tisdag 22 januari 2013

Dag 6

Vaknar vid 10 tiden av att jag är pinknödig som få. Det riktigt dryga är dock att toaletten är upptagen då Nicke duschar. Ligger och väntar på att han ska komma ut men efter 10 min strilar duschen fortfarande och min pinknödighet blir inte direkt mindre. Det börjar verkligen bli panik. Börjar kika runt i hotelrummet och ser tillslut räddningen. En tom mugg från McDonalds. Fyller den snabbt men är fortfarande nödig. Dock inte samma panik längre så nu kan jag i alla fall vänta ut Nickes duschande. Efter ytterligare ca 10 min kommer han äntligen ut och jag kan slutföra vad jag startat. Efter denna väntan är jag dock helt vaken så att somna om är uteslutet. Får bli lite bloggskrivande istället.
Efter att jag fått in dag 3-5 i bloggen samt även lagt upp några bilder börjar hungern göra sig påmind så efter en snabb dusch drar vi iväg till Palace Station får ytterligare en buffé. Denna buffé visar sig vara den sämsta vi provat hittils. Det finns inte särskilt mycket att välja på och det som finns är tyvärr inte det godaste. Köttbullarna och köttfärslimpan är helt ok men resten har mer att önska. Får dock i mig en tallrik och blir faktiskt ganska lagom mätt denna gång. Kalaset kostade bara strax över 7 dollar totalt så då känns det mer ok att inte allt är jättegott.

Efter maten drar vi söderut med målet Town Square som ligger på södra strippen granne med Fry´s. Det är ett område med en massa butiker där man faktiskt kan parkera efter gatorna. Lite annorlunda mot de andra vanliga outletsen som finns i Vegas. Vårt mål är Applestore samt Sephora för lite inköp till Nickes fru och syster. Själv är jag inte ute efter något speciellt och vi lämnar faktiskt stället utan att jag har köpt något alls.

Nästa mål i vår lilla roadtrip blir nu istället Premium outlets north som ligger uppe vid downtown. Nicke är ute efter en reebok butik och vi vet att en sådan ska finnas där. Väl på plats passar vi på att även titta in i lite andra butiker och faktiskt blir det lite handlande denna gång. På Eckö som har rea plockar jag upp 2 t-shirts och en hoodie för totalt 32 dollar. Var även inne i en hel del andra butiker men lyckades hålla mig från att gå helt nuts. Allt är så jäkla billigt men jag vill ju inte köpa för mycket kläder i detta läge. Ett ställe som jag dock funderar på att åka tillbaka till var en skinnbutik som vi var inne i . De hade en riktig monsterrea där jag bla såg en grym skinnjacka nersatt från 600 dollar till 191 dollar. Vänder det i pokern kanske det kan vara värt att unna sig en sådan.

Tillbaka på hotellet gör vi ett pitstop på rummet för att lämna våra inköpta grejer innan vi glider ner till pokerrummet för att ge 7 turren en ny chans. Köper som vanligt in oss för 45 dollar och man får 4500 i startmarker. Totalt blir det 40 personer som kommer till spel.
Under de första perioderna lyckas jag vinna en hel del småpotter. Bla med AKss på blindsnivå 50/100 när jag höjer upp till 350 från SB när 3 har limpat. BB och limparna synar. Floppen kommer nu Js 7s 2s. Då jag är först att snacka bettar jag ut 700 men tyvärr lägger sig alla. Kändes mysko då folk normalt är riktigt synvilliga. Antar att det inte var någon som hade en träff. Gör en add-on i pausen och har totalt 11500 så det känns som att man är med i matchen.
Efter pausen får jag nästan direkt byta bord och nu börjar skitkorten komma igen. Är faktiskt nere på endast 8000 när vi tillslut når blindsnivå 500/1000 efter paus nr 2. Tapper blindsen men sen börjar det dock hända grejer. Plockar först upp KK och efter att en med endast 5500 går all-in ställer jag också in degen och min hand får hålla mot hans 89hh. Några händer senare blir jag sedan all-in mot med JJ mot 87dd och även denna gång håller min hand och jag har helt plötsligt ca 25000. Får åter igen byta bord och hinner tappa lite innan jag får se en gratisflopp med 93 off på blindsnivå 1500/3000 och 3 har limpat. Floppen kommer 8 6 2. Alla checkar. Turn 7. Alla checkar igen. River 10. Nu bettar SB ut 4000 och jag får för mig att detta är all-in från henne då jag inte ser några fler marker så jag synar bara. Jag visar min 9a och hon muckar. Nu ser jag dock att hon hade ytterligare 3000 i handen så hon är fortfarande kvar. Hon åker dock någon hand senare. Lite senare när blindsen gått upp till 2000/4000 och jag har exakt 30000 i stacken och jag sitter på BB höjer en gubbe i tidig position till 12000. En ung snubbe på knappen synar och jag kikar ner på KK. Degen åker snabbt in och gubben blixtsynar. Den unga killen börjar nu skruva på sig och efter mycket om och men lägger han sig tillslut. Gubben visar upp 77. Floppen kommer A 6 2. Turn J. River 8. Min hand håller igen och då gubben hade exakt 30000 han också åker han ut. Den unga grabben berättar nu att han hade lagt AJ så det var ju tur att han fegade ur :-)

Ganska snart efter detta blir det finalbord och jag har alltså 73500 i stacken och är i detta läge chip 3:a. Det är många på finalbordet som är riktigt shorta. Då det är 8 priser börjar det direkt snackas om bubbelpriser och efter lite diskussion kommer vi fram till att vi tar 5 dollar från plats 2-8 och 65 dollar från 1:an för att kunna ge plats 9 och 10 50 dollar var. Dessa platser avgörs snabbt och vi är nu inne i de riktiga pengarna. Jag får dock riktiga skitkort och tappar en del blinds. Folk fortsätter dock att åka och snart är vi 5 pers kvar. Blindsen har hunnit gå upp till 5000/10000 och jag har endast 50000 kvar. Nu börjar det dock att snackas om en deal. En gubbe som är chipleader är lite anti men efter lite övertalning kommer vi fram till följande. Alla får 350 dollar och sedan spelar vi om det resterande som är nästan 300 dollar. Första handen efter dealen plockar jag upp AQ och ställer in. Ingen synar. Tappar blindsen och är nere på 50000 igen. Som UTG plockar jag dock upp AK och ställer in igen. Denna gång får jag blixtsyn och han visar AQ. Ingen Q landar på boarden och jag har nu helt plötsligt 115 000. Nu föreslår någon en rak deal istället. Gubben som tidigare var chipleader har tappat en hel del och är nu mycket öppnare för idén. Jag är själv chip 2:a men har endast 10 000 mindre än chipleadern. De 3 övriga vid bordet har ca 50-60000 var och då blindsen precis ska gå upp till 10000/20000 så är detta ett jätte lotteri. Även om jag har dubbelt så mycket som de 3 andra vid bordet så är det ju fortfarande bara 1 priset vi spelar om. Jag går därför med på dealen jag också då det i alla fall ger 75 dollar mer än vad den första dealen hade säkrat. Även chipleadern går med på dealen och turneringen är över. Riktigt skönt att äntligen få en cash. Hälften försvinner dock till Nicke då vi har en 50% deal men det är lika skönt ändå att det har lossnat. Framförallt känns det riktigt skönt att jag idag helt slapp att ha otur. Alla mina händer höll då jag varje gång jag var all-in med syn hade den bästa handen.

För att fira vinsten kör vi lite slots och plussar faktiskt till och med där. Inga stora pengar men i alla fall tillräckligt för att sedan kunna käka en gratis Angus från donken.

5 kommentarer:

Jörgen sa...

Grattis ! Alltid skönt med en klonk. Blir ju alltid lotteri på slutet.

Filip L sa...

Kul med vinst! Fortsätt så :)

Anonym sa...

Tur han inte var skitnödig ;)

//Nicke

TurboT sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
TurboT sa...

Tackar!! Jo, som vanligt är det jättelotteri. Han som var chipleader försökte faktiskt få de andra att gå med på att han och jag skulle få lite mer men de ville inte vika ner sig. Tycker ändå att dealen var ok för trots allt hade jag ju bara 5,5 BB efter blindsen gått upp. Hade blivit rikigt jobbigt om det hade varit nr 2. Då hade jag förmodligen blivit tvungen att använda papperskorgen....