onsdag 19 september 2007

Dag 2

Vaknar med baksmälla vid ca 12:30. Detta trots att jag inte druckit en enda droppe alkohol dagen innan. Det var i alla fall känslan jag hade och det antar jag beror på jet-lag. En massa vatten senare var man dock igång och kunde börja planera för dagen.

Första stopp skulle bli LVA Bookstore där man kan bli medlem i Las Vegas Adviser för $37 och få ett kupongblock med en massa värdecheckar. Bl a 2-1 bufféer på en massa ställen och även billigare bilhyra. Vi går ner och sätter oss i en taxi och upptäcker då att vi missuppfattat varandra och adressen ligger kvar uppe på rummet. Vi frågar chauffören om han har någon aning om var det ligger men han skakar bara på huvudet. Jag vet dock att det ligger strax norr om hotell Rio så vi styr kosan dit. Väl där går vi ut på baksidan som ligger i norrriktning och då kommer vi på att Niklas försökt lägga in adressen i sin IPAQs GPS och mycket riktigt. Där finns den sparad. Han kör därför igång GPSen och får då fram att stället ligger ca 2,2 kilometer från hotellet. Då det säkert är 35-40 grader ute vänder i direkt på klacken och tar beslut att uppsöka affären imorgon istället. Vi hade ändå tänkt käka buffe på Rio och trots att en av kupongerna var just där så tar vi beslutet att betala fullt pris och komma tillbaka hit en annan dag om buffén är så bra som alla sagt.

Buffén visar sig vara riktigt grym. Det finns i princip allt. Hamburgare är i princip det enda som saknas. Första tallriken blir riktigt stor då man som vanligt vill prova allt och lassar på lite av varje. Det blir en salig blandning med enchiladas, pizza, italienska köttbullar, macaroni and cheese, rostbiff, oxfilé, lökringar osv osv. Den glider snabbt ner och tallrik 2 är snabbt på gång. Här går jag dock snart in i väggen. Att man aldrig lär sig och käker lugnt och stilla. Blir så mätt att jag knappt kan röra mig från soffan och i princip bara vill kräkas. Trots detta kan jag i alla fall rensa tallriken till slut men alla pust och stön är många.

Efter buffén får vi en idé. Vi vill alla besöka Wal-mart och köpa lite billiga kläder samt lite dryck och snacks till hotellrummet. Första tanken är att hyra en bil på Rio, åka upp till Wal-mart som ligger lite norr-väst om strippen och sedan utnyttja bilen till att åka till ett stort outlet ute vid gränsen till Kalifornien dagen efter. Då vi efter mycket om och men tillslut hittar biluthyrningen på Rio visar det sig dock att den har stängt för 17 minuter sedan och personalen är puts väck. Bara att hoppa in i en taxi igen och snart är vi på Wal-mart. På Wal-Mart finns i princip allt. Från elektronik till fläskkotletter. När vi 2 timmar senare kommer ut från butiken har vi 15 kassar fyllda med grejer, 24 burkar läsk, 12 flaskor öl och 24 flaskor vatten med oss. Bagageutrymmet på vår taxi blir helt fullt och de tittar lite konstigt på oss när vi kommer till hotellet men de hjälper så gärna till med att bära upp allt till vårt rum.

Väl uppe på hotellrummet visar det sig att klockan redan är över 20:00 och vi ser då att kl. 22:00 går det en turnering på Treasure Island. En $65 freezeout med 3500 i startmarker. Vi hoppar åter in i en Taxi och åker dit och köper in oss. Det visar sig vara ett riktigt trevligt pokerrum lite avsides från alla slots och liknande. Fina bord med automatiska kortblandare och bra dealers. Motståndet är lite bättre än på Sahara men inte mycket. Några locals men mest turister.
Turneringen börjar som vanligt ganska segt för mig. Jag går med i några händer med hyffsade starthänder men träffar inget och då folk är ganska aggresiva är det bara att lägga sig när de dunkar på. Efter en liten stund då jag har ca 3000 kvar plockar jag dock upp AKcc i mittenposition och höjer upp till 400 (blinds 50/100) då en har limpat in före mig. Alla lägger sig fram till limparen och han synar. Floppen kommer 2c 3d 4c. Han checkar och jag bettar ut 500. Syn. Turn kommer Ah. Han checkar och jag bettar ut 700. Han går då all-in med ytterligare 380 och jag synar så klart. Han viker upp AJ och min hand håller och till och med förbättras då river kommer 9c. Tappar lite av stacken när jag gör en tveksam syn av ett 400 bet med 89dd på handen och floppen JsJc10d. Då liraren efter mig sedan höjer upp till 900 och ursprungsbettaren synar så väljer jag att lägga mig trots att det endast kostar mig 500 till.
Någon hand senare när blindsen gått upp till 100/200 kikar jag ner på raketerna. Höjer upp till 600 och killen efter mig synar. Floppen kommer K J 8 rainbow och jag bettar ut 600. Han synar. Turn J. Jag bettar åter igen ut 600 och han slår om till 1200. Tror inte en minut på att han sitter med J på handen med tanke på att jag sett honom göra liknande moves förrut och väljer därför att syna. River 10. Lite scarycard och jag checkar. Han går då all-in med sina sista 675 (eller något liknande) och jag kan inte hitta en fold och synar. Han viker upp 97 off. Dvs han drog in en hålstege på rivern. Snacka om klonk. Kanske skulle jag ha ställt direkt efter floppen. Men vafan ville ju få av han stacken när jag hade så fina löv.
Jag lever dock fortfarande men har bara ca 2100 när det snart blir paus. Efter pausen får jag direkt börja med BB på 400 och kikar ner på min nya standardhand 93 off. Bara att lägga sig. Samma sak på SB när jag kikar ner på Q 2 off. Det går ytterligare 1 hand men sedan kommer avgörandet. UTG+2 höjer upp till 1200 och jag kikar ner på 66. Har 1500 kvar och ser inte hur jag ska kunna slänga denna. Förhoppningsvis har han AK eller något liknande och då är jag ju favorit. Väljer därför att gå all in och han synar såklart och viker upp KK. Ingen hjälp och jag är ute på 25:e plats av 40 startande.

Då både Niklas och Robin är kvar i turneringen slår jag mig ner på ett 1-3 NL Hold Em bord med $130. Går hyffsat i början och jag vinner en del händer men sen kommer smällarn på rad. Först när jag plockar upp AK, höjer upp till $10 och får 2 syn. Floppen kommer Kh 8d 4h. Jag bettar 15 och får en syn. Turn 7s. Jag bettar ut 25 och han synar. River Jh. Han checkar och jag checkar. Han visar såklart upp 10 7hh och vinner med färg.
Inte så långt senare kikar jag ner på AA på BB. 5 man limpar fram till mig och jag höjer upp till 15. UTG+1 och knappen synar. Floppen kommer 9 5 3 rainbow. Jag bettar ut 25 och UTG+1 synar. Knappen funderar ett bra tag och väljer sedan att gå all in med sina sista 37. Jag och UTG+1 synar. Turn A!!! Jag går all in med mina sista 35 dollar och UTG+1 blixtsynar. River 2. Då hörs direkt från knappen. "I have the nuts" och han slänger upp A4 off. UTG+1 visar upp 99 för en floppad triss. Som tur är vinner jag i alla fall sidpotten och lever i alla fall fortfarande. Men vafan. Syna 15 preflop och sedan gå all-in mot bet och syn med hålstege drag. För jävligt att fiskar alltid ska få betalt mot mig när de gör idiotiska spel.
Jaja bara att försöka komma igen. Ganska snart plockar jag upp AJ och dubblar blindsen. Får 3 syn. Floppen kommer Jd 8c 2d och jag bettar ut 6 (kanske lite för lite men ville dölja min hand lite grand). Får syn av killen som sitter före mig (som tidigare dragit in färgen mot mig). Jag frågar till och med om man letar färg igen men får ett skratt och No till svar. Turn kommer 6s. Han checkar och jag bettar 15. (Kanske för billigt igen?). Syn. River 8d. Faan, fick han in draget igen. Han bettar ut 10. Kan inte lägga då han lika väl kan försöka en bluff och representera färgen så jag synar. Han visar då upp A 8 för triss på rivern. Va trött jag blir. Nu har jag bara ca 40 dollar kvar och då jag inte vill reloada försöker jag hitta en hand att dubbla upp med. Vi får dock byta bord då det finns 2 st 1-3 bord med bara 5 pers i varje som de slår ihop. Här visar det sig vara grymt aggrospelare som höjer hårt varje hand och jag får bara smuts. Plockar faktiskt upp 88 i ett läge men då en höjer till 15 och nästa reraisar till 60 lägger jag mig. Floppen visar såklart en 8 och då han som höjde vinner med sina AA utan att ha träffat så visar det sig att jag såklart hade vunnit om jag varit med. När jag har 26 dollar kvar får jag 87dd och väljer att gå all-in när en har höjt till 15 och en annan synat. Bra draghand att försöka trippla upp sig på. Jag missar dock totalt och kliver från bordet med svansen mellan benen.
Får dock se något positivt. Både Robin och Niklas har tagit sig in i pengarna och då jag har procent på de båda så får jag i alla fall tebaks lite av det förlorade. Niklas slutar 5:a och Robin 3:a och jag får en 70 dollars rakeback.

Kvällen avslutas på vårt hotells arkadhall med lite flipper och sedan en hamburgare vid halv 4 snåret på en dygnet runt öppen restaurant som vi har på hotellet. Och så har jag ju skrivit det här också men det räknas inte.

Imorgon ska vi upp skapligt tidigt och hyra en bil och dra ut till det där outletet utanför Vegas. Sedan får vi se vilket hotell vi väljer för nästa pokersession. Hoppas på bättre tur imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa. Särskilt om det runt pokern. Glöm inte att besöka Spearmint Rhino