måndag 25 juni 2012

And so it begins

Inte blev det mycket shopping första dagen direkt. Vi drog till Las Vegas Outlet center för att inhandla lite skor på Converse men det visade sig vara en stor besvikelse. Den sorts skor som jag köpt varje år fanns inte längre kvar och jag klev ut tomhänt. Gillar egentligen inte de traditionella Converse skorna då sulan är så jäkla hård. De som jag brukar köpa är mer som en sneaker och de fanns som sagt inte kvar längre. Vi gled även förbi en annan skobutik (Famous footware) där Pekka hittade ett par löparskor samt ett par canvas helt i naturmaterial. Själv köpte jag inget. Tappade liksom lusten. På vägen tillbaka från köpcentret gled vi dock in på Fry´s där jag inhandlade ett minneskort till min kamera. Tänkte försöka ta lite bilder i år för ovanlighetens skull. Vilken dag som helst kommer det säkert dyka upp något här i bloggen :-) Pokerpremiären denna resa blev på vårt eget hotel. Vi valde att spela en 65 dollars turnering (8500 marker) som började kl 19 lokal tid. 72 spelare kom till start och jag hamnade på ett bord med blandat klientell. Både ungt och gammalt, locals och turister. Det fanns några som visade lite pokerskills men de flesta var ganska dåliga rent ut sagt. Tyvärr var jag dock totalt kortdöd och när halva bordet är callingstations så misslyckades oftast mina blufförsök när de inte insåg att de skulle lägga sig ;-) Hann spela i ca 3 timmar och under den perioden fick jag 4 pocket (44 2 gånger, 10 10 och 7 7). Vann inte med någon av händerna. Fick A Q sista handen innan andra pausen som jag vann blindsen med efter att jag ställt UTG. Hade även en AJdd samt KQ 2 gånger som jag vann små potter med och sen var det slut på bra händer. När vi var på blindsnivå 1000/2000 hade jag ca 9000 och nu ställde jag varje gång jag var först in. Fick blindsen några gånger men tillslut fick jag syn när jag ställde mörkt UTG. Han hade AJss och jag K3ss. Fick en fin färg men tyvärr fick ju den andra en bättre färg och jag var ute på plats 30. För Pekka gick det ännu sämre. Han åkte på plats 50 efter att ha varit lika kortdöd som jag. Tyvärr har Pekka gått och blivit riktigt förkyld och idag när vi vaknade lät han värre än någonsin. Han vet inte riktigt om han orkar med något alls idag så vi får se vad som händer. Piggnar han på sig snabbt så drar vi till Golden Nugget och spelar deras 135 dollar NL HE turre som börjar kl 12. Om inte kanske det blir något senare ikväll. Vi får se vad som händer. Ingen panik liksom. Semestern har ju bara börjat.

Inga kommentarer: