lördag 30 juni 2012

Striphäng

När jag vaknade på Torsdagsmorgonen så var förkylningen fortfarande väldigt aktiv och jag tog snabbt ett beslut att inte spela någon poker denna dag. Kände att jag inte ville lägga ut nästan 1500 spänn och inte veta om jag skulle orka vara koncentrerad i 10-12 timmar. Dumpade därför Pekka på Rio där hand ville spela deras 235 dollars deepstack och åkte sedan till Imperial Palace och mötte upp Häggan. Häggan var grymt bakis efter att han spelat slot och hinkat drinkar till 7 på morgonen men han var en kämpe och vi beslutade oss för att ta en tur på strippen så att Häggan skulle få se de olika hotellen. Vi gick därför söder ut och plöjde av följande hotell. Flamingo, Paris, Planet Hollywood, Aria, Cosmopolitan, Bellagio, Ceasars Palace, Mirage, Treasure Island och Venentian innan vi var tillabaka på Imperial där vi satte oss i bilen och drog till Rio för att se hur det hade gått för Pekka. Vi kände nog båda två att vi inte skulle orka gå igenom fler hotell just nu. Värmen var grym och vi var ju båda "sjuka".
När vi kommer till Rio går vi direkt in i stora salen och den första vi stöter på är cykeldavid som berättar att han precis åkt ur turren då han 4-bettat all-in med 10 8 suited men tyvärr fått syn av AQ som hade stått. Han stod nu och väntade på att turren skulle ha paus för att snacka lite med Rille som fortfarande spelade för fullt. Pausen börjar men Rille dyker upp men vi ser ingen Pekka. Nu får vi dock ett SMS om att Pekka har åkt och vi möter upp honom vid entrén där vi snackar en stund med Rille och cykeln innan det är dags för Rille att gå tillbaka till turren. Cykeln drar vidare för att spela CG och vi andra hoppar i bilen. Jag känner mig ganska mosig och vill bara tillbaka till hotelrummet och slappa så vi släpper av Häggan på hans hotell och avslutar sedan kvällen på hotellrummet kikandes på TV.

Vi vaknar tidigt på fredagsmorgonen och spenderar ett antal timmar med att kika på Wimbledon och se Federer spela en grymt spännande match mot en fransos. Framåt lunch börjar dock hungern göra sig påmind så vi bestämmer oss för en buffé och drar därför till Palace station. Här får vi köa ett tag då vi lyckas komma dit precis när 2 olika konferenser har lunch. Det går dock hyffsat fort och vi kan snart sätta tänderna i lite italienska köttbullar. Jag orkar som vanligt nästan ingenting och jag får ge upp efter en tallrik.

Vi drar vidare till Walmart för att fylla på med lite dricka samt lite kallingar innan vi drar tillbaka till Stratosphere och slappar på rummet innan det åter var dags att spela hotellets 65 dollars turre. Denna gång var det 106 pers i turren och för en gång skull började det riktigt bra för mig.

Redan hand 5 får jag se en raise från tidig position till 250. En synar innan det kommer fram till mig på SB och efter jag tittat ner på KK 3-bettar jag till 725. Båda synar. Floppen kommer Q J 10 och jag C-bettar 1100. Ursprungshöjaren slår om till 2700 och den tredje i handen lägger sig. Nu har jag ett litet dilemma. Misstänker att jag ligger under men frågan är om han sitter på AK och jag bara drar för en split? Känns dock inte som det utan jag tror mer på ett set och tror mig därför ha 10 outs. Då jag redan stoppat in 1850 av mina 4350 i potten bestämmer jag mig för att gambla och ställer. Han synar och visar 10 10 för floppat set. Turn kommer 3 men river kommer en fin-fin K och jag dubblar upp.

Fortsätter att plocka upp en del fina händer och vinner en del små potter och kan gå till paus med ca 15000. Efter pausen när blindsen gått upp till 100/200 fortsätter jag att plocka upp bra händer. Sätter mig dock in jobbig situation ganska snart. När jag sitter på BB höjer knappen till 700 och jag kikar ner på JJ. Bestämmer mig för att spela lite tricky och synar bara. Floppen kommer 2h 3s 5h. Jag checkar och knappen bettar 1400. Jag synar. Turn kommer 7h. Jag checkar igen och då bettar knappen ut 1900. Nu får jag en dålig känsla. Han skriker styrka i sitt kroppsspråk och jag får en känsla av att han floppat riktigt bra alt. satt färgen. Efter lite funderande fram och tillbaks väljer jag att lägga handen. Kanske gjorde jag fel? Vet inte. Ångrar dock att jag inte tryckte upp potten pre.

Vinner en del händer när jag bl a 3-bettar med AK och alla lägger sig och kommer till nästa paus med 16500. I denna paus bryts dock vårat bord och jag hamnar på plats 1 på ett nytt bord där jag inte känner igen någon. Lite synd då jag kände att jag hade bra koll på mitt förra bord. Efter några händer plockar jag upp A 10 off och höjer i tidig position till 2500 (blinds 500/1000). Får nu ganska snabbt en all-in emot mig från en britt med taskiga tänder och väljer att lägga. Torskar blindsen ett par gånger och är nu nere på 12000. När jag sitter i mittposition höjer en kille i tidig postion till 2500. Killen efter ställer med 6500 och jag ställer också efter att ha kikat ner på JJ. Ursprungshöjaren lägger och den andra all-in snubben visar Q 10. Vad tror ni kommer på floppen? Såklart en Q och nu har jag 5500 kvar. Handen efter höjer samma snubbe igen och då jag kikar ner på QJ ställer jag in. Får såklart syn och han visar KK. Floppen kommer AA2 och jag är redan ur pokerrummet innan rivern landar då jag drar dött redan på turn.

Tiltar bort 20 dollar på slotsen innan vi avslutar dagen med en Angus och en jordgubb/banan smoothie från donken som lite tröst.

Nu har Häggan kommit hit och vi ska försöka hitta på något med honom. Han åker hem ikväll och har redan fått checka ut. Lutar åt att vi drar till M och kanske Southpoint och kikar lite. Ikväll kör vi nog Venetians 200 dollars turre. Kanske dags för en cash igen?

Inga kommentarer: