lördag 22 september 2007

Dag 5

Det regnar i öknen!
Trodde inte det var möjligt men idag har det regnat i Vegas. Gatorna låg under vatten och det gick knappt att komma fram med bilen på vissa ställen. Det där med brunnar verkar inte existera.

Efter gårdagens drabbningar och sänggående vid ca 06:00 sov vi till ca 13:30 då vi väcktes av ett knack och "hallo", "hallo". Städerskan ville in men vände i dörren. Sömnen var dock körd så det var bara att kliva upp. Ingen idé att ödsla tid så vi slängde oss i bilen och drog iväg mot närmaste Wendys. En hamburgerkedja som bara finns i staterna. Tycker personligen att den kickar alla andra kedjor så den ville vi verkligen besöka och prova deras nya burgare med 3 köttbitar på ca 300 gram. När man klämt i sig en sådan var jag väldigt nöjd men det var inte Nicke. Han hade inte ens tuggat klart när han reste sig upp och beställde även en sk baconator. En 180 grams burgare med 7 skivor bacon som försvann som en kalv i ett pirayastim.

Mätta och belåtna var vi redo för mera shopping. Vi hade saknat en Levis store ute i primm och hade sett på internet att en sådan fanns i ett mall inne i Vegas så vi styrde kosan dit. Efter ytterligare några timmar shopping där Robin var som ett barn i en godisbutik kunde vi åka tillbaka till hotellet med en jäkla massa kassar. Själv blev det ytterligare ett par byxor från Levis (docker) och ännu en NFL tröja. Tyvärr så var det mycket dyrare på detta mall så jag tyckte inte att det var värt att köpa så mycket mer.
Efter att ha dumpat av grejerna på hotellet drog vi ner till Ceasars palace där Robin ville spela deras $150 turnering som började kl 19. Jag och Nicke var inte lika sugna så vi tänkte gå och kika lite på strippen istället. På väg ut från pokerrummet upptäckte vi dock att det fanns plats på ett av deras 1-3 cashgame så vi bestämde oss för att ta ett skott med 100 dollar. Totalt bortkastade pengar visade det sig. Under de ca 30 minuter vi satt vid bordet vann jag inte en ända hand. Fick en kung i säkert hälften av händerna men det följdes alltid åt av en lanka som t ex en 2a eller en 3a os. Då det var raise i princip varje hand valde jag oftast att folda om jag inte satt i bra position. När jag väl valde att syna så missade jag floppen totalt och någon bettade alltid ut så det var bara att släppa. När jag hade ca 40 dollar kvar plockar jag upp QQ. UTG höjer till 12 och då väljer jag att ställa in direkt. Snubben efter mig synar och det gör även bordets slaskkung (med fängesletatueringar över hela armarna). UTG lägger sig. Floppen kommer A 10 4. Snubben efter mig bettar ut 50 och slaskarn lägger sig varpå han som höjde slänger upp 10 10 för floppad triss. Turn och River är blanka och min hundring är historia.

Vi lämnar snart pokerrummet och glider ut på strippen. Det är nu vi märker att det har regnat en hel del och att det fortfarande droppar en del. Vi stannar till utanför Bellagio och kikar på deras fontänshow. Ganska häftig faktiskt. När showen är slut känner vi båda att det kurrar rejält i magen och efter lite dividerande kommer vi fram till att det är Pizza Hut som lockar mest. Vi hoppar in i bilen och kör därför bort från strippen för att leta upp närmaste pajbutik. Pizza Hut i staterna funkar dock inte direkt som i Sverige. Här är det delivery som gäller och när vi tillslut hittar en butik så har de inga bord där vi kan sitta utan bara en disk och ett par väntbänkar. Vi beställer varsin pizza och änvänder sedan bilen som vårt bord. Funkar det också.

Styr åter kosan till vårt hotell där vi går upp på rummet och här ligger jag nu och skriver. Hade funderingar på att spela hotellets 23 turre även idag men känner att jag inte riktigt har orken. Blir nog istället en tidig kväll. Man är ju ganska trött då vi totalt har sovit ca 29 timmar sedan i söndags. Dvs mindre än 5 timmar per natt. Det är svårt att sova i en stad där allting går på högvarv alla tider på dygnet.

Inga kommentarer: