torsdag 16 juni 2011

Inget gold på Nugget

Tyvärr blev det ingen storklonk på Golden Nugget den här gången. Inte en liten heller. Turren hade 229 spelare och jag och Nicke åkte på plats 87 respektive 86. Sjukt nog åkte vi båda i första handen efter matpausen på nivå 600/1200 Ante 200. Vi hade båda runt 10 BB och båda plockade upp ett pocketpair så degen åkte in. Jag hade 22 och fick möta AQ och Nicke hade 99 och klev in i JJ.
Om vi tar det från början. Sjukt nog hamnar jag och Nicke på samma bord. Dessutom sitter vi på plats 1 och 3. För mig startar det riktigt segt. Får mest skitkort men är inne och rör om lite med några connectade händer. I ett läge limpar jag med från knappen med 10 7 cc och vi är 4 pers som ser floppen 10s 6c 2c. Dvs jag floppar top pair och färgdrag. UTG bettar ut 175. UTG+2 synar och jag höjer till 600. Båda synar. Turn Jc. De checkar fram till mig och jag bettar 1000. UTG +2 synar. River Qd. Nu bettar UTG +2 ut 1500. Förstår att jag förmodligen är slagen men orkar inte folda och självklart visar han K9cc. Några händer senare plockar jag upp QQ och höjer till 200. Nicke och en till synar. Floppen kommer J 2 2. Nu bettar den 3:e snubben i potten ut 600. Sätter honom på en J och väljer att spela lite tricky så jag synar bara. Nicke lägger sig. Turn 3. Nu checkar den andra och jag bettar 800. Han synar. River 2. Han checkar igen och jag tror att jag bettar ut 1600. Dock tar jag fel marker så bettet är bara 625. Han synar och visar QJ. Vilken jävla miss. Han hade lätt betalat av ett större bet. Efter detta händer inte så mycket. Vinner lite blinds här och där och balancerar stacken runt 10 000-12 000. Plockar i ett läge upp JJ och efter att en har limpat höjer jag till 625 (blinds 100/200 ante 25). Limparen synar. Floppen kommer 10 8 7. Nu bettar limparen ut 1000. Jag synar bara. Innan turn har hunnit komma går limparen All-in mörkt. Hmm. Turn kommer Q. Steker ett tag men väljer sedan att lägga och hon visar J 9 för floppad stege.
Nästa hand som är värd att berätta om utspelar sig på nivå 400/800 ante 200. Jag kikar ner på AA i tidig position och höjer till 2300. BB synar. Floppen kommer 6 3 2 rainbow och nu ställer BB rakt ut. Kan inte lägga denna och han visar AJ. Självklart håller min han och jag dubblar. Tack för den donationen. Strax efter detta när blindsen gått upp till 500/1000 ante 200 sitter jag på BB och en snubbe höjer till 4500. Jag kikar ner på JJ och ser att han bara har ca 6500 bakom. Hela hans minspel säger att han har riktigt bra men jag orkar inte lägga utan ställer honom all-in och han visar KK. Första kortet på floppen är J !!!!! Fick dock inte vara glad länge då kort nr 2 är en K. Övriga kort är blanka och jag tappar nästan halva stacken. Ställer en massa gånger med allt möjligt innan matpausen men får ingen syn och som jag berättade tidigare så åker jag sedan första handen efter pausen.

Då vi båda åkt drar vi tillbaka till stratosphere. Kl har hunnit bli 20:00 och då vi är ganska trötta kör vi bara ett slot-race innan vi landar på hotelrummet och somnar strax efter 12.

Idag ska vi fortsätta vår shoppingspree och sedan dra tillbaka till Orleans för att köra Omaha H/L som börjar kl 19. Ska bli skoj.

Inga kommentarer: