onsdag 30 maj 2007

WSOP Freeroll

Äntligen! Efter ett par veckar med en jäkla massa andraplatser lyckades jag vinna en Sit n Go igår kväll. För en gång skull var det jag som låg under när heads up'en började. Lyckades dock vända med aggressivt spel och en hel del tur. Minns tyvärr ingen speciell hand så ingen sådan rapport denna gång.

Fick se på prosharks.se att de tillsammans med pokerroom.com har en WSOP freeroll nästa vecka. För att få vara med var man tvungen att skapa ett konto på pokerroom.com. Göra en insättning och spela ihop 10 player points. Då det även var en 200% bonus på insättningen satt jag in en liten slant ($30) för att försöka spela ihop de 10 poängen. Satt mig ner på ett Omaha H/L pot limit bord med 25 cents blinds för att jag av erfarenhet vet att det är lättast att få cleara bonusar just på dessa slags bord. Speciellt när man spelar med lägre blinds. Fick dock ingen vidare start. Efter ca 10 minuter fick jag en kanonhand AdAc2cKd och bettade pott. Fick syn av 3 spelare. Floppen kom Qh 8c 3s. Ingen kanonflopp men jag har i alla fall ett lågdrag. Väljer att betta pott igen för att förhoppningsvis vinna potten direkt men får 2 st syn. Turn kommer 10s. Ett pisskort i mina ögon då jag förmodligen redan är körd på High-potten. Väljer därför att checka. En av de andra bettar då ut $3. Den tredje i potten synar och det ligger nu ca $22 i potten. En enkel syn då jag fortfarande har drag till nötlåg. Rivern kommer Ah. Ojdå.... Vad göra nu. Fick in trissen men det ligger ju stegmöjlighet på bordet. Lågen är ju körd. Han som raisade i efter turn väljer att gå all-in med sina sista $3,5 och den andra synar. Det ligger alltså $32 i potten och det kostar mig $3,5. Trots att jag förstår att jag är slagen känner jag mig tvungen att syna. Jag har ju alla fall den högsta trissen och det kan ju vara så att de andra har en varsin lägre triss. Jag synar i alla fall och han som bettade visar såklart upp J9Q7 för stege. Den tredje i potten viasar Q826 (hur han kunde syna min preflop raise hajar jag inte). De andra två delar på potten och min stack tog en stor smäll.
Missflytet håller i sig och när jag ca 20 minuter senare väljer att gå från bordet har jag ca $9 kvar av min rulle och det känns riktigt tungt. Tydligen så hade jag dessutom bara spelat in 0,8 player points på den där tiden (????!!!!!!) så att uppnå kravet för freerollen kändes ganska avlägsen.
Efter att jag lugnat ner mig lite hoppade jag in på ett Omaha .15/.25 Fixed limit bord. Här visade det sig att det gick mycket bättre. Efter några varv hade jag fått upp min stack till ca $14 när följande hand utspelas:

Får hålkorten Ah8hKsKd och väljer att bara syna (då det är fix-limit tycker jag inte att det är någon idé att höja då alla i alla fall kommer gå med). Det är dock en annan som höjer efter mig så det kom dock in lite mer i potten. Vi är totalt 5 pers som är med i potten. Floppen kommer Qh 9h 3c. Dvs nötfärgs drag och ett överpar. Någon bettar och jag väljer att höja och alla synar. Turn kommer Js. Samma kille bettar ut igen och trots att det nu ligger stege på bordet så väljer jag igen att höja. Killen efter mig höjer då åter igen och ursprungsbettaren höjer igen. Jaha, jag har ju definitiv slagen. Förmodligen har båda stegen. Då jag dock fortfarande har draget till nötet och jag vet att höjningarn nu är cappade så väljer jag att syna. Rivern kommer 4h. Jippi!!! Där satt den. Åter igen bettar första killen. Jag höjer och killen efter mig höjer igen. Ursprungsbettaren väljer nu att lägga sig och jag höjer åter igen och får syn. Han visar upp 7h 2h Qs 5c (????). Tur att det finns folk som inte kan spela Omaha när man sätter sig vid deras bord. Man får ju mycket mer betalt då. En fin pott till mig i alla fall på $15,25.
När jag kliver från bordet någon timme senare har jag lyckats spela tillbaka allt som jag förlorade på H/L bordet och dessutom har jag clearat de 10 poängen för freerollen. Nu känns det mycket bättre :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm... Nu var det länge sedan det hände något här!