fredag 18 januari 2013

Dag 1

Vi vaknade tidigt och då vi båda kände oss hungriga drog vi ner till Stratospheres buffe för lite brunch. Blev som vanligt 1 tallrik med lite blandade godsaker. Sedan var det stopp och var inte ens någon idé att föröka käka något mer. Har verkligen blivit en riktig buffe amatör. Som tur var det i alla fall riktigt billigt. Denna gång faktiskt helt gratis. Vi fick nämligen detta som comp då Nicke upptäckte att hans säng inte hade fått sina lakan bytta. I sängen hittade han 2 strumpor samt könshår. Förbannad som fan drog han därför ner till receptionen för att klaga och vi fick då denna comp. Dessutom slapp vi betala restort fee och fick dessutom byta rum nästa dag då även avloppen inte riktigt fungerade som det skulle i vårt första rum. När vi kände oss färdiga med brunchen drog vi ut till bilen för att åka till Bestbuy och ordna med internet. Vi hade ingen lust att betala 13 dollar per dag för hotellets internet då det bara är för en dator. Vår plan var därför att skaffa en 4G router som vi båda kunde använda. Vi är snart på plats på Bestbuy och får se att de endast har 2 varianter av 4G routers. Vi väljer en som kostar 120 dollar och dessutom köper vi ett "kontantkort" för bredband som ger oss fritt 4G surfning samt 2 GB 3G surfning för de gånger det inte finns tillgång till 4G. Detta kort kostar 30 dollar. Detta gör ju att det blir dyrare totalt än vad hotel internetet skulle kosta men nu kan vi dock båda koppla upp oss mot internet. Dessutom kan ju routern användas även vi framtida resor och då blir det ju riktigt billigt med internet nästa gång. Dessutom har routern batteri så vi kan ta med oss routern vart vi än åker och ha tillgång till internet överallt. Efter Bestbuy styr vi chevan mot Las Vegas outlet center då Nicke behöver köpa skor. På väg in i köpcentret får jag direkt se en glad överraskning. Min favoritaffär har öppnat i Vegas igen. Dvs klädmärket Big Dogs. Plockar snabbt ut 2 t-shirts för 22 dollar och bestämmer mig snabbt för att hit ska vi tillbaka senare under resan. Just nu fick det dock räcka med de 2 tröjorna. Innan vi är klara med shoppingen för denna gång hinner jag även köpa lite annat. Fick med mig 2 par byxor från Wrangler Lee samt ett par Skechers skor för endast 50 dollar. Riktigt billigt då dessa dojor kostar typ en tusing i Sverige. På vägen tillbaka till hotellet passar vi även på att glida förbi Hunnington press för att köpa Las Vegas Advisor. Dvs samma kupongbok som vi brukar köpa. Denna bok är full av buffé erbjudanden där man får käka 2 för 1. Tillbaka på hotellet slappar vi en stund på rummet innan det börjar bli dags för lite poker. Min premiär denna gång går av stapeln på Stratosphere och deras turre som börjar kl 19. Det visar sig att det idag är en bountyturre och kostar 65 dollar och det är som vanligt en add-on för 20 dollar. Denna turre hade jag lika väl kunna varit utan. Lyckas faktiskt inte vinna en ända hand. Överlever dock till pausen där jag mot bättre vetande gör en add-on. Efter pausen överlever jag typ en kvart innan jag plockar upp KK. En lirare precis innan mig höjer upp till 700 och jag väljer här att försöka spela lite tricky och synar bara. Vi får även med oss SB i potten och floppen kommer 8d 6d 2s. SB bettar nu ut 800. Ursprungsraisaren ser riktigt obekväm ut men höjer till 2100. Jag har strax över 6000 och känner att jag inte kan lägga detta. Hoppas att ursprungsraisaren sitter på ett pocket mellan mina kungar och den 8 som är högsta kortet på floppen och ställer därför in stacken. SB lägger sig och nu börjar ursprungsraisaren att mumla om att om jag har floppat en triss så har jag honom men att han inte kan lägga sig och han synar tillslut och viker upp AA. Gonatt!! Blank, blank och jag är ute. Nicke överlever ett tag till men åker även han ut innan pengarna så inget sug där heller. Vi avslutar dagen med lite tv-tittande på rummet innan vi går in i drömmarnas land en bra stund innan klockan slagit midnatt.

Inga kommentarer: