måndag 2 juli 2012

Tilt!!!

Det blev inget M utan vi drog till Red Rock istället för att inta deras buffé som var lika fin som vanligt. Jag orkade dock inget alls och fick ge upp efter 1 tallrik. Den här gången orkade jag inte ens efterrätt. När vi var mätta och belåtna drog vi vidare till Rio för att se om vi kunde spotta några kändisar. Det visade sig dock svårare än vi trodde. Var nog bara Jason Mercier som vi såg under den korta vistelsen där. Då min rygg och nacke värke mer än vanligt tog jag ett beslut att inte spela igår så därför köpte Pekka in sig i Rios 185 dollars deepstack som började kl 18. Jag och Häggan railade ett litet tag innan det var dags att dra till flygplatsen då det var dags för Häggan att åka hem. Det visade sig att den terminal som vi alltid åkt från tidigare när vi åkt British Airways inte fanns längre utan de har öppnat en ny terminal där alla internationella flyg går från. Att ta sig dit var hur smidigt som helst och Häggan var snart avsläppt och jag drog tillbaka till Stratosphere och intog lite middag. Spenderade sedan några timmar på rummet innan Pekka messade att han åkt ut ur turren så jag drog till Rio och hämtade upp honom. Avslutade sedan dagen med lite slots innan det blev sängdags vid ca 01:00. På söndagen vaknade jag ca 10:30 och började direkt med att besöka gymmet. Körde ca 25 min på träningscykeln innan jag körde ett snabbt pass styrke. Var uppe lagom till att EM-finalen började och det var riktigt härligt att se Spanien leka fotboll. Efter fotbollen gjorde hungern sig påmind så vi drog ner till Roxy´s här på hotellet och jag intog en Philly cheese steak som satt som en smäck. Efter maten gick vi upp och vilade lite innan det var dags att dra till Rio för att spela den turre som Pekka hade spelat dagen innan. Vi var där redan ca 16:45 så efter inköp hade vi lite tid att kika runt lite. Det visade sig att WSOPs nya storturre med ett inköp på 1 000 000 dollar hade startat tidigare på dagen. Den hade fått 48 spelare och bl a spelade Phil Ivey, Phil Hellmuth, Phil Galfond och självklart mannen bakom Circe de Solei Guy Laliberte. Skaplig prispott i den turren. Tyvärr hade de satt dessa spelare bakom en massa låtsas väggar så man såg inte så mycket. När vi står där och kikar kommer det fram en snubbe till oss. "Visst är ni svenskar?" säger han och vi nickar instämmande. Han presenterar sig som Thomas någonting och han berättade att han representerar Svenska Spel och deras pokerstudio. Han frågade om han fick intervjua oss och vi accepterade. Vi fick snabbt en kamera och en mick upptryckta i ansiktet och vi fick svara på lite frågor om varför vi var där. Vilka spelare vi gillade osv. Denna intervju ska tydligen komma upp på www.svenskaspel.se/poker någon gång under måndagen. Vår turre kör tillslut igång och jag får direkt en riktigt bra start. Plockar upp 99 första handen och synar en raise till 200. Floppen kommer 8 5 2 och han bettar ut 400. Jag slår om till 1100 och han synar. Turn 3. Han checkar och jag bettar 1200. Nu lägger han sig. Får lite senare AQ och synar åter ett raise på 200. Vi hamnar tillslut all in på rivern när boarden läser K J 5 7 10. Tyvärr har han också AQ och vi splittar potten. Allt känns dock jättebra även om jag tappar lite marker här och där. Första handen på blindsnivå 100/200 kikar jag ner på A9hh i mittposition och höjer till 600. För syn av cut off och övriga lägger sig. Floppen kommer 7h 5h 2h. Bingo!!! Nuts!!! Jag bettar ut 800 och får snabbt ett omslag till 2500. Jag har ca 9000 kvar i detta läge. Misstänker att han har floppat hyffsat men tänker inte låta honom dra ut mig billigt så jag trycker in degen och han blixtsynar och visar 22 för floppat set. Turn kommer As och river 5c!!!!! Gonatt! Ute efter ca 1 timmes spel och tilten är total. Går bort till Pekkas bord och första handen jag får se där är när Pekka trycker all-in med A4 off med ca 10000 efter att en snubbe på bordet höjt i tidig position. Han får syn av AQ men blir räddad på rivern när en 4:a landar. Pekka har dock fler duster med samma kille senare och tillslut blir det även han som tar ut Pekka. Detta efter att han 2 ggr dragit ut Pekka på rivern. Första gången satte han en hålstege och andra gången blir det all in på floppen Q 8 7 rainbow där Pekka har AQ och snubben Q2. Turn 3. River 2 och Pekka är ute. Om min tilt var hög så var nog Pekkas ett par strå vassare. Nu har vi precis dragit i oss en varsin Angus och äntligen fått vårt Internet att fungera igen. Varit lite strul det senaste dygnet då det vägrat funka men nu är det äntligen igång igen. Imorgon blir det nog ytterligare ett försök på Rio men åker jag på något liknande sätt igen så blir det fan sista gången. Har väl spelat den turren typ 6-7 ggr under åren och har aldrig överlevt till andra pausen. Det verkar ligga en förbannelse över den turren.

Inga kommentarer: