söndag 4 juli 2010

Fredag och Lördag

Har inte hänt så där jättemycket de senaste dagarna men här kommer en liten sammanfattning.

Fredag:

Ingen idé att planera in något speciellt då Benny ska åka hem på kvällen. Vi tar därför sovmorgon och jag och Jörgen vaknar till liv runt 13. Efter lite bloggskrivande fixar vi lite grejer på hotellet innan det är dags att köra mot flygplatsen. Benny släpps av och vi styr kosan mot Ceasars palace där vi ska möta Rami, Veronika, Olle och Joge för att köra lite 3/6 Horse då de andra vill slaska lite samtidigt som de intar stora mängder drinkar. Pekka väljer dock att köpa in sig på Ceasars 7 turre som kostar 160 dollar. Vi har riktigt skoj men tyvärr måste spelet avbrytas då Rami har bokat bord på nattklubben Pure. Jag kan växla ut med ett plus på 10 dollar så nu är man i alla fall plus på CG.
Pekka har precis bustat ur turren så vi drar tillbaka till hotellet och intar ryggläge för att orka upp på lördagsmorgonen för spel på Golden Nugget kl 12.

Lördag:

Vi glider upp vid 10:30 och jag känner direkt att jag inte är utsövd på långa vägar och suget på poker är minimalt. Vi drar dock till downtown och köper in oss för 135 dollar. Hamnar på ett ganska lungt bord men det börjar ändå illa för mig. Plockar redan första varvet upp AA med vilken jag höjer till 175. Får 3 syn. Flop J 8 5 rainbow. Jag continuebettar 375 och får 1 syn. Turn 9. Jag bettar 600 och får åter syn. River 6. Jag bettar 600 igen och får nu omslag till 1600. Misstänker att jag är slagen men orkar inte lägga så jag synar och han visar 97 off för stege. Lyckas jobba upp stacken igen med bl a QQ och har 11400 i första paus (start 12000).
Spelet kör igång igen efter pausen och nu blir jag ganska kortkall så jag försöker ha tålamod. Efter ca 1 timme får jag tillslut något spelbart när jag plockar upp 88 och synar en höjning på 850 efter att jag har limpat. Flop 2 3 7. Jag checkar och han bettar ut 1200. Jag slår om till 3000 och då går han all-in. Måste sätta honom på ett högre par så jag lägger mig. Några händer senare får jag JJ på SB. UTG synar och alla lägger sig fram till mig. Jag höjer upp till 1250. BB lägger sig och UTG synar. Flop 99K. Jag checkar, UTG checkar. Turn Q. Fan! Jag checkar igen och han bettar 1500. Jag synar då jag tror att jag vinner med J eller 10. River 2d. Jag checkar igen och han bettar 1500. Jag lägger mig. Har nu ca 4400 kvar och då blindsen är 150/300 men ante 25 så är det läge att försöka dubbla upp sig. Några händer senare får jag AQdd och väljer att limpa för att försöka dölja min hand. En till synar och när det kommer fram till knappen höjer han till 3000. Det läggs fram till mig och jag trycker in degen. Raisaren synar och visar 99. Flop 10 9 8. Turn 9. Gonatt! River K och jag är ute. Pekka har precis åkt innan mig men Jörgen är kvar med riktigt skaplig stack. Det håller några perioder till tills hans JJ kliver in i QQ efter 9 hög flop och han är ute. Vi drar tillbaka till hotellet och kikar lite på tv. Jörgen och Pekka drar ner till pokerrummet för lite CG men jag är inge sugen. Kör istället lite slots senare på kvällen innan det är dags för hotellrummet igen där jag ligger nu och skriver detta. Vi vet inte riktigt än vad vi ska göra imorgon men det blir säkert något skoj. Hoppas bara jag är mer sugen imorgon om det blir som jag tror. Dvs att vi spelar en turre någonstans.

Inga kommentarer: