tisdag 26 juni 2012

Chop, chop!!

Pekka piggnar på sig tllräckligt för att dra och käka samt dra till Walmart för att köpa lite medicin. Vi hoppar därför i bilen och drar förbi Huntington press för att åter bli medlem i Las Vegas Advisor och därmed få deras kupongbok med erbjudande på t ex bufféer runt om i Vegas. Därifrån åker vi sedan till Terrible´s på Paradise för att intaga en sådan buffé. Med kupongen går kalaset på hela 4 dollar per man och det kan man ju stå ut med :-) När vi sitter och käkar får jag ett SMS från Häggan som inte har något speciellt att göra och vi bjuder därför in honom att följa med till Walmart. Han accepterar och efter käket styr vi kosan till hans hotell. Vi beger oss sedan till Walmart på Eastern. Jag passar här på att handla lite prylar. Med i påsen hem blir det denna gång 1 rak-set från Gilette, huvudvärkstabletter, trutvalla, 1 par shorts, 1 linne, 3 T-shirts, 6 par kallingar, 6 par strumpor, 1 12-pack Diet Mountain Dew och lite annat som jag inte kommer ihåg just nu. När vi är klara på Walmart styr vi Avengern till Stratosphere. På plats där går Pekka upp till rummet för att vila medans jag och Häggan tar en tur på hotellet innan vi drar upp i tornet för att kika på utskikten. Fyfan va högt det är! 300 m känns verkligen i både huvudet och benen. Svindeln gör sig snabbt påmind. Häggan får se attraktionerna uppe i tornet och bestämmer sig för att prova Big shot som är ett uppskjut. Jag bangar dock så han får åka själv. Hade jag åkt med på den hade jag med största sannolikhet fått upp lunchen i knät och det var jag inte vidare sugen på. Vi fortsätter dagen på Stratosphere med lite slots innan vi går upp och hämtar Pekka för att åter igen ge turneringen på hotellet chansen. Dvs samma turre som vi spelade kvällen innan. Vi köper därför in oss för 45 dollar och spelet kör igång. Även denna dag börjar turren hur segt som helst. Fram till första paus är mina bästa händer A3 off samt 66 som jag väljer att vika när en höjer UTG till 600 på blindsen 50/100. Lyckas vinna en hand under de 3 första perioderna men det är en riktigt bra vinst då det innebar en uppdubbling. Jag sitter på BB och kan checka ner med 5 8 off efter 5 pers har limpat in. Floppen kommer 556. Alla checkar fram till knappen som bettar 500. Jag är den enda som synar. Turn 9. Jag checkar och knappen bettar ut 1200. Jag synar igen. River kommer ytterligare en 9:a. Nu går knappen all-in innan jag hunnit agera. Får nu för mig att jag förmodligen haft tur och att han också har en 5:a men förmodligen en högre kicker. 9:an på river innebär med största sannolikhet en split så jag synar och då visar han A4 off för en total bluff och uppdubblingen är faktum. I pausen gör jag en add-on och har nu 12700 (start inkl. add-on 8500). Nu börjar jag helt plötsligt plocka upp lite händer. Får JJ som UTG och höjer till 600 (100/200). Får 3 syn och floppen kommer K 9 5 rainbow. Jag lägger ut ett CB på 1000 och får nu 1 syn av en äldre dam. Turn 2. Jag checkar och bettar damen ut 2000. Känner mig bombis på att hon har en K och väljer därför att lägga mig. Exakt 1 varv senare plockar jag upp JJ igen som UTG och höjer åter igen till 600. Får denna gång 2 syn. Floppen kommer Q 8 7. Rundcheck. Turn 8. BB bettar nu ut 600 och jag synar. Nu höjer en annan tight dam vid bordet till 1500 och både jag och BB blixtfoldar. Tappar lite mer marker när jag är inte och rotar i några händer. Bl a när UTG höjer till 500 och jag synar på BB med K9hh. Floppen kommer J 9 4. Jag checkar och han bettar ut 600. Jag synar. Turn 3. Jag checkar och då checkar han också. River 2. Jag checkar igen och då bettar han ut 1100. Får för mig att han kanske försöker köpa potten på rivern och synar därför men tyvärr visar han upp AA. Är nere på 6600 när jag efter en limp kikar ner på KK i mittposition och höjer till 1600 (200/400 blinds). Får syn av samma dam som bettade bort mig på turn i en tidigare pott. BB och limparen lägger sig. Floppen kommer Q 8 2 rainbow. Damen som sitter på SB bettar nu ut 2500 och jag ser inget annat än att trycka in mina sista 5000. Hon börjar nu steka och efter någon minut så lägger hon sig!!!??!! Turneringen rullar på och helt plötsligt har blindsen kommit upp till 500/1000 och jag har endast 7500 kvar. Bestämmer mig nu för att jag ska ställa med vilken hand som helst bara jag är först in. Det tar ett par händer men när jag får mitt första läge åker degen in med J2dd. Alla lägger sig och jag har nu 10500. Nästa läge kommer någon hand senare och degen åker in med 43off. Åter igen vinner jag blindsen. Blir tvungen att lägga BB men när jag sedan sitter på SB går UTG all-in och efter att alla lagt sig fram till mig kikar jag ner på KK och ställer jag också. UTG visar JJ och min KK får hålla efter att boarden visar alla kort under 10. Vinner någon hand till men får ge bort lite blinds men jag har ca 25000 totalt när blindsen har gått upp till 1500/3000 och jag sitter på BB. Alla lägger sig fram till SB som höjer till 10500. Jag kikar nu ner på AA och funderar på hur jag ska göra. Bara syna eller trycka in degen direkt. Väljer det senare då han har en ganska stor stack och förmodligen kommer syna. Han skruvar dock ganska mycket på sig, steker ett tag men synar tillslut och visar 7 2 off. Floppen kommer direkt ett A och det var tur det för turn och river är 2 respektive 7. Blindsen går upp till 2000/4000 och jag har 43000 när jag får byta bord och hamnar på platsen bredvid Pekka. Vi börjar nära oss finalbordet och när det är 11 pers kvar ställer Pekka för typ 3:e gången på 7 händer och får nu syn av samma dam som jag har haft mina duster med tidigare. Pekka har J10 och damen KQ. Ingen tur för Pekka i denna hand utan damen får träff och Pekka är ute. Ungefär samtidigt åker även en person på det andra bordet så vi får gå till finalbord där alla är i pengarna. Jag har nu 37000 och blindsen ligger på 4000/8000. Har 4 händer innan det är dags för BB. De första 3 händerna på finalbordet får jag riktigt smuts och väljer att lägga (mycke eftersom det finns 3 på finalbordet som är riktigt shorta). När jag sitter som UTG kikar jag dock åter ner på AA. Nu kommer funderingarna igen. Ska jag försöka trappa eller trycka direkt. Då en ganska lös dam som dessutom är chipleader sitter på BB väljer jag att trycka in degen och mycket riktigt synar hon. Inte så konstigt kanske då hon visar upp AJ. Första kortet på floppen är en J och jag får direkt skrämselhicka. Resten blankar dock och jag dubblar upp. Plats 9 och 8 åker ganska snart efter detta och jag tappar lite blinds. Jag vinner dock en hand när jag ställer med AQ efter att en har limpat. Blindsen går upp till 5000/10000. Plats 7 och 6 åker strax efter denna höjning och vi är nu 5 pers kvar. En på bordet föreslår nu en chop och jag är inte sen att acceptera. Sitter just nu med 53000 och är shortast på bordet. Utan snack accepterar även de övriga och turneringen är över. Vi fick alla 606 dollar och jag kände mig riktigt nöjd. Gav 26 dollar till dealerna samt 60 dollar sug till Pekka. Räknar man sedan bort inköpet på 65 dollar så blev det alltså ett plus på 455 dollar. Helt ok och riktigt skönt att få en tidig pengavinst. Bara hoppas att det rullar in mer. Imorgon planerar vi att dra med Häggan till Primm för lite shopping och för att åka berg- och dalbana. Till kvällen blir det förmodligen spel på Venetian och deras 200 dollars turre.

3 kommentarer:

Musse sa...

Fint att du brutit Stratosphereförbannelsen, nu blir det förhoppningsvis lättare att få med dig dit i höst :)

Jörgen sa...

Snyggt med en klonk redan på andra försöket !
Hoppas det går bra i dom dom större turneringarna.

martin sa...

marielarssonbark@hotmail.com ge pekka detta mvh martin