måndag 21 januari 2013

Dag 4

Vi vaknar strax efter 12 och efter en dusch drar vi ner till pokerrummet för att köpa in i en 100 dollars turre med 25000 i startstack och 30 min perioder. Vi vill vara tidigt ute då de räknar med att det ska bli fullt. Efter inköpet har vi en timme på oss innan det börjar så vi tar rulltrappan upp till donken för lite frukost. Som vanligt blir det en Angus mushroom and swiss och dessutom återkommer nu en gammal favorit från i somras. En Strawberry and banana smoothie. Gott som fan och det känns som att man fått en bra start på dagen.

Vi drar tillbaka ner till pokerrummet och nu börjar det bli dags att starta. Jag hamnar på ett bord med lite blandat klientell. Ett gäng gubbar, några unga grabbar med keps samt några damer. Dessutom är det en på bordet som jag inte riktigt vet vad det är. Ser ut som en medelålders dam men med en grym basröst och många manliga drag. Dock har hon/han stora tuttar så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. En sak är i alla fall säker. Personen i fråga är en grymt dålig pokerspelare. I början av turren vinner hon/han allt när sjuka spel görs och allt träffas. Lite senare vänder dock turen och markerna ges bort i snabb takt. Tyvärr inte till mig då jag i detta läge är helt kortdöd. Dock får jag ganska snart en jättegåva från en gubbe på bordet. Jag sitter på BB och typ 5 pers limpar in till mig. Jag kikar ner på K J off och då jag som ni alla vet hatar K J checkar jag bara ner. Floppen kommer nu K K J. Hoppsan, kanske ska få vinna en hand med K J för en gång skull? Alla checkar. Turn J. Nu bettar helt plötsligt en gubbe som sitter på SB ut 10 000 i potten. Då det ligger typ 1200 i potten då detta är på 100/200 nivån så är det ju ett skapligt överbett :-) Nu kan jag bara hoppas att han sitter på ett J så jag går all in med ca 23000 men han lägger sig då och säger att han hade ett A. Hmm. Bra spel.... men man tackar för gåvan.

Lyckas vinna några händer här och där. Bla med 66 2 ggr där jag ena gången träffar set och han/hon synar ner hela vägen. Förlorar dock en del marker när jag blir tvungen att lägga mig efter helt sjuka 3 bettar. Bla en gång på 100/200 nivån när jag från cutoff höjer till 550 med A 9dd. SB synar och nu höjer BB till 5000!!!! I första paus har jag ca 31500 så det känns dock fortfarande bra. De närmaste timmarna är dock förjävliga. Det är i detta läge som han/hon börjar sprida marker runt och kring sig men jag är helt död. Undet 4 perioder får jag 0 ess, inga pocket pairs, 0 suited connectors, inga händer med 2 klädda. Totalt tror jag att jag kan räkna klädda kort totalt på 2 händer. Det som kommer nu är typ 10 4, 9 2, 8 3, 7 2, 6 2, J 2 osv Helt klart det sjukaste jag varit med om. Dessutom är det väldigt löst spel på bordet och det finns några riktiga callingstation som synar ner allt så att bluffa verkar vara uteslutet. Försöker några gånger men blir typ nersynad med 3:e paret. I nästa paus är jag därför nere på strax över 20000. Blindsen är nu uppe på 800/1600 med 200 ante. Dags att börja spela aggressivt. Jag börjar dessutom att plocka upp lite händer. Jag ställer med bl a AQ, KQ, 10 10 och Q 9 utan att få syn. Varje gång plockar jag dock upp 4400 så det är ju helt ok. Tappar dock en del blinds och jag har ca 30000 när blindsen gått upp till 1000/2000 med 300 ante. Jag sitter på BB och en gubbe på UTG+1 höjer upp till 7000. En yngre snubbe på UTG+2 synar trots att han bara har ca 25000 i stacken. Alla andra lägger sig fram till mig och jag kikar ner på QQ. Inget att tveka på och jag trycker in degen. Nu går gubben in i tanken. Han sitter och funderar i lätt 5 minuter och tillslut tar han time på sig själv. Känner nu att jag leder stort men känner på mig att om han synar så kommer jag att bli utdragen så jag börjar faktiskt hoppas på fold. Tillslut synar han i alla fall och det gör även den andra snubben. De visar 66 och AJoff. Minns ni vad som hände med Nicke dagen innan? Vad tror ni första kortet är på floppen? Självklart en 6:a och då resten blankar slår gubben ut både mig och den andra snubben. Jag knackar bara i bordet. Säger nice hand och lämnar lokalen. Inom mig så kokar det dock. Fan att man inte kan få undvika otur och varför i helvete ska han syna med 66 för när det kostar honom över halva hans stack? Så jävla tråkigt att min han inte fick hålla för då hande jag haft runt 90 000 och riktigt varit med i turren.

Går upp till hotelrummet där Nicke redan sitter. Han hann åka ur turren 2 ggr innan mig. Första gången tidigt med 10 10 mot JJ så han gjorde en re-entry men åkte sedan igen innan det var dags för min sorti. Vi vilar lite på hotellrummet innan det börjar krypa i Nicke och han vill ut och hitta på något. Vi tar därför chevan och åker ner till MGM och parkerar för att sedan ta en promenad på strippen där vi tar lite kort och glor på folk. Det är dock lite kallt så vi går bara upp till Paris innan vi vänder tillbaka till MGM, spelar lite slots och tar sedan bilen tillbaka till Stratosphere för intag av ytterligare en Angus innan sängen. Imorgon blir det ingen poker då det är NFL Sunday och 2 semifinaler som jag verkligen inte vill missa.

Inga kommentarer: