tisdag 14 juni 2011

Spinetti, Orleans och resans första cash!!

Vi lämnar hotellet och drar med vår fina Crown Victoria till downtown för att käka på Benny Bullpen som ligger inne på Binions. Förra året hade de ju en deal med 1 large pizza + 1 kanna öl för 10 dollar. Denna deal visade sig dock vara borta och nu kostade istället bara pizzan 18 dollar. Vi ändrade därför planerna och gick över till 4 Queens för att käka på Magnolia istället. Det blev en Philly Steak sandwich som satt som en smäck. Efter käket gick vi en runda downtown och kikade lite men tröttnade snart och hoppade in i bilen och drog ner för strippen. Färden slutade på Aria där vi parkerade i deras self parking och gick sedan en runda i city center. Nicke hade inte sett detta nya complex än då han inte var med förra året så det blev lite sight seeing. Vi tog även monorailen till Vdara men det var dock inte mycket att se. Då vi började bli lite sugna på poker drog vi tillbaka till Stratosphere för att spela deras turre som började kl 19.
Vi köpte in oss för 45 dollar och fick 4500 i marker. Precis som i den gamla turren på Sahara hade de även lagt till en rebuy/add-on för 20 dollar som gav ytterligare 4000 i marker. Spelet körde igång och jag plockade genast upp lite bra händer. Bl a AQ, JJ och 99. Dock var det bara med 99 jag vann då floppen kommit K 8 2 och jag c-bettat och alla lagt sig. JJ lyckades jag faktiskt lägga på floppen 10 6 3 mot 2 spelare då den ena bettat ut och den andra slagit om. Var helt säker på att en av dem hade floppat set och jag var nästan rätt ute. Det visade sig att båda floppat set med 10 10 respektive 6 6. Spelet gick annars ganska segt och inget ville direkt hända. Torskar halva stacken med QJdd då floppen kommer A 87 med 2 ruter. Turn 3 d och river 7. Självklart hade den andra snubben 87 och drog in kåken på rivern. Några händer senare höjer samma snubbe som jag precis torskat mot på min big blind till 1100 (blinds 100/200). Alla lägger sig fram till mig och jag kikar ner på KK. Jag har totalt 4100 och jag trycker in degen. Han synar med QQ och jag dodgar hans outs och dubblar upp mig. Efter detta händer i princip ingenting. Jag balanserar stacken på runt 8-9000 under en lång tid då jag snor blinds för att sedan tappa mina egna. Som vanligt höjs blindsen grymt snabbt och när blindsen är uppe på 500-1000 måste jag hitta på något. Jag ställer 3 händer på raken med 67 off, 9 10 ss och 44 men får ingen syn. Blindsen går upp till 1000-2000 och jag kikar ner på AK off. En snubbe höjer UTG till 7000 och jag trycker in degen. Han synar de sista 6000 och visar K 10. Första kortet på floppen är en 10:a och tyvärr kommer inget ess och jag är ute på typ 28:e plats av 66. Nicke har tyvärr redan åkt ut så vi går upp till rummet där vi kikar på lite tv innan vi tar en tidig kväll.

Vi vaknar kl 07 och känner oss ganska pigga. Det är i alla fall kört att försöka somna om. Vi ligger dock och drar oss ett bra tag innan det är dags för morgonbestyren. När klockan är ca 09:30 hoppar vi in i bilen och styr kosan till Spinettis för inköp av lite kortlekar till HPK. Eller lite och lite. Totalt blev det 10 st 2 pack så nu har vi definivt fräsha lekar till HPK Open. Fick tipset av ägaren av spinettis att inte lämna kortlekarna i bilen pga av värmen då de kan smälta så vi åker direkt tillbaka för hotellet för att dumpa av lekarna på hotelrummet. Det är dock snabbt avklarat så vi är snart påväg igen och nu styr vi kosan till Huntington press som är de som ligger bakom Las Vegas Advisor. LVA är en klubb där medlemmarna får en kupongbok men en massa erbjudanden i Vegas. Dvs samma kupongbok som vi haft de andra gångerna vi varit i Vegas. Bl a har den en massa erbjudande på bufféer där man kan äta 2 för 1. Vi vill direkt utnyttja en av kupongerna så vi styr kosan till Orleans för deras buffé som vi får betala hela 5 dollar per man för.
Trots att jag inte ätit på typ 1 dygn känner jag mig nästan direkt mätt så jag nöjer mig faktiskt med bara 1 tallrik käk. Känns onödigt att bli så mätt att man känner sig illamående när det ändå är så billigt :-)
Det fanns en annan anledning till att vi åkte till Orleans. Det var för att vi ville spela deras Omaha High/low turre som startar kl 12:00. Inköpet är 75 dollar och man får 7500 i marker. Det vi dock inte visste var att det är fixed limit och det upptäcker vi först efter att vi kört igång.
Turren börjar riktigt segt för mig. Fram till första pausen får jag en split och 2 kvartningar vilket gör att jag har ca 5800 i marker. Jag lyckas dock ganska snart jobba upp mig till startstack igen men det händer inte så mycket mer. I nästa paus har jag faktiskt exakt 7500 och nu är blindsen uppe på 500/1000 och jag är rejält short. Lyckas dock dubbla upp mig med Ad Ks Qh 4s då floppen kommer Qs 3s 2d. Turn 6s och river A s. Överlever ett tag till och lyckas åter dubbla upp mig med AdKdKs6h då jag får ruterfärg. När blindsen precis har gått upp till 2000/4000 utspelar sig en stor hand. Jag är åter igen riktigt short och har endast 11 000 kvar. UTG synar och UTG+1 höjer till 8000. Jag kikar ner på AdAs5c3d och pushar. En som är t o m shortare än mig pushar också och både UTG och UTG+1 synar. Floppen kommer Kd 5d 2s. Turn 9d. River 4c. Scooooooop. Nötfärg samt nötlåg och jag har helt plötsligt 35000 och har över medel. Blir efter detta kortkall men lyckas ta mig in på finalbordet där det är 5 priser. 1 snubbe åker direkt och nu börjar det snackas deal. Jag är åter igen riktigt short och vill gärna vara med på deal men en snubbe vägrar. Blir tvungen att lägga båda blindsen och har nu bara 10 000 kvar. Det blir paus och det känns lite jobbigt när vi kommer tillbaka och det visar sig att blindsen är 5000/10000. Åter igen börjar det snackas deal och då föreslår turneringsledaren att de 2 storstackarna ska få 500 dollar var och övriga splitta på resen som då skulle ge 310 dollar. Konstigt nog så går nu han som tidigar vägrade med på detta och det är över.... Snacka om flyt. Jag hade alltså 1 BB kvar och fick vara med på dealen. Bara tacka och ta emot. Nu så här efteråt känns det ju bra att man spelade helt fel och väntade alldeles för länge med att få in degen. Känns dessutom grymt skönt att få en cash redan dag 2.
Jag och Nicke har en 25% deal så han fick 75 dollar och min vinst för dagen slutade på 150 dollar. Helt klart bättre än inget.
Nu ligger vi och kikar på NHL-hockeyn och funderar på vad vi ska göra ikväll. Kanske en tripp ner för strippen eller kanske Walmart? Vi får se vad vi hittar på.

3 kommentarer:

Kroppen sa...

Haha, jag fattar precis lika lite av din pokergoja som om du skrivit på Kinesiska. Pelle förklarade för mig vad en BB är...:-D

Neverbluff sa...

Bra med nya kortlekar.
Synd att inte pizza erbjudandet på Binions finns kvar det var ju grymt förra gången.

Grattis till ITM !
En sån deal händer bara i Vegas :-)

TurboT sa...

Kroppen: Härligt att du i alla fall läser trots att jag skriver grekiska. Du får ta en pokerskola av Pelle så att du kan hänga med bättre :-)

Neverbluff: Tackar!