söndag 19 juni 2011

Torsdag

Vi börjar dagen med att dra till Premium outlets som ligger uppe vid downtown då Nicke behöver shoppa en del grejer till sina nära och kära. Detta är inget jag ser fram emot då detta är ett utomhus mall och då termometern visar nästan 110 F så vet man att det kommer bli svettigt. Vi är dock klara på under en timme så man hann inte smälta bort totalt. Från premium outlet åker vi vidare upp till Decatur där det finns en annan casual male butik som fortfarande är öppen. Vill kika om jag kan hitta lite mer kläder. Blir dock inte så mhycket utan kommer ut med endast 2 piké tröjor. Nästa stopp är Town square som ligger nere vid Fry´s för ett besök på Apple store. På vägen blir det dock ett stopp på Wendys där en baconator trycks ner.
På Apple store köper Nicke en Ipad till sin svåger och lite tillbehör till sin egen. Jag hade ju vissa planer att köpa en själv men lägger ner detta då jag kommer fram till att jag förmodligen inte kommer använda den så mycket och då känns det som bortkastat att spendera 4000 spänn.

Nu börjar vi bli sugna på poker så vi drar till Orleans för att spela deras Omaha H/L turre som börjar kl 19. Precis som förra gången är inköpet 75 dollar och man får 7500 i chips. Det är fixed limit och blindsen börjar på 50/100. Tyvärr börjar det riktigt dålig då jag tappar 600 i första handen. Sitter på BB och efter 2 har limpat in höjer jag med handen AcAdJs2s. Båda synar och floppen kommer K Q 2 rainbow. Check från SB och jag bettar 100. Knappen raisar och både jag och SB synar. Turn 8. Jag och SB checkar och knappen bettar ut 200. SB synar och jag synar också med förhoppningen om att han bettar med 2 par och att jag kan få bättre 2 par eller träffa trissen. Rivern är dock blank och efter att vi alla checkat visar SB 88xx för turnad triss och han vinner potten. Ingen hade låg. Efter detta får jag knappt en spelbar hand på väldigt lång tid men jag är inne och rotar ändå men missar allt. Riktigt jäkla tråkigt då de andra på bordet är riktigt kassa. De synar ner med typ 2:a par trots att det är omaha och man vet ju att man kommer få grymt betalt om man bara träffar bra. Tyvärr är jag kallare än en natt på Nordpolen men jag överlever i alla fall. Ingenting händer och tillslut tröttnar jag när jag sitter på BB med 7000 vid blindsen 500/1000 och en Bully vid bordet har höjt som vanligt. SB har synat och jag kikar ner på Jh10c9h3c. Jag synar också och vi får se floppen Jc 9c 2h. Jag floppar alltså färgdrag och 2 par. SB checkar och jag checkar också då jag vet att bullyn kommer continue-betta. Det gör han också och SB synar. Jag höjer till 2000 och båda synar. Turn kommer Qh och SB checkar. Jag har nu alltså dubbla färgdrag, 2 par och stegdrag. Jag bettar ut 2000, bullyn lägger sig och SB sätter mig all-in för min sista tusing. Självklart syn. Rivern kommer Ac och jag får färg. Som tur var hade hon ingen låg och jag scoopar.
Efter detta börjar jag plocka upp händer och kan vinna en del potter. Har ca 32-33 tusen när blindsen är på 1500/3000 och synar upp från SB efter att 1 synat och en annan ställt för sina sista 3000 med As 10s 8s 4s. BB checkar. Floppen kommer A A 8. Bingo!! Jag checkar och BB bettar ut 3000. Den fjärde snubben i potten ställer med sina sista 4500 och jag synar tillsammans med BB. Turn 3. Nu bettar jag ut 6000 och BB synar. River K. Ser att BB rycker till och förstår att han förmodligen träffade en högre kåk. Jag checkar därför och han bettar ut 6000. Orkar inte folda och självklart visar han A K J 7.
Vi är nu nere på 2 bord och jag har mina ca 15000 och blindsen har gått upp till 2000/4000. Jag plockar upp Ad2s3s9h och höjer till 8000. En tant som spelar varje hand synar såklart och floppen kommer Jc 6s 4s. Jag bettar ut 4000 och hon synar. Turn Kh. Jag bettar mina sista 3000 och hon synar. Nu har jag alltså drag för nöt låg. Straight flush, vanlig färg samt stegdrag. River 6d. Jag missar allt och då tanten synat med Q 10 9 6 så vinner hon med triss och jag är ute på typ 15:e plats av ca 80 spelare. Kan säga att jag var skapligt tiltad när jag gick från bordet.
Då Nicke redan åkt ut så avslutar vi kvällen på Sbarro innan vi åker tillbaka till vårt hotell för går och lägger oss.

Inga kommentarer: