fredag 2 juli 2010

Guld på Nugget

Vaknar för första gången under resan innan väckarklockan. Det är urinblåsan som gör sig påmind och det går bara inte att somna om utan ett besök på muggen. Då det bara är ca 30 min innan klockan ska ringa så är det lika bra att kliva upp. Efter morgonbestyren åker datorn fram för lite bloggskrivning och slösurfning innan det är dags att hoppa in i bilen och dra till downtown för att spela sateliten till Golden Nuggets main event.
Vi köper in oss för 135 dollar och blir för en gång skull placerade på olika bord. Denna satelit är precis som deras vanliga deepstack turre med 12000 marker och 30 min perioder.
Får en riktigt bra start. När jag sitter på BB för första gången är det en som har höjt till 150 och 2 som har synat när det kommer fram till mig. Kikar på min kort och får se AsAd. Jag tar en bunt hundringar och höjer till 650. Alla synar. Flop Qh 10d 3c. Jag snackar först och bettar ut 2000. 2 lägger sig men en gubbe på knappen synar. Turn 3s. Jag bettar ut 2500. Knappen synar. River Qd. Faaan. Check från mig och då checkar även knappen och han visar JJ. Phew.
Det hinner gå ca 2 varv innan jag plockar upp AA igen. Blindsen är uppe på 50/100 och samma gubbe som jag var inne mot förra gången jag hade AA höjer till 300 från UTG. Nu beslutar jag mig för att spela lite tricky så jag synar bara. Syn kommer även från knappen och BB. Flop 9c 8s 2d. BB checkar och UTG bettar ut 1200. Jag synar bara och de andra lägger sig. Turn 8c. Nu checkar UTG och jag bettar ut 2300. Han synar. River 5d. UTG checkar igen och nu bettar jag 5000. Han blixtsynar och visar 10 10. Ännu en pott till Tobbe.
Jag fortsätter att plocka upp fina kort bl a får jag QQ 2 ggr vilket jag vinner med båda. Dock så torskar jag en skaplig pott med 67cc när jag synar en höjning med syn från BB. Flop Kc Qd 5c. Knappen bettar 2000 och jag synar. Turn 8s så att jag förrutom mitt färgdrag även får ett öppet stegdrag. Han bettar 5000 och jag synar efter lite stek. River A. Båda checkar och han visar KQ.
Min stack går lite upp och ner. Är ett tag uppe på över 35000 för att ett tag senare vara nere på typ 15-20. När blindsen ligger på 500/1000 och jag sitter på BB höjer en ung tysk från mittposition till 3500 (det är andra varvet på rad han höjer på min BB). Knappen synar och så gör även SB. Någonting känns lite konstigt. Tysken har alltid tittat mig i ögonen när han har höjt men denna gång så undviker han detta. Jag kikar ner på mina kort och hittar AQ ss och ser här min chans. Jag ställer in degen vilket är ca 16700 mer än höjningen. Tysken blixtsynar och de andra lägger sig. Hmm, nu förstår jag varför han inte ville titta på mig. Självklart lägger han upp AA. Jag kallar på spader men floppen kommer Jh 10d 5c. Nu ropar jag på en kung och gudarna ler mot mig då den landar på turn. På turn parar sig 5:an och jag har nu en riktigt fin stack. Tyvärr bryts vårt bord strax efter denna hand och på det nya bordet hamnar jag direkt till höger om 2 monsterstackar. Dessutom blir jag nu totalt kortdöd. Ser inte ett ess, suited connector eller pocketpar på över en timme. När blindsen är uppe på 2000/4000 har jag blindat ner mig till typ 25000 och frustrationen är stor. Har inte hittat något bra läge att pusha då en annan tysk vid bordet ställer var och varannan hand och då han inte ställer så är det en fransman som sitter direkt efter honom som trycker in degen. Jag sitter nu på BB och en av monsterstackarna höjer till 9500. De andra lägger sig och när det kommer fram till mig så ställer jag mörkt i ren frustation. Han visar A9 och jag slänger upp min hand som visar sig vara QQ. Ojdå! Min hand får hålla och jag överlever tack vare detta in på finalbordet. Det är 6 platser till main samt 972 dollar till 7:e. Dock visar det sig att man inte måste ta ett säte i main om vinner utan man får pengarna och får sedan välja hur man vill göra.
En snubbe åker ganska snabbt och vi är nu 9 kvar. Jag har ca 40000 och är en av de shortaste. Vi har 2 monsterstackar på bordet (+200000) och den ena tröttnar och börjar höja varje hand. Han börjar att dubbla upp en kines (som ser ut som betjänten i Falcon Crest) när han synar hans All-in med 5 2. Någon hand senare hittar jag AK på SB och efter att han höjt som vanligt ställer jag. Han synar och visar 10 9 hh. Flop Q 8 7. Turn 2. River 7 och jag har nu exakt 100 000. Handen efter lägger sig alla fram till mig och jag kikar ner på AJ på knappen och jag höjer till 15000 (blindsen har nu gått upp till 2500/5000 och 500 ante). SB pushar nu för ca 70 000. Jag lägger. Några händer senare plockar jag upp 77 och höjer till 13000. Jag får blindsen. Handen efter går en monsterstacken all-in rakt ut. En snubbe bredvid mig steker en stund men synar tillslut och visar 88. Monsterstacken har JJ som får hålla och vi är nu 8 pers kvar.
Direkt när han har åkt börjar snacket om Deal. Min idé är att vi ska splitta 7:e priset mellan de som slutar 7:a och 8:a. Då säger Managern att så får vi inte göra utan om vi bestämmer att vi ska splitta detta pris så slutar vi direkt och sedan blir det chipcount och de som har de minsta stackarna blir direkt 7:a och 8:a. Vi spelar därför vidare. Det är dock bara några minuter kvar till paus så ingenting hinner hända. Tillbaka från pausen kommer managern fram och ger oss ett förslag. De 2 monsterstackarna får de 1080 som är sätespriset och alla andra får 882 dollar. Jag har ca 75000 och ligger 6:a, eventuellt 5:a. Alla andra går med på dealen så jag ser inte varför jag ska vara den som nekar då jag har så pass många före mig. Man har ju sett förr att shortisarna dubblar och att man då istället blir det som tar ballongen. Jag säger i alla fall ok och turren är över. Jag ger 25 i driks och kan casha ut 857 dollar. Sug går som vanligt till järngänget men det blir en fin slant över.
Känns verkligen skönt att få en riktig cash. Nu behöver man i alla fall inte vara orolig för att pengarna ska ta slut innan vi åker hem.

Vi avslutar dagen med ett besök på Walmart för lite inköp av dricka innan vi åker tillbaka till hotellet för lite skönhetssömn. Idag tänkte vi vara på Stratosphere och åka upp i tornet. Kanske blir det även en uppföljning på videon som Jörgen, Pekka och Anders spelade in för 3 år sedan. Benny åker hem ikväll så det är ingen idé att spela någon turre under dagen. Dock kanske det blir Venetian ikväll efter att han är avsläppt på flygplatsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul mer mer framgångar! Nästa gång kommer megaklonken tror jag

blomster