måndag 21 januari 2013

Dag 3

Vi vaknar av att vi hör något som slår på vår ruta. Vafan är det som händer? Vi är ju på 17:e våningen. Vi rusar upp och drar isär gardinerna och vad får vi se. Jo en snubbe som hänger i ett rep och tvättar fönsterna. Där har vi ju ett jobb som jag aldrig skulle kunna ha. Får ju svindel om jag står på en stege. Gör nästan ont i magen bara jag tänker på det. Nu är vi i alla fall uppe och tar snabbt ett beslut att inte spela Horse turren på Orleans. Istället får det bli en shoppardag och målet är shoppingcentret nere i Primm. Först måste dock hungern stillas så vi tar en kik i Advisorn och ser att vi har en kupong på Silverton. Ett casiono som ligger efter motorvägen påväg ner mot primm.

Efter alla morgonbestyr tar vi därför chevan och styr söderut på strippen. Tanken är att åka förbi Fry´s på vägen till Silverton. Nicke vill nämligen köpa en ny hårtrimmer och det är ju alltid roligt att kika på elektronik. På Fry´s glider vi runt lite och hamnar snart på datoravdelningen. Jag har läst om en ny ultrabook från Sony (vaio duo 11) som verkar riktigt cool så jag frågar en i personalen och javisst sådana har de i lager. Dock ingen på display men han kan hämta en från lagret. Sagt och gjort och snart får vi kika på underverket. Datorn är en hybrid mellan en platta och en laptop. Det ser ut som en platta bara lite tjockare och med en liten skjutrörelse viker man upp skärmen och ett tangentbord dyker upp och det ser ut som en laptop. Datorn i sig har en 11,6 tums skärm. En I7 processor, 8 GB RAM och en 256 GB SSD Disk. De ska ha 1500 dollar för den. Låter lite dyrt men om man jämför med Sverige så finns det en enklare variant där med endast I5 propp, 4GB RAM och en 128 GB SSD disk som kostar som billigast 13500 kr. Den på Fry´s kostar alltså strax under 10 000 kr. Fortfarande mycket pengar för en så pass liten dator men det kanske det är värt. Just nu vill jag dock inte ta ett beslut om inköp så efter att ha kikat lite tackar vi för oss och går sedan förbi trimmerhyllan där Nicke hittar en bra och billig från philips och vi är snart ute i bilen igen och styr vidare mot Silverton.

På Silverton hittar vi snabbt buffén och efter att ha betalat 11 dollar totalt får vi beskedet att vi endast har 1 timme på oss att äta då de sedan stänger buffén för att förbereda för middagsbuffén. Eeeh... Vem fan behöver käka i en timme? :-) Här pratar vi om snabba killar. 20 min senare och med en tallrik käk i magen är vi ute från buffén igen styr chevan söderut på I15. Ca 30 min senare är vi framme i Primm.

På shoppingcentret i Primm är allt som vanligt grymt billigt. Dessutom verkar de flesta ställena ha extra rea så om möjligt är det nu ännu billigare. På t ex Tommy Hilfiger har de 70% rea på det märkta priset och där köper jag bl a en Hoodie för 24 dollar som tidigare hade kostat 80 dollar. Helt ok pris :-) Vi spenderar några timmar i centret men det blir inte sådär jättemycket köpt för mig trots de billiga priserna. Har liksom ingen lust att köpa på mig för mycket så jag fortfarande är påväg ner i storlekar och inte vill köpa så mycket grejer som jag sedan inte kan ha. Nicke går dock loss och har en hel del påsar med sig ut.

Vi åker nu tillbaka till Vegas och tar ett litet stopp på Walmart för lite mer småinköp innan vi kommer tillbaka till hotellet där vi slappar en stund på hotellrummet innan vi glider ner till pokerrummet för att spela deras turre som börjar kl 23. Lite uppvärmning inför den stora turren som går av stapeln på Lördagen. Detta är heller ingen rolig historia men denna gång lyckas jag dock vinna några händer här och där. Nicke åker redan innan första paus när hans QQ går in 66. Första kortet på floppen är såklart en 6a och då pengarna åkt in pre är det bye bye. Det sjuka med den handen är att jag satt på samma bord några platser efter Nicke och jag lägger KK då Nicke ställt då jag inte vill slå ut honom. Något ännu sjukare kommer jag till lite senare. Själv åker jag strax före paus 2 då jag trycker in degen med 66 och får syn av AQ. Flopp J 5 2. Turn K. River 10. Avslutar dagen på hotellrummet chattandes med Benny innan det är dags att sussa. Vi ska ju upp och spela storturre imorgon så man vill ju försöka vara lite utvilad.

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Nej, inte en cliffhanger......
Jag vill ju veta allt nu ! :-)

TurboT sa...

Lugn, lugn. Upplösningen är redan publicerad :-)