söndag 19 juni 2011

Lördag

Jag vaknar till och kikar på klockan och den visar 13:35. Helvete! Vi har ju bokat tid på Apple store kl 14:10 och nu är det riktigt bråttom. Klockan som vi ställt för väckning ringde aldrig (kanske pga av att vi ställde 12 AM som inte är mitt på dan utan midnatt :-) ). Som tur är kan man själv boka om tiden via applestore online så vi hittar en ny tid kl 15:30 så nu kan vi pusta ut. Hinner göra alla morgonbestyr innan det är dags att åka söderut. Då det i princip alla dagar vi varit här har varit köer på motorvägen tar vi Industrial istället och det går hur smidigt som helst. Igår tog det ca 40 min att ta sig till Town Square men idag tar det ca 20 så vi är tidiga när vi kommer in i Apple butiken. Vi får därför vänta ett tag men inte allt för länge och vi får snart hjälp. Bytet av telefonen tar ca 20 min och sedan är vi ute på vägen igen. Nu styr vi bilen mot Las Vegas outlet där en MMA butik ligger. Vill köpa lite Tap Out t-shirts men tji fick jag. De har slutat tillverka 3 XL så de har ingenting som passar mig. Dock hittar jag en munk-tröja i ett annat märke så ett litet inköp blev det i alla fall. När vi ändå är precis bredvid outletet så passar vi på att göra ett besök på Wrangler Lee då Nicke vill köpa lite mer brallor. Jag passar på att köpa lite kläder till mina syskonbarn men inget för mig själv denna gång.
När vi är klara åker vi tillbaka till Stratosphere och dumpar av våra inköp innan vi glider ner till pokerrummet för att spela 7 turren. Inköpet är som vanligt 45 dollar med en 20 dollars rebuy. Åter igen går det riktigt segt för mig. Är totalt kortkall men lyckas överleva tack vare att fold armen fortfarande funkar. Lyckas faktiskt vinna 2 potter med Q 5 off efter att ha floppat topp par och 2 3 off när jag får 2 par på rivern. Efter första pausen har jag 8300 och när blindsen är uppe på 200/400 synar UTG och UTG+1 höjer till 1300. Jag sitter som UTG+2 och kikar ner på AA. Jag höjer till 3000 och alla lägger sig förutom damen som höjde först. Floppen kommer A 10 5 alla klöver. Damen checkar och jag bettar 3000. Tyvärr foldar hon. Efter detta är det slut på de bra korten. Efter att jag blir flyttad till ett nytt bord och blindsen är uppe på 500/1000 har jag tröttnat på skitkorten. Börjar nu höja med allt möjligt och även trebetta en gubbe med skit 2 ggr utan att få syn. Börjar därför bygga upp lite stack. Min plan är att fortsätta men tyvärr börjar nu folk ställa till höger och vänster så jag måste lägga. Tillslut plockar jag upp AQ (typ min näst bästa hand på hela turren) och trycker in degen. Alla lägger sig fram till BB som blixtsynar och visar AK. Jag missar tyvärr mina outs men överlever med 3000 kvar. Dvs samma som 1 BB. Får in mina sista marker med 64 off och får möta AK och AQ. Floppen kommer K 8 8. Turn 4. River 2 och jag är ute på typ plats 35 av 97. Nicke är dock fortfarande kvar och går som tåget.
Jag drar upp till hotelrummet för att skriva dessa blog inlägg och för en liten stund sedan kom Nicke upp med en fin slant. Det blev en deal på finalbordet och han och 2 andra storstackar fick andrapriset och de övriga fick dela på resten. 2 priset gav 700 dollar och det innebar 175 i sug för mig. Inte helt fel.
Imorgon tänkte vi göra ett nytt försök på Horse-turren på Orleans. Förhoppningsvis kan jag efter den betala tillbaka lite sug till Nicke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som ni har det rätt skoj även om det inte gått jättebra med pokern hittils. Kul att din polare vann lite, imorrn får de bli din tur... //Filip

Neverbluff sa...

Vet att ni snart är hemma men vore ändå kul om du uppdaterad men dom sista dagarna. Hoppas på nån fin klonk !