tisdag 22 maj 2007

Långhelg

Den senaste veckan har det inte blivit särskilt mycket poker. 8 sit n go på nätet är det jag har hunnit med. Dock med ganska bra resultat. I pengarna i 4 av de 8. Helt godkänt tycker jag.

Annars har krister flygare helgen varit väldigt hektisk.
Torsdag: Upp 05:00 för att hålla i golfturnering på hemmaklubben, Direkt när den är klar iväg till Hallsta för att jobba några timmar som dealer för att sedan vid 17:30 dra tillbaka till Västerås för fotbollsträning.
Fredag: Träning 11:00-12:00 för att sedan gå ner och kika på U-16s match mot Eskilstuna. Direkt matchen var klar var det bara skynda hem för att spendera 3 timmar i tvättstugan. Vid 20-tiden ringer en polare och bjuder ut mig till landet för lite plump. Kan jag så klart inte tacka nej till och är åter hemma och kryper ner i sängen vid 03:00.
Lördag: Samling 11:00 för hemmamatch mot Uppsala. En riktig skitmatch från vår sida där o-line läckte som ett såll. RBs tvekade så fort de fick bollen och började nästan springa bakåt. Skador på nyckelspelare. 1 redan på uppvärmningen. Först i andra halvlek efter lite justeringar började offense komma igång men tyvärr försent och förlust med 6-12.
Efter matchen var man totalt slut psykiskt och spenderade resten av dagen i vertikalt läge framför tv:n.
Söndag: Golfpolaren kommer och hämtar mig 10:00 för avfärd till golfbanan och 18-hål. Jag är fortfarande slut i huvudet sedan dagen innan och mår riktigt illa när jag tänker på hur matchen genomfördes. Noll koncentration på spelet och endast 21 poäng i scorkortet. Efter rundan blir det åter vertikalt läge på sängen framför tv:n och jag lämnar inte sängen innan det är dags att gå upp för att borsta tänderna och krypa ner innanför täcket.

Vet inte när jag ska hinna med att spela livepoker nästa gång. Tyvärr så går GP-finalen av stapeln den 2 juni och då är jag på domaruppdrag i Arboga så det kommer jag ju att missa. Synd då jag spelat ihop en hel del extramarker. Den 3:e är det dock en Omaha dealers turnering i Hallsta och då hoppas jag att jag kan vara med.

Inga kommentarer: