lördag 10 juli 2010

Från Ceasars till Sahara

Igår var vi åter igen uppe tidigt och drog till Ceasars palace för deras Megastack turre som kostade 235 dollar. Man får 15000 i marker och har 40 min perioder.
Det börjar bra för mig då nästan direkt vinner över 2000 när min AA får hålla mot 2 spelare. Sen är det slut på det roliga. Får en del bra händer men torskar i princip allt. Höjer bl a med AK dd 2 ggr men båda gångerna måste jag lägga flopparna varit låga och det blivit en massa action. Har en QQ som blir utdragen av A3 när ett A faller direkt på floppen. Blir tvungen att lägga 10 10 när floppen kommer KQ3 och jag får bet mot mig. Tillslut åker jag i sista handen på nivån 300/600 när jag har 7500 kvar (handen efter att jag torskat över halva stacken mot med QQ mot A3) och ställer efter en har limpat med KJ off. Får syn av både SB och BB som har AA och AQ och det sista esset kommer direkt på floppen. Pekka har redan åkt men Jörgen är kvar så det blir lite railande. Han får en hel del bra kort och hans stack ökar. 2 timmar senare när det middagspaus har han 61000 som är över average så det ser bra ut. Både jag och Pekka är dock trötta så när vi har käkat beslutar vi oss för att dra tillbaka till hotellet och vila lite. Jörgen kommer förhoppningsvis spela länge till och han får höra av sig när han åker ut. Vi hinner dock knappt in på hotellrummet när telefonen ringer. Jörgen hann spela 5 händer efter pausen och sedan var det slut. 3 snabba smällar och markerna var slut.
Klockan är inte så mycket men då vi är riktigt sega avslutar vi dagen på hotellrummet med slösurf innan vi tar törnar in riktigt tidigt.

Idag är vi uppe redan vid 10 och efter alla morgonbestyr styr vi chargern mot Spinettis för att kika på designförslaget på våra nya turneringsmarker samt sluföra betalningen. När vi får se förslaget är vi dock inte riktigt nöjda så vi gör lite ändringar. Förhoppningsvis kommer det se mycket bättre ut med våra ändringar. Nästa förslag får vi via mail när vi är hemma igen men det finns tydligen fortfarande chans att göra ändringar.

Från Spinettis styr vi kosan till Mirage och deras buffé där vi har en rabattkupong. Trots kupongen får vi betala 40 dollar totalt. Det visar sig dock vara värt det. Maten är kanon. Dock är upplägget i lokalen lite annorlunda än i de andra bufféerna som vi besökt. De har stationer precis som de övriga ställerna men på Mirage är de riktigt utspridda. Det vanliga är att alla stationer är samlade efter en vägg. Nu finns de istället lite överallt. Ingen fara dock men det känns lite konstigt. Som vanligt blir det 2 tallrikar och jag koncentrerar mig på den Italienska stationen där det godast finns. Maten är så god så man vill äta mer men det tar helt stopp och det är bara att ge upp. Kanske man äter lite för fort?

Nästa stopp i vår resa är Rochester Big and Tall. Ytterligare en butik med stora storlekar som vi dock inte besökt förrut. Detta besök är dock snabbt avklarat då det visar sig vara snuskiga priser. Allt är designerkläder som t ex Ralph Loren och Calvin Klein. Ser en riktigt snygg T-shirt och känner mig lite sugen tills jag ser prislappen, 125 dollar. 1000 spänn för en T-shirt tycker jag är lite väl dyrt även om det är Calvin Klein. Vi inser ganska snart att detta inte är en butik för oss och drar därför vidare till vårt nästa mål: Gamblers Book Store som ligger i nya lokaler en bit från strippen. Jörgen vill kolla om några nya pokerböcker kommit ut. Bl a ska Harrington släppt en ny. Just denna bok har dock inte kommit ut i butikerna än så det slutar med att han köper Doyles självbiografi samt en bok om Las Vegas. Jag och Pekka hittar inget vi gillar så inga inköp från oss.
Ca 500 meter från bokaffären ser vi att det finns ett Walmart så vi styr direkt kosan dit. Detta Walmart visar sig också vara helt ok. Faktist bättre än det som vi brukar åka till. Vårt mål med besöket är att köpa vakumpåsar inför hemresepackningen. Tydligen ska man kunna spara riktigt mycket utrymme genom att lägga kläderna i dessa påsar och sedan skapa ett vakum som gör att allt blir helt platt. Funkar det hela så hoppas vi slippa att köpa en extra väska och få plats med allt i de väskor som vi hade med oss hemifrån. Vi såg dock när vi kom tillbaka till hotellrummet att man ska använda en dammsugare för att skapa vakumet. Vette fan hur vi ska få tag på en sådan men förhoppningsvis så är hotellstäderskorna snälla och låter oss låna deras.
Förrutom påsarna passar vi även på att köpa lite annat. Jag hittar bl a 3 T-shirts, 1 bälte, lite strumpor samt som vanligt köpa lite Diet Mountain Dew.
Resan är inte slut i och med detta utan nu styr vi vidare mot Las Vegas Outlet center då Pekka ska köpa skor. Bredvid gallerian finns dessutom en MMA butik så vi stannar där först. Jag är sugen på att köpa en TapOut T-shirt och efter lite letande hittar jag tillslut en som finns i 3XL. Jag slår till direkt trots att den kostade 37 dollar. Snygg var den så det fick det vara värt.

Efter galleriabesöket visar det sig att klockan bara är 17 och då vi planerat att spela Harrahs turre som börjar 19:30 så drar vi tillbaka till hotellet för att dumpa av våra inköp samt slappa lite. När vi ligger på hotellet kommer Pekka på att han hellre vill spela Sahara. Jag har inget emot detta och Jörgen övertalas efter ett tag så Sahara får det bli.

Vi kommer fram till Sahara precis när det ska till och börja. Vi köper in oss och det visar sig att vi alla 3 hamnar på samma bord. Lite tråkigt men vad ska man göra.
Första handen plockar jag upp AJ och limpar med. Floppen kommer A x x. Jag bettar ut 100 och får en syn. Turn kommer typ en 3:a och jag checkar. Han checkar också. River är också ointressant så jag bettar 200 och han lägger sig.
Några händer senare tittar jag ner på dagens första AA. UTG limpar och jag höjer till 225. BB och UTG synar. Flop K 6 4. De checkar till mig och jag bettar ut 425. Båda lägger sig.
När blindsen gått upp till 50/100 synar jag upp från SB efter att några har synat med A2hh. Floppen kommer Kh Qd 4h. Jag checkar och det gör tyvärr också alla andra. Turn 2s. Jag checkar igen och det gör även alla fram till knappen som bettar ut 200. Jag är ensam om att syna. River 6h. Bingo!!! Har på känn att han kommer betta igen så jag checkar och mycket riktigt bettar han ut 400. Jag slår nu om till 1500 och han synar efter lite kvid och visar 66 för triss.
I första paus har jag ca 8000 (4000 i startmarker) så jag ligger bra med. Sämre är det dock för bl a Jörgen blivit tvungen att göra rebuy efter att han torskat en del i början och sedan torskat KQ mot A9 när han var all-in.
Efter pausen hamnar jag i frysen. Får inte en ända spelbar hand och sitter mest och foldar. Bluffar dock hem någon pott och i nästa paus är jag nere på 7500 och blindsen går nu upp till 500/1000.
Får inga bra lägen i början av perioden då flera är shorta och hela tiden ställer och jag får skitkort. På min BB ställer dessutom Pekka och jag kikar ner på 8 4 off. Är nere på 6000 när jag äntligen hittar en hand och det är den bästa AA. Vill inte riskera att jag "bara" får blindsen så jag väljer att gambla och synar bara. En snubbe synar och BB checkar tyvärr ner. Flop 9d 7s 6s. Hmm, inte direkt den floppen man ville se. BB checkar och det gör även jag och den sista snubben. Turn 9s. BB checkar och nu känner jag att jag måste testa var jag står så jag bettar ut 1000. Den sista snubben slår nu om till 3000. BB lägger sig och nu måste jag titta om jag har spader A. Det har jag tyvärr inte. Är bombsäker på att jag är slagen och väljer därför att folda essen öppet. Alla vid bordet blir jätteimponerade då de ser handen och att jag kunde folda. Snubben som slog om mig visar dock 77 för floppat set. För mig var det självklar fold. Snubben var riktigt kass så det var ingen tvekan om att han hade monster.
Handen efter är jag UTG så jag ställer mörkt med 4000 och får syn av BB som visar A5ss. Jag slänger upp min hand och det visar sig att jag har A9cc. Flop Jd 3s 2s. Turn 5c. River 10s och jag är ute. Jörgen har redan åkt men Pekka är kvar. Pekka åker dock ca 30 min senare då han försöker sno med K3dd. Tyvärr har BB QQ och Pekka kan lämna lokalen med svansen mellan benen.

Imorgon planerar grabbarna att spela på Venetian och deras Megastack turre. Det kostar 340 dollar och jag har inte riktigt bestämt mig för om jag tänker spela. Tycker det är lite dyrt nu när det har gått så pass dåligt. Vet dock inte riktigt vad jag ska hitta på om jag inte spelar. Kanske jag kör en turre på något annat ställe där det är lite billigare.

Glömde bort att skriva om en rolig grej som hände på cash gamet på M. I en hand får jag se en gratisflop med Q 6 off efter att 3 har limpat in. Floppen kommer A K 10. Alla checkar. Turn 10. Alla checkar igen. River A. Alla checkar åter igen. SB lägger nu upp J 5 och säger att han spelar bordet. Jag lägger upp min hand och säger "I got a Queen, but I am also playing the board". Nu muckar de 2 limparna sina kort....... Ni skulle ha sett minen på dealern. Hon frågade direkt vad de höll på med och var tvungen att förklara att alla spelade bordet om man inte hade en träff på någonting. Nu gick ljuset upp för de 2 andra men försent och jag och gubben fick dela på potten. Jag fattar inte riktigt hur jag kunde undvika att plussa under det cg-passet.

Inga kommentarer: