airconditioning. Väligt rymlig och tydligen skön att köra (endast Nicke får köra bilen). Vi begav oss sedan ut ur staden för att åka ca 4 mil mot Los Angeles hållet där det mitt ute i öknen låg ett hotell med tillhörande outlet mall. Det var nästan tomt på parkeringen och hur lugnt och skönt som helst inne i mallet. Där inne fanns butiker som Nike, GAP, Reebok, Lee, Ashworth, Old Navy, Banana republic osv. De hade dessutom en ”end of season sell out” så priserna var äckligt låga. Under de 5 timmar vi spenderade där inne hann jag med att köpa följande:
2 par chinos (Lee och Old Navy)
1 par mjukisshorts (nike)
1 t-shirt
1 par vanliga shorts (Gap)
1 st NFL game Jersey (Reebok)
1 par golfskor (Nike)
4 st pike tröjor (Ashworth och Lee)
Allt till en kostnad av ca 160 dollar. Dvs ca 1100 spänn. Helt ok :-)

På väg ut från området ser vi att de har en berg och dal bana och tar ett snabbt beslut om att den ska vi åka. Robin ballar ur men jag och Nicke köper en biljett och tar ett åk. Fy fan vilken karusell. Den var tydligen en av världens längsta och hade en drop på över 70 meter. Kan lova att det kändes i kistan. Direkt när vi var klara lyckades Nicke övertala Robin så de drog iväg på en tur till. Jag valde dock att gå och köpa dricka istället då jag var törstigare än en isbjörn i Sahara öknen.
Väl tillbaka i Vegas igen bestämmer vi oss för att dra över till Stratosphere för deras 60 dollars turnering som börjar kl 20. Jag får direkt en bra start och vinner några potter här och där. Har en stack på ca 10 000 när följande hand utspelar sig. Har 99 på knappen då UTG+2 höjer upp till 1200 (blinds 200/400). Killen före mig synar och det gör även jag. Floppen kommer A 5 7 rainbow. Preflop höjaren bettar ut 400?? Och killen framför mig synar. Konstig bet. Dock för billigt för att jag ska kunna slänga så jag synar. Turn 9. Nice!!! Preflop höjaren bettar nu ut 1700 och killen före mig lägger sig. Vafan kan han ha?? Kanske sitter han på 2 par? Jag synar bara. River Q. Han bettar ut 500?? Konstig bet igen. Jag slår om till 2000 och han synar och visar upp 22????? Tack så mycket! Nu är jag på grön kvist och chipleader i turneringen. Nu börjar dock lankorna komma. Blindar bort en del av stacken och har ca 13000 när finalbordet börjar. Här lyckas jag dock sno en del blinds och folk åker ut till höger och vänster. När vi är 6 pers kvar gör vi en del att vi tar 20 dollar från 1-4 och ger till position 5 (ballongen). 2 personer till åker ut och vi är 4 kvar. Av oss 4 är jag och en till riktigt short. De andra har monsterstackar. Den andra shortisen sitter före mig och får först Big blind. Knappen dubblar och shorten går all-in med K J. Knappen visar A 5. Flop A 10 2. Turn 9. River Q. Faaaaan. Nästa hand är jag BB och har ca 15000. Blindsen är 4000/8000. Knappen ställer mig all in. Jag väljer att ställa blint och det visar sig att jag leder. Min K 7 mot hans QJ. Flop A 9 4. Turn 9. River J. Självklart utdragen på rivern. Slutar på 4:e plats av 35 och cashar ut 99 dollar. Som ni förstår så är det väldigt brant prisstruktur.
Klockan är nu ca 23:30 och Niklas och Robin har dragit bort till vårt hotell för att spela turneringen som börjar 23:00. Då man kan komma in i turneringen som "alternativ spelare" då någon åker ut första timmen knallar jag tillbaka och ställer mig i kö. Ca 10 minuter innan pausen får jag en plats. Under pausen har man chans att göra en rebuy för 20 dollar som jag idag väljer att göra eftersom jag känner att jag ligger efter redan. Har därför 4800 när spelet återupptas efter pausen. Jag får som vanligt bara skithänder. Under den nästkommande timmen får jag totalt 4 klädda kort. Inga par och inga suited connectors. Då ett klätt kort dyker upp följs det alltid med typ en 3a i en annan suit. Förrutom en hand när blindsen är på 200/400. Jag får Q9cc i BB och 3 personer limpar fram till mig. Jag väljer att checka. Floppen kommer Q 9 5. SB checkar och jag bettar ut 600. En av limparna synar och SB checkraisar till 2000. Jag har ca 4000 kvar och ställer All-in. Limparen lägger sig och SB synar och säger "I have 2 pair" och viker upp 9 5. Nice!!!! Min Q 9 står och jag gör en uppdubbling. Strax efter andra timmen bryts mitt bord och jag hamnar på samma bord som Robin. Jag får en del skapliga händer och vinner en del blinds med mina höjningar. När det är 3 bord kvar och blindsen är på 500/1000 höjer Robin från UTG till typ 4 ggr BB. Jag kikar ner på AK och ställer blixtsnabbt med vad jag tror va 11-12 000. Alla lägger sig fram till Robin som säger att jag kommer hata honom som synar. Han synar som sagt och viker upp 3 5 ruter. Floppen kommer A. Turn K och jag har dubblat upp.
Jag fortsätter att hanka mig fram och snart är vi nere på 2 bord. I en hand där jag sitter på cut-off synar UTG (2000/4000). Jag hittar 10 10 och pushar in keramiken. UTG funderar ett tag och väljer sedan att syna min 13 000 all-in. Han visar upp 98hh. Floppen kommer A 9 7 inga hjäter. Turn Q. River 2 och nu har jag helt plötsligt 32 000. Jag hinner inte göra av med några mer pengar innan 5 pers till åker och det blir finalbord. Både 11an och 10an åker ungefär samtidigt så vi blir 9 till finalbordet. Har lite tur och får knappen när platserna lottas. Ganska snart åker de som är riktigt shortstackade och vi är 6 pers kvar. Jag och en till är ganska short. Övriga har över 50000 i marker. Blindsen går upp till 4000/8000 och nu börjar det bli dyrt. Jag plockar upp A 10 på knappen och ställer. SB och BB lägger och jag tjänar in 1 varv. Nästa hand är den andra shortisen BB och Robin som sitter på SB ställer honom all-in. Syn. Robin har KQ och BB A 10. Bordet kommer XXX X K och vi är 5 kvar. Några händer senare får jag QJ och ställer. Får syn av en av monsterstackarna som har K 9dd. Floppen kommer JJ8 (2 ruter) Turn blank. River J. Jag drar in en fyrtal och har nu 40000. Nästa hand plockar jag upp KJ och ställer igen. SB funderar ca 10 sekunder och väljer sedan att syna och visar upp A 10. Floppen kommer A K x. Turn x. River Q. Jag är ute på 5e plats av 96 och cashar in 250 dollar.
Då jag och Nicke har gjort en deal att vi har 20% på varandra så innebär detta att han får 50 dollar av min vinst. Jag gav även 10 dollar till dealersarna och inköpet gick på 62 så vinsten blev totalt 128 dollar. I första turneringen så hade jag även där 20% med Nicke och dessutom 10% med Robin. Även här gav jag 10 dollar till kortdelarna så där gick jag i princip jämt ut.

Skönt i alla fall att komma in i pengarna. Hade varit grymt tungt att komma hem från Vegas utan att ha cashat ett öre.

Inga kommentarer: