söndag 19 juni 2011

Fredag

Vaknar vid ca 10:30 då jag ställt klockan och planen är att åka tillbaka till Orleans och spela deras Horse-turre som börjar kl 12. Nicke sover dock så sött och då jag vet att han haft lite problem att sova så vill jag inte väcka honom utan ligger och slösurfar tills han vaknar vid kvart i ett.
Ny planer smids och till och börja med drar vi tillbaka till Apple store då Nicke fått reda på att han kan få sin Iphone fixad. Hans baksida har en massa krosskador på baksidan och de kan byta ut den för 30 dollar. När vi kommer dit så får vi dock träffa en tekniker som berättar att då den har repor på framsidan kan han få hela telefonen utbytt gratis på garantin. Dock får vi boka om tiden tills nästa dag då den först behöver backas upp så vi får en tid kl 14:10 på lördagen. När vi kommer ur butiken så passar vi även på att kika runt lite på Town Square och vi hittar bl a en Crocs butik (foppa tofflor) där Nicke köper skor till hela familjen. Vi blir dock snart hungriga och känner för att ta buffén på Rio så vi styr kron victorian dit. Då vi har en kupong så får vi betala 27 dollar för 2 personer. Dvs halva priset. Som vanligt är buffén grym med hur mycket olika rätter som helst att välja på. Jag blir dock åter igen stoppmätt efter tallrik 2. Nicke lyckas trycka ner en tredje men sen är det stopp även där.
Då Nicke inte har varit på M så styr vi bilen dit för att spela deras turre som börjar kl 18. Den kostar 75 dollar och även här får man 7500 i marker. Här visar det sig dock vara en grymt dålig blindsstuktur. Eller vad sägs om detta: 25/50, 50/100, 100/200, 200/400, 300/600, 500/1000, 1000/2000. Från denna turre finns det inte så mycket att säga men jag åkte i alla fall på nivå 1000/2000 när jag ställde med A 6cc och fick syn av 10 10. Floppen gav en 10 och turn likaså så jag fick i alla fall åka ut mot ett 4-tal. Nicke åkte några nivåer tidigare så när jag åkte ut så kunde vi dra upp mot strippen. Då det fortfarande var ganska tidigt så tog vi en liten tur till Walmart då Nicke ville handla lite elektronik. Jag passade såklart även på att shoppa lite och kom denna gång ut med 1 par skor, 2 t-shirts, 4 par kallingar, en golf handuk, lite mountain dew och en piké tröja.
Tillbaka på hotellet får vi idén att spela lite CG och dricka öl så vi köper med oss lite bärs upp på hotellrummet som vi snabbt sveper och drar sedan ner till pokerrummet. Där visar det sig dock vara fullt på de 3 cg bord som pågår. Vi går därför ut i casionot och kör lite slots istället. Man kan ju även dricka gratis-öl när man spelar slots så vi får i oss en del innan vi tycker det är nog och avslutar dagen med en Angus från donken.

Inga kommentarer: